استاندار تهران خبر داد؛
استاندار تهران از آمادگی کامل تهران برای شمارش الکترونیکی آرای انتخابات شوراها خبر داد.
کد خبر: ۹۴۶۳۱۲
تاریخ انتشار: ۱۶ اسفند ۱۳۹۹ - ۰۹:۴۲ 06 March 2021

 

انوشیروان محسنی بندپی صبح شنبه در نشست مشترک ستاد انتخابات استان که با حضور اعضای هیأت نظارت انتخابات استان تهران برگزار شد اظهار داشت: در انتخابات مجلس طی دوره یازدهم با تشریک مساعی و با فراهم کردن تمهیدات و تدابیر لازم، انتخابات سالم و شفاف و بی طرفی را در استان تهران شاهد بودیم و استان جهش بسیار خوبی را در رتبه بندی ستاد انتخابات کشور از ۲۷ به ۴ کسب کرد.

محسنی بندپی با بیان اینکه در دوره گذشته ۹۹.۹ شعب آنلاین و تنها ۷ شعبه ما آفلاین بودند گفت: آرای نامعتبر ما در کل استان تهران ۴۹۶ رأی بود.

استاندار تهران افزود: در ایام کرونا در ۱۹ کشور انتخابات برگزار شد و در خصوص انتخابات ۱۴۰۰ هم ستاد ملی مقابله با کرونا با هماهنگی کمیته امنیتی و انتظامی در حال تدوین پروتکل‌های بهداشتی برای حضور مردم در انتخابات است.

وی بیان داشت: برخی با هدف کمرنگ کردم حضور حداکثری مردم در انتخابات به بهانه شیوع کرونا به دنبال زیر سوال بردن اصل مشارکت مردم در انتخابات هستند و باید به نوعی به مردم اطلاع رسانی شود که با رعایت پروتکل‌های نگرانی برای شرکت در انتخابات نداشته باشند.

محسنی بندپی بیان داشت: میزان زمان رأی دهی هر فرد بین ۷ الی ۹ دقیقه است و در صدد هستیم تا با اولویت سلامت مردم در کنار رعایت پروتکل‌های بهداشتی زمینه حضور گسترده مردم در انتخابات را فراهم کنیم و تکلیف داریم تا تمامی موانع برای عدم مشارکت سیاسی مردم را در استان تهران رفع کنیم.

استاندار تهران در خصوص اطلاع رسانی و برخورداری استان تهران از شبکه تلویزیونی مستقل نیز اظهار داشت: علیرغم مصوبه شورای امنیت کشور متأسفانه هنوز ظرفیت ۵۰ درصدی برای پوشش اخبار استان در رسانه ملی مهیا نشده است.

وی گفت: راهبرد ستاد انتخابات استان تهران بیانات مقام معظم رهبری مبنی بر حق الناس بودن آرای مردم است و از این آرا صیانت می‌کنیم و هر زمانی که فرمانداران یا بخشداران استان تهران از اصل بی طرفی و عدالت خارج شدند این امر برای ما قابل تحمل نیست و به شدت با فرد خاطی برخورد می‌کنیم.

استاندار تهران با بیان اینکه تهران ویترین انتخابات کشور است و اگر در کل کشور انتخابات الکترونیکی باشد و در تهران نباشد هیچ اثری ندارد و استانداری تهران آمادگی کامل دارد تا شمارش آرای انتخابات شوراها را به صورت الکترونیکی برگزار کند افزود: زیر ساخت‌های مناسب برای شمارش آرای انتخابات شوراها در استانداری تهران فراهم است و استان تهران نخستین استان کشور بود که از ۶ ماه قبل به همت معاون سیاسی به شناسایی و احصا مشکلات در شهرستان‌ها اقدام کرد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار