رییس پلیس راه مازندران با اشاره به افزایش سه برابری میزان ورود خودروها در ایام نوروز امسال گفت: تصادفات جاده‌ای در محورهای مواصلاتی استان طی نوروز ۱۴۰۰ تا به امروز رشد ۴۷ درصدی داشت.
کد خبر: ۹۵۱۳۵۷
تاریخ انتشار: ۰۷ فروردين ۱۴۰۰ - ۲۱:۲۸ 27 March 2021

به گزارش تابناک مازندران ، سرهنگ علیرضا قدمی در گفت و گویی ضمن اشاره به افزایش چشمگیر ورود خودروهای غیربومی به استان مازندران گفت:طی روزهای اخیر شاهد رشد تردد در جاده های مواصلاتی مازندرن هستیم.

وی همین مسئله را عامل اصلی افزایش تصادفات جاده در استان دانست و گفت: متاسفانه بیشترین علت تصادفات نیز خطای انسانی و عدم رعایت نکات قانونی و ایمنی است.

رییس پلیس راه استان مازندران همچنین به فوتی های ناشی از تصادفات جاده ای در ایام نوروز ۱۴۰۰ اشاره کرد و گفت: از ۲۵ اسفند ماه تا پایان روز چهار فروردین ماه جاری ۱۴ نفر بر اثر تصادفات جاده ای در مازندران جان باختند که نسبت به سال گذشته رشد ۵۵ درصدی داشت.

قدمی با اشاره به اینکه در مدت مشابه نوروز سال گذشته ۹ نفر بر اثر تصادفات جاده ای در مازندران جان باختند اظهار داشت:در ایام نوروز امسال تا به امروز بیشترین آمار تصادفات منجر به فوتی مربوط به حوزه شهرستان آمل است.

وی سبقت غیرمجاز، خواب آلودگی ، ناآشنایی یا جاده و سرعت‌های غیرمجاز را مهم ترین عوامل در تصادفات جاده ای به خصوص تصادفات منجر به مرگ در استان عنوان کرد و گفت: خودروهای غیربومی بخش قابل توجهی از این تصادفات را تشکیل می دهند.

رییس پلیس راه مازندران با تاکید بر اینکه مردم استان های دیگر به دلیل تداوم همه گیری به مازندران سفر نکنند، افزود: در صورت اقدام به سفر باید توجه داشت که جاده‌های مازندران به دلیل جغرافیای خاص با استان‌های دیگر متفاوت است و نیازمند هوشیاری بالا و همچنین رعایت نکات ایمنی از سوی رانندگان است.

سرهنگ قدمی همچنین وضعیت جاده های استان را برای روزهای آینده به واسطه آب شدن برف ، بارش باران و همچنین ریزش سنگ لغزنده توصیف کرد و گفت: در این ایام به شدت ایمنی سطح جاده های کوهستانی کاهش یافته که نیازمند دقت بیشتر در رانندگی است.

وی شرایط ترافیکی حال اضر جاده های استان را پرحجم و روان عنوان کرد و افزود: پیش بینی می شود در ساعات بعدازظهر شاهد افزایش بار ترافیکی در جاده های مواصلاتی استان با پایتخت باشیم.

مازندران ۱۱ هزار کیلومتر راه اصلی و فرعی دارد که از این میزان سه هزار کیلومتر مربوط به محورهای مواصلاتی بین استانی و بین شهرستانی است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار