نخستین بیمار کرونایی در استان در بابل و در شرایطی که امکانات تشخیصی بسیار کم بود در 30 بهمن 98 شناسایی و مورد درمان قرار گرفت.
کد خبر: ۹۴۳۶۹۲
تاریخ انتشار: ۰۶ اسفند ۱۳۹۹ - ۲۳:۰۸ 24 February 2021

به گزارش تابناک مازندران ، از اول اسفند ٩٨ تا اول اسفند بیش از ۱۴۴ هزار بیمار مبتلا و مشکوک به کرونا به مراکز بهداشتی و درمانی بابل مراجعه کردند و ۵۳۲ فوتی قطعی کرونایی در بابل به ثبت رسیده است .

 

بر اساس این گزارش، دکتر جلالی از مراجعه بیش از ۱۴۴ هزار بیمار مبتلا و مشکوک به کرونا بصورت سرپایی و بستری به مراکز بهداشتی و درمانی بابل در طول يكسال گذشته خبر داد و گفت: از میان آنها ۱۰ هزار و ۱۴۳ نفر بستری و حدود ٩٣ درصد بهبود ومرخص شده اند.
دکتر جلالی رییس دانشگاه به اتفاق هیات رییسه دانشگاه علوم پزشکی بابل در نشست خبری مجازی در سالگرد شیوع کرونا ویروس ، عملکرد این دانشگاه در پیشگیری، کنترل و درمان بیماران کرونایی را تشریح کرد و گفت: با شیوع کرونا در کشورمان با این که بیماری ناشناخته ای بود، ولى مدیریت درمان در ایران نسبت به خيلى کشورهای پیشرفته و بزرگ جهان بهتر بود.
وی بیان داشت: نخستین بیمار کرونایی در استان در بابل و در شرایطی که امکانات تشخیصی بسیار کم بود در 30 بهمن 98 شناسایی و مورد درمان قرار گرفت.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی بابل با اشاره به اینکه در پیک اول، دوم و سوم به ترتیب آمار ابتلاى ما سیر نزولی داشت اما مدت بیماری در پیک سوم طولانی تر از پیک اول و دوم بود، بیان داشت: میانگین آمار فوتی های کرونایی در شهرستان بابل از میانگین کشوری پایین تر بود و گفت از شیوع کرونا ویروس تاکنون متاسفانه 532 بیمار کرونایی دربیمارستانهاى شهرستان بابل که برای درمان بیماران در نظر گرفته شده بود، جان باختند.
وی گفت : در یک سال گذشته بیش از ۱۴۴ هزار بیمار در مراکزدرمانی بابل ویزیت شدند که از این تعداد بیش از ۶۶ هزار نفر مشکوک به کووید ۱۹ بودند و از میان آنها ۱۰ هزار و ۱۴۳ نفر بستری شدند.
دکتر جلالی ادامه داد: حدود ۳۵ هزار تست کرونا از مراجعه کنندگان گرفته شده است.
دکتر جلالی افزود : در یک سال گذشته ۸۵۰ کودک کرونایی در بیمارستان کودکان امیرکلا بستری شدند که از این تعداد تنها سه بيمار كه دارای بیماری زمینه ای خطرناک بودند متاسفانه جان خودشان را از دست دادند.
وی در بخش دیگری از سخنان خود ادامه داد: از 33 خانه بهداشتی نيمه تمام در سال ٩٦، موفق شديم تاكنون 30 خانه بهداشت و مرکز جامع روستایی و شهری را به اتمام برسانيم.
این مسئول با اشاره به اینکه احداث مرکز جامع دیالیز با 100 تخت دیالیز با همت و مساعدت خانواده زنده‌یاد حاج موسی میناگر در محل دانشگاه دست اجراست و پیشرفت 70 درصدی داشته، بیان داشت: آغاز مرحله اجرایی دو مرکز ديگر يكى شامل مرکز جامع سرطان بابل با مساعدت مجدد خانواده محترم میناگر و مرکز جامع توانبخشی توسط خانواده محترم نوریان در بیمارستان شهید یحیی نژاد با پیگیری ها و هماهنگی های بنیاد نیکوکاری سلامت و مجمع خيرين سلامت شهرستان بابل از خبرهای خوبی است که انشاالله برای ارتقاى درمان در بابل موثر و نوید بخش خواهد بود.وی افزود: ضمن این که مادر شهیدان مسعود و مهدی شعبان زاده برای تجهیز بیمارستان و کلینیک های تخصصی دندانپزشکی این دانشگاه مبلغ حدودا دو و نیم میلیارد تومان پرداخت کرده است که سومین مرکز بيمارستانى دندانپزشکی کشور محسوب می شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار