اخبار و عملکرد حوزه انتظامی مازندران در 19 اسفند توسط معاونت اجتماعی فرماندهی نیروی انتظامی مازندران به خبرنگار تابناک از کل استان از غرب تا شرق به شرح زیر به حضور تقدیم می گردد.
کد خبر: ۹۴۷۴۸۹
تاریخ انتشار: ۱۹ اسفند ۱۳۹۹ - ۲۳:۲۱ 09 March 2021

به گزارش تابناک مازندران ، اخبار و عملکرد کلی نیروی انتظامی استان مازندران در 19 اسفند ماه سال 1399 به حضور تقدیم می گردد.

بر اساس این گزارش، اخبار کامل نیروی انتظامی مازندران در 19 اسفند بشرح زیر است:

احتکار خوراک دام و طیور در "جویبار"

فرمانده انتظامی استان مازندران از کشف 535 تن خوراک دام و طیور به ارزش 66 میلیارد و 750 میلیون ریال در شهرستان "جویبار" خبر داد .

سردار "مرتضی میرزایی" در گفت وگو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس با اعلام این خبر، اظهار کرد: در اجراي پنجمين مرحله طرح سراسري مبارزه با احتکار اقلام اساسي و ضروري و در راستاي نظارت بر روند تامين و توزيع خوراک دام و طیور در سطح استان، موضوع در دستور کار پلیس امنیت اقتصادی قرار گرفت .

وی تصریح کرد: در پی کسب خبری مبنی براحتکار خوراک دام وطیور در یکی از کارخانه های تولیدی در شهرستان جویبار، کارشناسان پلیس امنیت اقتصادی با همکاری نمایندگان جهاد کشاورزي ، کارشناسان نظارت و بازرسي سازمان صمت ، اتحاديه صنعت دامپروري استان این واحد تولیدی را مورد بازرسی قرار دادند.

فرمانده انتظامی استان مازندران از کشف 500 تن کنجاله سويا به همراه 35 تن سبوس برنج در انبار این واحد تولیدی خبر داد و افزود: این میزان کالای احتکاری که برای فروش با قيمت بالاتر در این انبار ها دپو و احتکار شده بود توقیف شد.

سردار میرزایی با اشاره به اینکه برابر اعلام کارشناسان ارزش ریالی این میزان کشفیات 66 میلیارد و 750 میلیون ریال برآورد شده، افزود: در این خصوص پرونده قضائی تشکیل و انبار مورد نظر این واحد تولیدی نیز پلمب شد.

فرمانده انتظامی استان مازندران به قاچاقچیان کالا و محتکران کالاهای اساسی هشدار داد: پلیس با هرگونه قاچاق کالا و احتکار کالای اساسی با همکاری دستگاه های اجرایی و دستگاه قضائی برابر قانون رفتار خواهد کرد.#


---------------------------------------------------------


باند حرفه ای سارقان منزل در قائم شهر زمینگیر شد

جانشین فرمانده انتظامی استان مازندران از انهدام باند حرفه ای سرقت منزل و کشف 45 فقره سرقت در این شهرستان خبر داد.

سرهنگ "سیدموسی حسینی" در گفت و گو با پایگاه خبری پلیس بیان داشت :در پی وقوع سرقت های متعدد منازل در سطح شهرستان قائم شهر، موضوع در دستور كار پلیس آگاهی قرار گرفت .

وی افزود : در اجرای این ماموریت، کارآگاهان اداره مبارزه با سرقت پلیس آگاهی با انجام اقدامات اطلاعاتی و پلیسی موفق به شناسایی 2 سارق حرفه ای منزل در آن شهرستان شدند.

جانشین فرمانده انتظامی استان مازندران، تصریح کرد: پس از هماهنگی های قضائی، متهمان در عملیاتی ضربتی حین سرقت دستگیر و در بازجویی های به عمل آمده به همدستی با 2 سارق دیگر اهل یکی از استان های جنوب غربی کشور در این شهرستان اعتراف کردند.

سرهنگ حسینی از دستگیری دیگر همدستان این افراد در ادامه عملیات خبر داد و گفت: متهمان تاکنون به 45 فقره سرقت منزل در شهرستان قائم شهر و 6 شهرستان دیگر استان اعتراف کردند.

این مقام انتظامی با اشاره به اينكه متهمان پس از تشکیل پرونده با قرار قانونی مناسب روانه زندان شدند به مردم و شهروندان توصیه کرد: ضمن رعایت هشدارهای انتظامی در صورت مشاهده هرگونه مرئد مشکوک مراتب را به پلیس 110 اطلاع دهند.


---------------------------------------------------------


انهدام باند سرقت کابل های برق در ساری

فرمانده انتظامی شهرستان ساری از انهدام باند سارقان کابل های برق و مخابرات در ساری با 15 فقره سرقت در این شهرستان خبر داد .

سرهنگ"ناصرعلی صفر پور" در گفت و گو با خبرنگار پايگاه خبري پليس، گفت: در پی تعدد وقوع سرقت کابل های برق و و شبکه های مخابرات در ساری تحقیق و بررسی در این خصوص در دستور کار مامورین فرماندهی انتظامی این شهرستان قرار گرفت.

فرماندهی انتظامی شهرستان ساری،افزود: ماموران بخش انتظامی کیاسر این فرماندهی در حین گشت زنی در سطح حوزه استحفاظی متوجه فردی شدند که در حال سرقت کابل های برق از شبکه های توزیع بود.

سرهنگ صفرپور، خاطرنشان کرد: ماموران در عملیاتی ضربتی سارق را دستگیر و در بازرسی از خودروی وی مقادیر قابل توجهی اموال سرقتی کشف کردند.

وی در ادامه اظهار داشت: متهم در بازجویی های به عمل آمده به تشکیل باند سرقت کابل های برق و مخابرات با همراهی 4 نفر از همدستانش که دارای سابقه سرقت در این شهرستان نیز بودند اعتراف کرد .

فرمانده انتظامی شهرستان ساری، تصریح کرد: سایر اعضای این باند نیز در عملیاتی ضربتی دستگیر و در بازجویی های به عمل آمده تاکنون به 15 فقره سرقت از شبکه های برق و مخابرات در شهرستان ساری طی یک هفته گذشته اعتراف کردند .

صفرپور با اشاره به کشف بیش از 300 متر کابل مربوط به شبکه های برق و مخابرات از مخفیگاه اعضای این باند، گفت: متهمان پس از تشکیل پرونده به مرجع قضائی معرفی شدند.


---------------------------------------------------------


کشف 3 دستگاه

موتور قاچاق در بهشهر

فرمانده انتظامی بهشهر از کشف 3 دستگاه موتورسیکلت قاچاق به ارزش 8 میلیارد ریال در این شهرستان خبر داد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری پلیس، سرهنگ "حسن عنایتی گنجی" اظهار داشت: در پی کسب خبری مبنی بر نگهداری موتورسیکلت قاچاق توسط افرادی در رستمکلا بهشهر ، رسیدگی به موضوع در دستور کار ماموان انتظامی قرار گرفت.

وی، افزود: ماموران با انجام کارهای اطلاعاتی موفق به شناسایی متهمان شدند و پس از هماهنگی با مرجع قضائی آنان را در مخفیگاهشان دستگیر کردند.

سرهنگ عنایتی گنجی، تصریح کرد: در بازرسی از مخفیگاه متهمان 3 دستگاه موتورسیکلت قاچاق که کارشناسان ارزش آن ها را بالغ بر 8 میلیارد ریال برآورده کرده اند، کشف شد.

فرمانده انتظامی شهرستان بهشهر همچنین از دستگیری 3 متهم در این ارتباط و معرفی آنان به مرجع قضائی خبر داد و اظهار داشت: موتورسیکلت های کشف شده نیز به سازمان اموال تملیکی استان تحویل شد.

وی در پایان، از شهروندان خواست: درصورت مشاهده موارد مشکوک، موضوع را از طريق مرکز فوريت های پليسی110 اطلاع رسانی کنند.


---------------------------------------------------------


کشف 5 تن آرد خارج از شبکه توزیع در نکا

فرمانده انتظامی شهرستان نکا از کشف 5 تن آرد خارج از شبکه توزیع پس از توقیف یک نیسان، خبر داد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری پلیس، سرهنگ "قاسم عزیزی "در تشریح این خبر بیان داشت : ماموران انتظامی در راستای مقابله با قاچاق کالا و ارز موضوع را با انجام اقدامات اطلاعاتی در دستور کار خود قرار دادند.

وی افزود: ماموران انتظامی پس از تلاش بی وقفه یک خودروی نیسان را در یکی از محورهای مواصلاتی شناسایی و توقیف کردند .

وی با اشاره به کشف 5 تن آرد خارج از شبکه توزیع در بازرسی دقیق از خودروی توقیفی، افزود:کارشناسان ارزش آرد کشف شده را 180 میلیون ریال برآورد کردند .

سرهنگ "قاسم عزیزی" در پایان ضمن بیان تشکیل پرونده قضائی و تحویل خودروی توقیفی به پارکینگ خاطرنشان کرد:در این عملیات پلیسی یک عامل غیر مجاز تهیه و توزیع آرد گندم دستگیر شد.


---------------------------------------------------------


اجرای طرح ارتقاء امنیت اجتماعی در تنکابن

فرمانده انتظامی تنکابن از کشف 2کیلو 500گرم مواد مخدر در طرح ارتقاء امنيت اجتماعي این شهرستان خبر داد.

به گزارش خبرنگار پايگاه خبري پليس، سرهنگ" غلامحسین شعبانی" با اعلام اين خبر، اظهار داشت:به منظور پاکسازي نقاط آلوده و مقابله با توزيع کنندگان موادمخدر و دستگیری سارقان و مجرمان سابقه دار طرح ارتقاء امنیت اجتماعی در مناطق آلوده و جرم‌خيز این شهرستان به اجرا در آمد.

فرمانده انتظامی تنکابن ، افزود: در اجراي اين طرح،ماموران انتظامي پس از بررسی های اطلاعاتی و هماهنگي قضائي، در عملياتي ضربتي موفق به شناسایی و دستگیری 4 متهم به سرقت، 7 عامل تهیه و توزیع مواد مخدر و 10 نفر از متهمان تحت تعقیب مرجع قضائی شدند.

سرهنگ شعبانی، تصریح کرد:ضمن کشف 2 کیلو 500گرم مواد مخدر در اجرای این طرح ،11 دستگاه خودرو و موتور سیکلت متخلف و فاقد مدارک نیز توقیف شد .

وی در پايان ضمن قدردانی از همکاري خوب مردم با پليس اظهار داشت: همکاری با پلیس و تماس با سامانه 110 بهترین شیوه برای مبارزه با افراد مجرم و قانون ستیز است که شهروندان می توانند از آن طریق با پلیس ارتباط برقرار کنند.


---------------------------------------------------------


دستگیری3 فروشنده مواد مخدرزن در ساری

رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر استان مازندران ، از کشف 10 کیلو گرم تریاک و دستگیری 3 قاچاق مواد مخدر در ساری خبر داد.

سرهنگ "علیرضا ثقفی"در گفت و گو با خبرنگار پايگاه خبري پليس، گفت: ماموران عملیات ویژه پلیس مبارزه با مواد مخدر استان با انجام اقدامات اطلاعاتی و تحقیقات پلیسی از حمل و جابجایی مواد مخدر توسط 3 سوداگر مرگ در ساری با خبر شدند .

رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر استان، افزود: ماموران پس از اقدامات اطلاعاتی متهمان را در حین انتقال مواد مخدر با یک خودروی سواری در ساری شناسایی و در عملیاتی ضربتی دستگیر کردند.

سرهنگ ثقفی از کشف 10 کیلو گرم تریاک در بازرسی از خودروی متهمان خبر داد و اظهار داشت: این سوداگران مرگ که زن نیز بوده اند پس از تشکیل پرونده به مرجع قضائی معرفی شدند.

وی در ادامه، اعتياد را منشا بسياري از جرائم دانست و خاطرنشان كرد: جرائم متاثر از اعتياد از قبيل سرقت، سرقت مسلحانه، طلاق، خودكشي، افسردگي و سرخوردگي، فروپاشي خانواده ها تنها بخشي از پيامدهاي اين پديده شوم است.

رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر استان از شهروندان خواست: برای رسیدن به جامعه ای آرمانی و جلوگیری از هرگونه ناهنجاری های اجتماعی با پلیس همکاری کرده و هرگونه اطلاعات و اخباری در این زمینه را به مرکز فوریت های پلیسی 110 اعلام دارند .


------------------

---------------------------------------


کشف 32 تن چوب قاچاق در نور

فرمانده انتظامي شهرستان نور از توقیف دو دستگاه كاميون و کشف 32 تن چوب جنگلی قاچاق خبر داد.

به گزارش خبرنگار پايگاه خبري پليس، سرهنگ علي داداش تبار در تشریح این خبر، بیان داشت: ماموران انتظامی در پی دریافت خبر قاچاق چوب موضوع را با انجام اقدامات پلیسی به صورت ویژه در دستور کار خود قرار دادند.

وی از شناسایی دو خودروی کامیون حامل چوب جنگلی خبر داد و افزود: ماموران انتظامی پس از هماهنگی مقام قضائی در يك عمليات غافلگيرانه کامیون ها را توقیف و در بازرسی دقیق از آنها 32 تن انواع چوب قاچاق را که به صورت غیر مجاز از جنگل های شهرستان نور برداشت شده بود،کشف کردند.

فرمانده انتظامی شهرستان نور خاطر نشان کرد: کارشناسان قیمت چوب های جنگلی کشف شده را حدود یک میلیاردو 500 میلیون ریال برآورد کردند که پس از تشکیل پرونده به دستور مقام قضائی به اداره منابع طبیعی تحویل شد.

سرهنگ داداش تبار با اشاره به اينكه قطع درختان جنگلي به تاراج بردن منابع ملي كشور است، از مردم خواست: در صورت برخورد با قاچاقچیان چوب و قطع درختان جنگلی، موضوع را به پليس 110 اطلاع دهند.


---------------------------------------------------------


عامل فروش مواد محترقه در میاندورود نقره داغ شد

جانشین انتظامي شهرستان میاندورود از کشف 5 هزار عدد مواد محترقه و عامل توزیع آن در اين شهرستان خبر داد.

به گزارش خبرنگار پايگاه خبري پليس، سرهنگ وحید محمدی در تشريح اين خبر، گفت: به منظور پيشگيري از وقوع حوادث دلخراش در چهارشنبه آخر سال، ماموران انتظامی این شهرستان با انجام تحقيقات پليسي موفق به شناسایی یکی از عاملان تهیه و توزیع مواد محترقه در این شهرستان شدند.

جانشین انتظامی شهرستان میاندورود ،خاطر نشان کرد: ماموران با هماهنگي مرجع قضايي در يک عمليات غافلگيرانه متهم را دستگير کردند.

وی از کشف 5 هزار عدد انواع مواد محترقه در بازرسی از محل فعالیت متهم خبر داد و اظهار داشت: متهم پس از تشکیل پرونده به مرجع قضائی معرفی شد .

سرهنگ محمدی در ادامه خاطر نشان کرد: استفاده از هرگونه مواد محترقه و منفجره ای که موجب سلب آسایش شهروندان شود طبق قانون جرم بوده و پلیس با متخلفان و مجرمان در این زمینه به شدت برخورد می کند.

وی همچنین از شهروندان ،خواست :براي پيشگيري از حوادث تلخ چهارشنبه آخر سال، نظارت بر رفتار فرزندان خود را جدي بگيرند و در صورت داشتن هرگونه اطلاعاتي در اين زمينه، مراتب را با شماره تلفن 110در ميان بگذارند.


---------------------------------------------------------


کشف 6 هزار عدد مواد محترقه در تنکابن

فرمانده انتظامي تنکابن از کشف 6هزار عدد انواع مواد محترقه در این شهرستان خبر داد.

سرهنگ "غلامحسین شعبانی " در گفت و گو با خبرنگار پايگاه خبري پليس، گفت: در پی کسب خبری مبنی بر توزیع مواد محترقه توسط فردی در شهرستان تنکابن موضوع در دستور کار پلیس امنیت عمومی قرار گرفت .

وی، اظهار داشت: ماموران پس از بررسی های همه جانبه و اقدامات اطلاعاتی متهم را شناسایی و در اقدامی عملیاتی، وی را در حین توزیع مواد محترقه دستگیر کردند.

فرمانده انتظامی شهرستان تنکابن ، تصریح کرد: در بازرسی از مغازه متهم 6 هزار عدد انواع مواد محترقه به ارزشی بالغ بر 50 میلیون ریال کشف شد.

سرهنگ شعبانی در پایان از برخورد قاطع پلیس در مواجهه با مخلان نظم و امنیت عمومی خبر داد و از شهروندان خواست: به منظور پیشگیری از حوادث چهارشنبه آخرسال در صورت مشاهده و اطلاع از هر گونه فعالیت سودجویان در این زمینه مراتب را از طریق تلفن 110به پلیس گزارش کنند.


---------------------------------------------------------


کشف 10 هزار عدد مواد محترقه در نور

فرمانده انتظامي شهرستان نور از کشف 10 هزار عدد مواد محترقه قاچاق و دستگیری یک قاچاقچی کالا خبر داد.

به گزارش خبرنگار پايگاه خبري پليس، سرهنگ "علي داداش‌تبار" در تشريح اين خبر بیان داشت : در اجراي طرح مبارزه با توزیع کنندگان مواد محترقه و به منظور پيشگيري از وقوع حوادث دلخراش چهارشنبه آخر سال ، ماموران انتظامی موضوع را با انجام اقدامات پلیسی به صورت ویژه در دستور کار خود قرار دادند.

وی افزود: ماموران انتظامی پس از انجام اقدامات اطلاعاتي و هماهنگی قضائي،یک انبار ویژه نگهداری مواد محترقه را شناسایی و در بازرسی از آن 11 هزار و900 عدد انواع مواد محترقه را كشف کردند.

فرمانده انتظامی شهرستان نور از دستگیری یک قاچاقچی مواد محترقه در این عملیات خبر داد و خاطرنان کرد: متهم پس از دستگیری با تشکیل پرونده به مرجع قضائی معرفی شد.

سرهنگ داداش تبار در خاتمه از شهروندان خواست: براي پيشگيري از حوادث تلخ چهارشنبه آخر سال، نكات ايمني را رعايت نموده و در صورت مشاهده هر گونه اقدامات غيرقانوني، موضوع را به پلیس 110 اطلاع دهند.


---------------------------------------------------------


کشف 10 هزار عدد مواد محترقه در نور

فرمانده انتظامي شهرستان نور از کشف 10 هزار عدد مواد محترقه قاچاق و دستگیری یک قاچاقچی کالا خبر داد.

به گزارش خبرنگار پايگاه خبري پليس، سرهنگ "علي داداش‌تبار" در تشريح اين خبر بیان داشت : در اجراي طرح مبارزه با توزیع کنندگان مواد محترقه و به منظور پيشگيري از وقوع حوادث دلخراش چهارشنبه آخر سال ، ماموران انتظامی موضوع را با انجام اقدامات پلیسی به صورت ویژه در دستور کار خود قرار دادند.

وی افزود: ماموران انتظامی پس از انجام اقدامات اطلاعاتي و هماهنگی قضائي،یک انبار ویژه نگهداری مواد محترقه را شناسایی و در بازرسی از آن 11 هزار و900 عدد انواع مواد محترقه را كشف کردند.

فرمانده انتظامی شهرستان نور از دستگیری یک قاچاقچی مواد محترقه در این عملیات خبر داد و خاطرنان کرد: متهم پس از دستگیری با تشکیل پرونده به مرجع قضائی معرفی شد.

سرهنگ داداش تبار در خاتمه از شهروندان خواست: براي پيشگيري از حوادث تلخ چهارشنبه آخر سال، نكات ايمني را رعايت نموده و در صورت مشاهده هر گونه اقدامات غيرقانوني، موضوع را به پلیس 110 اطلاع دهند.


---------------------------------------------------------


توقیف خودروی حامل مواد افیونی در سوادکوه شمالی

فرمانده انتظامي سوادکوه شمالی، از کشف 4کیلو و 500 گرم مواد تریاک از یک خودروی کامیون در این شهرستان خبر داد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری پلیس، سرهنگ حمیدرضا فرهودی درباره جزئیات این خبر،اذعان داشت: در پی کسب خبری مبنی بر جابجایی مواد مخدر با یک خودروی کامیون توسط 2 سوداگر مرگ از استان تهران به سمت یکی از شهرستان ها، موضوع در دستور کار ماموران پلیس مبارزه با مواد مخدر قرار گرفت.

وی ، افزود: ماموران با انجام اقدامات اطلاعاتی متهمان را که قصد جابجایی مواد مخدر از طریق محور مواصلاتی این شهرسان را داشتند شناسایی کردند .

سرهنگ فرهودی، تصریح کرد:پس از هماهنگی های قضائی ماموران در عملیاتی ضربتی خودروی مورد نظر را متوقف و راننده و سرنشین آن را دستگیر کردند.

فرمانده انتظامی شهرستان سوادکوه شمالی، خاطرنشان کرد: در بازرسی از خودروی مورد نظر 4 و نیم کیلوگرم موادمخدر تریاک به همراه 4 قبضه سلاح شکاری غیرمجاز کشف شد.

فرمانده انتظامي شهرستان سوادکوه بابيان اين متهمان پس از تشکیل پرونده به مرجع قضائی معرفی شدند، گفت: مواد مخدر عاملی برای به خطر افتادن بهداشت و سلامت جوامع بشري است.

سرهنگ فرهوددی در خاتمه با بیان این که ره آورد مواد مخدر در جامعه تزلزل خانواده ها ، نگراني و ناامني شهروندان و در نتيجه تنزل امنيت انساني است، اظهار داشت: مقابله با پديده شوم مواد مخدر نیازمند همکاری و تعامل همه آحاد جامعه با نیروی انتظامی است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار