امروز به مناسبت روز درختکاری در ادامه پروژه ای که در سال 1397 در دانشگاه شروع شد حدود 800 نهال جنگلی در محوطه دانشگاه کاشته خواهد شد.
کد خبر: ۹۴۶۸۴۵
تاریخ انتشار: ۱۷ اسفند ۱۳۹۹ - ۲۳:۱۰ 07 March 2021

به گزارش تابناک مازندران ، همزمان با هفته منابع طبیعی و روز درختکاری و در راستای توسعه فضای سبز، حفظ و نگهداری درختان و محیط زیست، همچنین ترویج فرهنگ کاشت درخت و درختکاری، کاشت نهال های جنگلی با همت مجموعه باغ های هیرکانی و با حضور دکتر سید فرزاد جلالی رئیس دانشگاه، علاقمندان و دوست داران طبیعت در دانشگاه انجام گرفت.
بر اساس این گزارش از روابط عمومی و امور بین الملل دانشگاه علوم پزشکی بابل، دکتر سید فرزاد جلالی رئیس دانشگاه علوم پزشکی بابل در حاشیه این مراسم گفت: امروز به مناسبت روز درختکاری در ادامه پروژه ای که در سال 1397 در دانشگاه شروع شد حدود 800 نهال جنگلی در محوطه دانشگاه کاشته خواهد شد.

کاشت نهال های جنگلی و بوم سازگار در دانشگاه علوم پزشکی بابل
 


وی افزود: در دوسال گذشته نیز حدود 4 هزار نهال هیرکانی در محوطه دانشگاه علوم پزشکی بابل با همت مجموعه باغ های هیرکانی کاشته شد.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی بابل بیان داشت: این نهال ها، 14 گونه از نهال های هیرکانی و بومی منطقه هستند که سازگار با محیط زیست می باشند و بدون نیاز به نگهداریهای خیلی زیاد می توانند در عرض چند سال رشد و نمو خیلی خوبی داشته باشند و محوطه دانشگاه را به یک محوطه بسیار زیبا تبدیل کنند.
دکتر جلالی افزود: امیدواریم یک حرکت آغازی باشد برای اینکه این فرهنگ را در تمام کشور نهادینه کنیم و به درخت و درختکاری بیشتر اهمیت دهیم.
گفتنی است: این مراسم با حضور پرشور معاونین، اساتید، کارکنان و دانشجویان به همراه جمعی از سازمان های مردم نهاد شهرستان بابل برگزار شد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار