همانطور که انتظار می رفت، پایان تعطیلات نوروزی با اوج گیری مجدد شیوع ویروس کرونا در اغلب شهرها همراه شد و برخی استان ها با افزایش تعداد مبتلایان به بیماری کووید ۱۹ وارد موج چهارم این بیماری شدند.
کد خبر: ۹۵۲۶۵۲
تاریخ انتشار: ۱۴ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۹:۰۶ 03 April 2021

از همان روزهای نخست آغاز تعطیلات و با اوج گرفتن ترددهای برون شهری متولیان سلامت نسبت به شیوع بیماری در ایام نوروز به دلیل رعایت نکردن فاصله گذاری اجتماعی از سوی مردم، برگزاری دورهمی ها و مسافرت های غیرضرور و نیز کاهش رعایت پروتکل های بهداشتی هشدار دادند.

هرچند هشدارها و توصیه های مسئولان در ایام نوروز ادامه یافت اما در نهایت در روزهای پایانی تعطیلات تعداد مبتلایان ویروس کرونا در کشور دوباره پنج رقمی شد.

آنطور که امروز (شنبه) سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا اعلام کرد، «استان‌های البرز و ایلام وارد خیز جدید کرونا شده اند؛ برخی استان‌ها مثل مازندران، گیلان، چهار محال و بختیاری، مرکزی و لرستان در آستانه ورود به موج جدید بیماری هستند و سایر استانها نیز کم و بیش روند صعودی دارند به ویژه که در آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، زنجان، فارس، سمنان و خراسان جنوبی روند صعودی شروع شده است .

وزارت بهداشت پیش بینی کرده است با این روند در یک هفته تا ۱۰ روز آینده اثرات سفرهای نوروزی را بر افزایش خیز بیماری در کشور قابل مشاهده خواهد بود به طوری که از یک هفته آینده دیگر مرگ روزانه زیر ۱۰۰ نفر نخواهیم داشت و این خبر خوبی نیست.

در این پیوند از استان‌های مختلف امروز خبر رسید که زنگ دوره چهارم شیوع ویروس کرونا در برخی استان‌ها به صدا درآمده و دورهمی های غیرمسئولان و رعایت نکردن موارد بهداشتی علت اصلی آن بوده است.

برای نمونه طی روزهای اخیر در استان اصفهان رنگ بندی های کرونایی به سرعت در حال تغییر بوده و در ۲ هفته نخست امسال تعداد شهرستان های قرمز از ۲ به ۶ و تعداد شهرستان های نارنجی از ۲ به ۹ افزایش یافته است؛ در زمان حاضر هیچ شهرستانی در استان اصفهان در وضعیت آبی و کم خطر شیوع کرونا قرار ندارد و سایر شهرستان ها دارای وضعیت زرد (خطر متوسط) هستند.

شهرستان‌های قرمز و بسیار پر خطر استان اصفهان شامل خوانسار، گلپایگان، شاهین شهر و میمه، فلاورجان، لنجان و نجف آباد و شهرستان های نارنجی و پر خطر شامل اصفهان، کاشان، بویین میاندشت، تیران و کرون، آران و بیدگل، سمیرم، فریدن، مبارکه و نایین است.

در استان تهران نیز استاندار با بیان اینکه حجم زیاد ترددها و عدم رعایت پروتکل های بهداشتی باعث افزایش مراجعات سرپایی و میزان بستری ها در سطح استان تهران شده است، گفت: اوج گیری بیماری در همه استان‌ها شروع شده ولی برای تهران دیرتر خواهد بود.

در استان ایلام که وارد موج چهارم همه گیری کرونا شده نیز رییس دانشگاه علوم پزشکی ایلام گفت: میزان بستری ها نسبت به بهمن ماه در استان ۱۰ برابر شده است و با ادامه این روند با کمبود تخت مواجه خواهیم شد.

وی با بیان اینکه بیشترین میزان سرعت ابتلا در روزهای اخیر بوده است، افزود: شهرستان های آبدانان و دهلران هر کدام با ۹ نفر بیشترین بستری ها را به خود اختصاص داده اند و میزان بستری ها در شهرستان های ایلام، چرداول و ایوان نیز در حال افزایش است.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار