اخبار و عملکرد حوزه انتظامی مازندران در 9 اسفند توسط معاونت اجتماعی فرماندهی نیروی انتظامی مازندران به خبرنگار تابناک از کل استان از غرب تا شرق به شرح زیر به حضور تقدیم می گردد.
کد خبر: ۹۴۴۲۸۹
تاریخ انتشار: ۰۹ اسفند ۱۳۹۹ - ۲۱:۴۸ 27 February 2021

به گزارش تابناک مازندران ، اخبار و عملکرد کلی نیروی انتظامی استان مازندران در 9 اسفند  ماه سال 1399 به حضور تقدیم می گردد.

بر اساس این گزارش، اخبار کامل نیروی انتظامی مازندران در 9 اسفند بشرح زیر است:

شهداء الگوی ایمان و عمل هستند

فرمانده انتظامی استان مازندران در دیدار با خانواده شهیدان مصطفی چراغی و نادعلی اکبری از شهدای ناجا در شهرستان ساری،گفت: شهداء الگوی ایمان و عمل هستند.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری پلیس،سردار مرتضی میرزایی به اتفاق سرهنگ سید جعفر ساداتی معاون اجتماعی و هیئت همراه با خانواده های شهیدان گرانقدر نیروی انتظامی، شهید مصطفی چراغی و شهید نادعلی اکبری دیدار و دلجویی کرد.

در این دیدار فرمانده انتظامی استان با اشاره به رشادت های شهداء در جریان پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی و همچنین 8 سال دفاع مقدس علیه رژیم بعثی، گفت: شهدای بزرگوار ما از خالص ترین و با ایمان ترین جوانان و بهترین انسان های روی زمین بوده اند،آنان کسانی بودند که با چشم پوشی از همه لذت های دنیا و گذشت از همه آرزوهای خود دفاع از وطن و ناموس و اطاعت از امام (ره) و مقام رهبری را سرلوحه کار خود قرار دادند.

سردار میرزایی با اشاره به اینکه همه باید از رفتار شهیدان عزیزمان الگو برداری کنیم، تصریح کرد: شهدا بهترین الگو برای همه ما به ویژه نسل جدید هستند و اگر همه ما این لیاقت را داشته باشیم و در مسیر این بزرگواران که الگوی ایمان و عمل هستند گام برداریم ، کشور هیچ مشکلی نخواهد داشت.

در پایان این دیدار فرمانده انتظامی استان با اهدای لوح تقدیر و هدایا از خانواده های شهیدان مصطفی چراغی و شهیدنادعلی اکبری تقدیر و دلجویی به عمل آورد.

__________________________________________

کشف 17 کیلو گرم انواع موادمخدر در مازندران

رئیس پلیس مبارزه با موادمخدر مازندران از کشف 17 کیلو گرم انواع موادمخدر در طرح پاکسازی نقاط آلوده و تشدید مقابله با خرده فروشان موادمخدر طی 24 ساعت گذشته خبر داد .

سرهنگ علیرضا ثقفی در گفت و گو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس با اعلام این خبر، اظهار داشت : طرح پاکسازی نقاط آلوده، تشدید مقابله با خرده فروشان و کنترل محورهای مواصلاتی در سطح استان طی 24 ساعت گذشته به مرحله اجرا در آمد.

وی تصریح کرد: ماموران پلیس مبارزه با موادمخدر استان با همکاری و مشارکت پلیس مبارزه با موادمخدر شهرستان ها و دیگر عوامل انتظامی در این طرح ها موفق شدند. 108 خرده فروش موادمخدر را شناسایی و دستگیر کنند.

رئیس پلیس مبارزه با موادمخدر مازندران، افزود: در این طرح 17 کیلوگرم انواع موادمخدر کشف شد و 14 دستگاه خودرو و 32 پایپ و 9 حقه وافور از متهمان کشف شد.

سرهنگ ثففی از جمع آوری 76 معتاد متجاهر در این طرح خبر داد و افزود: متهمان پس از تشکیل پرونده به مرجع قضائی معرفی شدند.

سرهنگ ثقفی با اشاره به تداوم طرح برخورد با خرده فروشان موادمخدر، افزود: پلیس مبارزه با موادمخدر در راستای مقابله با تهیه وتوزیع موادمخدر تا پای جان ایستاده و با قاچاقچیان موادمخدر و خرده فروشان برابر قانون رفتار خواهد کرد.
_________________________________

کشف 10 کیلو موادمخدر در سوادکوه شمالی

فرمانده انتظامی شهرستان سوادکوه شمالی از کشف 9 کیلوو900 گرم تریاک و دستگیری دو متهم خبر داد.

به گزارش خبرنگار پايگاه خبري پليس، سرهنگ حمیدرضا فرهودی در تشريح جزئيات اين خبر بیان داشت:در پي كسب خبری مبني بر قاچاق موادمخدر در یکی از محورهای اصلی شهرستان سوادکوه شمالی،موضوع به صورت ويژه در دستور كار ماموران پليس مبارزه با موادمخدر قرار گرفت.

وي خاطر نشان كرد: ماموران پليس مبارزه با موادمخدر با همکاری پلیس آگاهی و با انجام کارهای فنی و تخصصی 2خودروی حامل مواد مخدر را در محور اصلی سوادکوه شمالی شناسائی و در اقدامی غافلگیرانه توقیف کردند.

سرهنگ فرهودی اظهار داشت: در بازرسي از خودروهای توقیفی در مجموع 9کیلو و 900 گرم تریاک کشف و 2 قاچاقچی مواد مخدر دستگير شدند.

فرمانده انتظامی سوادکوه شمالی در پايان از معرفي افراد دستگير شده به مرجع قضائي خبر داد و با اشاره به اينكه اعتیاد تهدیدی جدی برای سلامت فردی و اجتماعي و ریشه بسیاری از جرايم و بزهکاری‌ها است،خاطرنشان کرد:هدف پليس از اجراي اين طرح‌ها، افزايش احساس امنيت و همچنين کاهش جرايم است.
_____________________________________

کشف 24 فقره سرقت اماکن خصوصی در تنکابن

فرمانده انتظامی شهرستان تنکابن از دستگیری 4 سارق اماکن خصوصی با 24 فقره سرقت خبر داد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری پلیس، سرهنگ غلامحسین شعبانی با اعلام این خبر، اظهار داشت : به منظور پاکسازی نقاط آلوده در سطح شهرستان تنکابن، طرح ارتقاء امنیت اجتماعی به مرحله اجرا درآمد.

وی از اقدامات اطلاعاتی و پلیسی در این راستا خبر داد و تصریح کرد: ماموران پلیس آگاهی با تلاش بی وقفه 4 سارق حرفه ای را شناسایی و با هماهنگی قضائی متهمان را در اقدامی غافلگیرانه دستگیر کردند.

فرمانده انتظامی شهرستان تنکابن، اظهار کرد: متهمان دستگیر شده در تحقیقات و بازجویی های ماموران انتظامی به 24 فقره سرقت اماکن خصوصی، مزارع و باغات اعتراف کردند.

سرهنگ شعبانی، افزود: پلیس به شدت با هنجار شکنان برخورد خواهد کرد و شهروندان در صورت مشاهده هرگونه موارد مشکوک مراتب را در اسرع وقت به مرکز فوریت های پلیسی 110 اعلام دارند.
___________________________________

کشف 1207 تن چوب قاچاق در مازندران

رئیس پلیس پیشگیری استان مازندران از کشف 1207 تن چوب قاچاق طی 11 ماهه گذشته در سطح استان خبر داد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری پلیس،سرهنگ سید محسن جعفری در تشریح این خبر بیان داشت:ماموران انتظامی به دلیل اهمیت تاثیر منابع طبیعی بویژه جنگل بر محیط زیست و زندگی موجودات بخصوص انسان ها،برخورد قاطع با قاچاقچیان چوب و پیشگیری از برداشت غیر مجاز از جنگل های استان را در دستور کار خود قرار دادند.

وی تصریح کرد: ماموران انتظامی با انجام اقدامات اطلاعاتی و پلیسی و همچنین هماهنگی با مرجع قضائی و همکاری با ادارات ذیربط به ویژه اداره کل منابع طبیعی استان و همچنین دهیاران و شوراهای روستایی،1207 تن چوب قاچاق که به صورت غیر قانونی از جنگل های مازندران برداشت شده بود را کشف کردند.

رییس پلیس پیشگیری استان از دستگیری 693 قاچاقچی چوب و کشف 320 دستگاه انواع خودروی متعلق به قاچاقچیان خبر داد و افزود: ماموران انتظامی پس از کشف و دستگیری، پرونده برای متهمان تشکیل و به مرجع قضائی معرفی کردند.

سرهنگ جعفری در خاتمه افزایش بیکاری و افزایش قیمت چوب و افزایش تقاضا در بازار را از مهمترین دلیل گرایش به قاچاق چوب دانسته و خاطر نشان کرد: از آنجایی که جنگل های شمال به عنوان بزرگترین منبع چوبی و جنگلی ایران در مقایسه با وسعت کشور درصد اندکی از خاک این مرز و بوم را تشکیل می دهد،بنابراین در حفظ این سرمایه بزرگ باید کوشا بود، وشهروندان در صورت مشاهده فرصت طلبی قاچاقچیان موضوع را به پلیس 110 اطلاع دهند.

نکاتی در مورد نگهداری مواد منفجره:

1-از نگهداری مواد منفجره در در کنار لوازم سوختی باید جدا خودداری کرد.

2-از نگهداری ویا حمل و نقل مواد منفجره با خودروهای بنزینی و بویژه گاز سوز باید جدا خودداری کرد.

3-از قرار دادن مواد منفجره در اماکن گرم ویا مکانهایی که سبب ایجاد استحکاک و افزایش دما می گردد مانند جیب لباس و یا موتورخانه ساختمان ها باید جدا خودداری کرد.

4- به کودکان و نوجوانان باید آموخت تا به شیوه های مناسبتری نسبت به تخلیه هیجانی و یا ایجاد سرگمی خودداری کنند.
___________________________________

کشف 9 فقره سرقت کابل در بابل

فرمانده انتظامی شهرستان بابل از دستگیری یک سارق حرفه و کشف 9 فقره سرقت کابل خبر داد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری پلیس،سرهنگ محمدزمان شالیکار در تشریح این خبر بیان داشت: ماموران انتظامی شهرستان بابل در پی دریافت خبرهایی مبنی بر وقع چندین فقره سرقت کابل موضوع را با انجام اقدامات اطلاعاتی و پلیسی به صورت ویژه در دستور کار خود قرار دادند.

وی با اشاره به اقدامات پلیسی افزود: ماموران انتظامی پس از تلاش بی وقفه یکی از سارقان حرفه ای را شناسایی و در پی هماهنگی قضائی در اقدامی غافلگیرانه وی را دستگیر کردند.

فرمانده انتظامی شهرستان بابل تصریح کرد: متهم پس از دستگیری در بازجویی فنی پلیسی به 9 فقره سرقت کابل های برق اعتراف کرد.

سرهنگ شالیکار در خاتمه با بیان اینکه متهم پس از تشکیل پرونده به مرجع قضائی معرفی شد،خاطرنشان کرد:شهروندان در صورت مشاهده هرگونه رفتار مشکوک از سوی افراد معلوم الحال و یا سارقان احتمالی از اموال عمومی موضوع را در کمترین فرصت ممکن به پلیس 110 اطلاع دهند.
__________________________________

کشف 20 فقره سرقت در فریدونکنار

فرمانده انتظامی شهرستان فریدونکنار از کشف 20فقره سرقت و دستگیری 18 نفر دراجرای طرح ارتقاء امنیت اجتماعی خبر داد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری پلیس، سرهنگ حسن هاشم پور در تشریح این خبر، بیان داشت : به منظور برخورد با عاملان افیونی،سارقان و برهم زنندگان نظم و امنیت عمومی طرح ارتقاء امنیت اجتماعی به اجرا در آمد .

فرمانده انتظامی شهرستان فریدونکنار با اشاره به تلاش شبانه روزی ماموران انتظامی و اقدامات پلیسی و هماهنگی قضائی، افزود: در چند عملیات مجزا 18 نفر از عاملان افیونی، سارقان و مجرمان سابقه دار دستگیر شدند .

سرهنگ هاشم پور از توقیف 15دستگاه خودرو و11دستگاه موتورسیکلت متخلف در اجرا این طرح خبر داد و اظهار داشت : ماموران انتظامی در بازجویی های فنی از متهمان دستگیر شده، 20فقره سرقت اماکن خصوصی را کشف کردند .

فرمانده انتظامی شهرستان فریدونکنار در خاتمه از معرفی متهمان دستگیر شده به مرجع قضائی خبر داد و از شهروندان خواست: مردم عزیز برای ایجاد امنیتی پایدار و مقابله با سوداگران مرگ هرگونه اطلاعات و اخباری در زمینه مسائل امنیتی و انتظامی را در اسرع وقت به مرکز فوریت های پلیسی 110 اعلام دارند.

______________________________________

کشف 4تن چوب قاچاق در نکا

فرمانده انتظامي شهرستان نکا از اجرای طرح ارتقاء امنیت و کشف 4 تن چوب قاچاق خبر داد.

به گزارش خبرنگار پايگاه خبري پليس، سرهنگ قاسم عزیزی در تشریح این خبر، بیان داشت: با توجه به دریافت خبرهایی در خصوص قاچاق چوب های جنگلی طرح برخورد با قاچاقچیان چوب در دستور کار ماموران انتظامی قرار گرفت .

وی افزود: در اجرای این طرح، ماموران انتظامی با انجام اقدامات پلیسی 5 قاچاقچی چوب های جنگلی را شناسایی کردند.

سرهنگ عزیزی با بیان خبرکشف 4تن چوب جنگلی قاچاق و توقیف 5 خودروی حامل چوبهایی که به صورت غیر مجاز از جنگل های بالادست نکا برداشت شده بود،تصریح کرد:ماموران پلیس انتظامی پس از هماهنگی قضائی در چند مرحله عملیات پلیسی ، 5 قاچاقچی چوب های جنگلی را نیزدستگیر کردند.

فرمانده انتظامي نکاء درخاتمه با اشاره به پيامدهاي ناشي از قطع بي رويه درختان و قاچاق فراورده هاي جنگلي از مردم خواست : براي جلوگيري از سودجویي هاي افراد فرصت طلب در صورت شناسائي افرادي که اقدام به قاچاق فراورده هاي جنگلي و منابع طبيعي مي کنند مراتب را به مرکز فوريتهاي پليسي 110 اطلاع دهند.
_______________________________________

خودروی حامل مواد افیونی در محمودآباد توقیف شد

فرمانده انتظامي شهرستان محمودآباد از کشف 3 کیلو و 950 گرم ترياک با توقیف یک خودرو خبر داد.

سرهنگ محمود حسین زاده در گفت و گو با خبرنگار پايگاه خبري پليس درتشريح جزئيات اين خبر، بیان داشت : در پي کسب خبری مبني بر حمل مواد توسط یک عامل افيوني از غرب کشور، موضوع در دستور کار ماموران پليس مبارزه با مواد مخدر قرار گرفت.

فرمانده انتظامی شهرستان محمودآباد، افزود: ماموران انتظامی با تلاش بی وقفه خودروی حامل مواد مخدر را شناسایی و پس از هماهنگی قضائی آن را توقیف کردند.

وی از کشف 3 کیلو و 950گرم تریاک در بازرسی از خودروی متهم خبر داد و گفت: ماموران انتظامی پس از دستگیری متهم، وی را با تشکیل پرونده به مرجع قضائی معرفی کردند.

فرمانده انتظامی محمودآباد در پايان به شهروندان توصيه كرد: در صورت اطلاع از فعاليت قاچاقچيان و فروشندگان موادمخدر و يا هرگونه بي نظمي و اخلال در نظم عمومي، با مرکز فوريت‌هاي پليسي110 تماس و موضوع را اطلاع دهند.

_____________________________________

روز سیاه زندگی یک نوجوان

درحالی که پدر و مادر آرزوهای فراوانی برای تنها پسر خود داشتند،در 13 سالگی به دلیل انفجار مواد محترقه در جیب دچارنقص عضو شد.

روزهای پایانی سال برای نوجوان 13 ساله و رفقایش از حال و هوای خاصی برخوردار بود،در آن زمان شرایط کرونایی هنوز حاکم نبود و مدرسه ها هر روز میزبان دانش آموزان بودند،احمد با همکلاسی هایش رابطه خوبی داشت،با خیلی ها دوست بود،با کسانی که رفاقت نداشت بالاخره سلام و علیکی وجود داشت،همه دوستش داشتند،به همین دلیل هرچی که می خواست به وی می دادند.

در روزهای پایانی سال با نزدیک شدن به سال نو که حال و هوای خاصی برای بچه ها وجود داشت،احمد از دوستان خود چند تا نارنجک دستی گرفت تا هنگام غروب در جمع دوستان با ترکاندن آنها به قول خودش با صدای آنها حال کند،طی یکی دوروز چند باری انفجار نارنجک دستی را داشت که همین قضیه سبب شد تا برای ساخت این نارنجک دستی ها کنجکاو شود،مقداری اکریل و سورنگ و ....را تهیه کرد تا نارنجک دستی بسازد،احمد با اینکه می دانست پدرش از این رفتار وی نارحت ویا عصبی خواهد شد،تصمیم گرفته بود تا آن را مخفیانه و هنگامی که هنوز پدر از اداره به منزل نیامده انجام دهد.

پدر معولا ساعت 4بعداز ظهر به منزل می آمد،احمد ساعت 3 و 15دقیقه در حال درست کردن نارنجک دستی داخل پارکینگ بود،دو عدد از این نارنجک ها را با مواد اولیه ای که داشت درست کرد و همچنان غرق در کار بود که صدای باز شدن درپارکینگ آپارتمان نظرش را به خود جلب کرد،به محض اینکه پدر را از دور دید از ترس از جایش برخواست و برای مخفی کردن نارنجک دستی های ساخته شده از نظر پدر،هردوی آنها را در جیب شلوارش قرار داد و با بقیه وسایلی که بر روی زمین بود به گوشه ای دوید تا مخفی شود.

***

پدر با گام های آرام و خسته وارد منزل شده بود که از پشت انباری های آپارتمان صدای مهیبی را شنید،همزمان صدای احمد را شنید که فریاد زد و گفت: آآآآآخ.

با احتیاط و سریع به سمت صدا دوید.احمد را فرش بر زمین دید،شلوارش سوخت و احمد مثل مرغی در حال جان دادن دست و پا می زد و می سوخت.

احمد را پدر سریع به بیمارستان برد،احمد به دلیل انفجار نارنجک دستی ای که با راهنمایی دوستان ساخته بود، از ناحیه کشاله ران و زیر شکم سوخت و آن اتفاقی که نباید برایش رخ داد.از نظر پزشکان معالج احمد،وی به دلیل شدت سوختگی دچار نوعی نقص عضو شده بود.

نظر کارشناس:

در روزهای پایانی سال استفاده از برخی مواد محترقه و منفجره که بعضا خطرناک نیز می باشند به بهانه شرکت در جشن چهارنبه آخر سال توسط بسیاری از نوجوانان و جوانان و حتی کودکان استفاده می شود که باید مراقبت از آنان از سوی والدین و مربیان بیشتر از قبل مورد توجه قرار گیرد.

کودکان و نوجوانان به دلیل قرار داشتن در مرحله ای از رشد که توانایی آنالیز رویدادها را به نحو احسن ندارند در بسیاری از مواقع دچار اشتباه شده ویا فریب افراد سودجو را می خورند. این گروه خیلی سریع هیجانی می شوند و تحت تاثیر تحریکات بیرونی اقدامات ناسنجیده ای را در برخی موارد مرتکب می شوند.

در هر صورت استفاده از مواد منفجره برای این گروه سنی بسیار خطرناک و ناسنجیده می تواند باشد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار