اخبار و عملکرد حوزه انتظامی مازندران در 4 اسفند توسط معاونت اجتماعی فرماندهی نیروی انتظامی مازندران به خبرنگار تابناک از کل استان از غرب تا شرق به شرح زیر به حضور تقدیم می گردد.
کد خبر: ۹۴۲۹۹۴
تاریخ انتشار: ۰۴ اسفند ۱۳۹۹ - ۲۳:۱۳ 22 February 2021

به گزارش تابناک مازندران ، اخبار و عملکرد کلی نیروی انتظامی استان مازندران در 4 اسفند  ماه سال 1399 به حضور تقدیم می گردد.

بر اساس این گزارش، اخبار کامل نیروی انتظامی مازندران در 4 اسفند بشرح زیر است:

پلیس ملجاء و پناهگاه مردم است

معاون هماهنگ کننده فرماندهی انتظامی استان مازندران با اشاره به مصالحه 77 درصدی پرونده های ارجاعی به دوایر مشاوره و مددکاری کلانتری ها گفت: پلیس ملجاء و پناهگاه مردم است.

سرهنگ علی دستور در گفت و گو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس، بیان داشت: نيروي انتظامي در دهه گذشته با اتخاذ رويکرد جامعه محوري و استفاده از علوم انساني،اجتماعي و تربيتي گام هاي بزرگي در راه امنيت عمومي و آرامش رواني جامعه برداشته است.

وی اين رويکرد را هدايت پلیس به سمت پيشگيري اجتماعي برشمرد و افزود: تعامل با دانشگاه ها و مراکز آموزش عالي را زمینه ساز کسب نتایج بسیار خوبی در این راستا بوده است .

معاون هماهنگ کننده فرماندهی انتظامی استان مازندران راه اندازی مرکز مشاوره و مددکاري اجتماعي در سازمان پلیس ابزار بسيار مناسبي در این زمینه برشمرد.

سرهنگ دستور با اشاره به نقش موثر مشاوره ومددکاری در کاهش بار قضایی وانتظامی کلانتری ها گفت: راه اندازی دوایر مشاوره و مددکاری اجتماعی کلانتری ها اقدامی است که اهداف مهمی مانند تعمیق نقش حمایتی پلیس در جامعه، کاهش حجم پرونده های ارجاعی به مراجع قضایی، ایجاد فراغت خاطر برای مراکز انتظامی در رسیدگی به امور اساسی و پیشگیری از وقوع جرم را دنبال می کند.

دستور، ارائه خدمات مشاوره ای، رفع مشکل مراجعان و مصالحه بین افراد در پرونده‌های ارجاعی به کلانتری ها که قابلیت مداخله حرفه‌ای در بحث مددکاری اجتماعی، روانشناسی و مشاوره دارند را از جمله وظایف مراکز مشاوره و مددکاری کلانتری ها برشمرد.

وی با اشاره به عملکر یکساله مرکز مشاوره ومددکاری کلانتری های استان از ابتدای سال جاری تاکنون، اظهار داشت: در طی این مدت 4 هزارو 505 نفر حضوری به مرکز مشاوره و خدمات روانشناسی آرامش استان مراجعه کرده اند .

معاون هماهنگ کننده فرماندهی انتظامی استان، تصریح کرد: همچنین 21 هزارو 345 پرونده برای مراجعین به دوایر مددکاری کلانتری های استان تشکیل شده که 77 در صد از این پرونده ها ( 16 هزارو 252 پرونده ) توسط کارشناسان بررسی و منجر به صلح و سازش شد.

وی در پایان با اشاره به اینکه پلیس ملجا و پناهگاه عموم مردم جامعه است،اظهارکرد: تقویت مراکز مشاوره و تجهیز کلانتری‌ها به مشاوران مجرب و با تحصیلات مرتبط در دستور کار پلیس است است.


--------------------------------------------


سارق اماکن خصوصی در دام پلیس بابل

فرمانده انتظامی شهرستان بابل از دستگیری یک سارق حرفه ای اماکن خصوصی و کشف 17 فقره سرقت خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری پلیس،سرهنگ محمدزمان شالیکار در رابطه با این خبر بیان داشت: ماموران انتظامی شهرستان بابل در پی دریافت چند فقره پرونده مبنی بر سرقت از منازل و انباری آپارتمان ها موضوع را به صورت ویژه در دستور کار خود قرار دادند.

وی ازشناسایی یکی از سارقان حرفه ای توسط ماموران خبر داد و افزود: ماموران انتظامی پس از شناسایی یک سارق سابقه دار اماکن خصوصی ،پس از هماهنگی قضائی در اقدامی غافلگیرانه وی را دستگیر کردند.

فرمانده انتظامی شهرستان بابل تصریح کرد: متهم در بازجویی های فنی ماموران انتظامی به 17 فقره سرقت از انباری آپارتمان ها اعتراف کرد.

سرهنگ شالیکار در خاتمه خاطر نشان کرد: سهل انگاری و عدم استفاده از قفل های مطمئن دلیل موفقیت افراد فرصت طلب در سرقت از انباری ها است،به همین دلیل شهروندان می توانند با استفاده از قفل های مطمئن و همچنین دوربین های مداربسته احتمال سرقت در آپارتمان ها را کاهش دهند.


--------------------------------------------


کشف 4 کیلو مواد مخدر در ساری

فرمانده انتظامي شهرستان "ساري" از کشف 4 کيلو گرم تریاک و دستگیری یک سوداگر مرگ در این شهرستان خبر داد.

سرهنگ"ناصر علی صفر پور"در گفت با خبرنگار پايگاه خبري پليس، گفت: در اجرای طرح مقابله با سوداگران مرگ ماموران انتظامی کلانتری 13 امیر مازندرانی این شهرستان با انجام اقدامات اطلاعاتی از فعالیت یک سوداگر مرگ در حوزه استحفاظی خود با خبر شدند.

فرمانده انتظامی شهرستان ساری، تصریح کرد: پس هماهنگی قضائی متهم در حین توزیع و جابجایی مواد مخدر دستگیر و در بازرسی از مخفیگاه وی4 کیلو گرم مواد مخدر از نوع تریاک کشف شد.

صفرپور با اشاره به کاهش سن مصرف موادمخدر به خصوص مواد مخدر صنعتي در بين جوانان و نوجوانان به خانواده ها هشدار داد: با ارتباط دوستانه و منطقي با فرزندان خود آنان را از خطرات و آسيب هاي ناشي از مصرف مواد مخدر آگاه کنند.

فرمانده انتظامی شهرستان ساری با تاکيد بر تعامل و همکاري متقابل مردم با پليس از شهروندان خواست: با اطلاع رساني به موقع و ارائه اخبار و اطلاعات صحيح به مرکز فوريت هاي پليسي 110، پليس ر

ا در ارائه خدمات انتظامي به شهروندان ياري کنند.


--------------------------------------------


کشف 3 تن چوب جنگلي قاچاق در محمودآباد

فرمانده انتظامی شهرستان محمودآباد، از کشف 3 تن چوب جنگلی قاچاق در این شهرستان خبر داد.

به گزارش خبرنگار پايگاه خبري پليس، سرهنگ محمودحسین زاده با اعلام اين خبر بیان داشت: در پی کسب خبری مبنی بر برداشت غیر مجاز چوب،موضوع در دستور کار ماموران انتظامی قرار گرفت.

وی افزود: ماموران انتظامی با بررسی های همه جانبه و تحقیقات پلیسی یکی از قاچاقچیان چوب را در حین حمل چوب با یک یک دستگاه خودروی نیسان در یکی از محورهای جنگلی شهرستان شناسایی و دستگیر کردند.

فرمانده انتظامی شهرستان محمودآباد خاطر نشان کرد: ماموران انتظامی در بازرسی از خودروی توقیفی3 تن چوب جنگلی که به صورت غیر مجاز از جنگل های این شهرستان برداشت شده بود،راکشف کردند.

سرهنگ حسین زاده تصریح کرد : محصولات قاچاق کشف شده به اداره منابع طبیعی شهرستان تحویل و متهم نیز پس از تشکیل پرونده به مرجع قضائی معرفی شد.

فرمانده انتظامی شهرستان محمودآباد با اشاره به اينكه قطع درختان جنگلی، به تاراج بردن منابع ملي بوده و تبعات زيست محيطي زيادي را در پي دارد، از شهروندان خواست: در صورت مشاهده فعاليت غيرقانوني قاچاقچيان چوب و محصولات حاصل از چوب مراتب را سريعا به پليس 110 اطلاع دهند.


--------------------------------------------


سارقان اماکن خصوصی وکابل های برق در دام پلیس جویبار

فرمانده انتظامی جویبار از دستگیری 2 سارق سابقه دار و کشف8 فقره سرقت خبر داد .

به گزارش خبرنگار پايگاه خبري پليس،سرهنگ"غلامرضا جعفری" در تشريح این خبر، بیان داشت: در پی وقوع چندین فقره سرقت اماکن خصوصی و کابل برق در جویبار، موضوع در دستور کار ماموران پلیس آگاهی قرار گرفت.

وی افزود:ماموران پلیس آگاهی با انجام اقدامات اطلاعاتی و بررسی های همه جانبه 2 سارق حرفه ای را شناسایی کردند.

فرمانده انتظامی شهرستان جویبار ، تصریح کرد: پس از هماهنگی قضائی متهمان در عملیاتی ضربتی دستگیر و در بازجویی های به عمل آمده تاکنون به 8فقره سرقت اماکن خصوصی و کابل برق اعتراف کردند.

سرهنگ جعفری، خاطر نشان کرد:در این عملیات مقادیر قابل توجهی اموال سرقتی کشف و متهمان پس از تشکیل پرونده به مرجع قضائی معرفی شدند.


--------------------------------------------


رفع تصرف 3 هزار متر از اراضي ملي در"بهشهر"

فرمانده انتظامی شهرستان بهشهر از رفع تصرف 3 هزار متر مربع از اراضی ملی به ارزش بیش از 20 ميليارد ريال خبر داد.

سرهنگ "حسن عنایتی گنجی " در گفت ‌وگو با خبرنگار پايگاه خبري پليس، بیان داشت: در راستای مبارزه با جرم زمین خواری و تصرف زمین‌های دولتی، ماموران انتظامی موضوع را به صورت ویژه در دستور کار خود قرار دادند.

وی از همکاری اداره منابع طبیعی و همچنین اقدامات اطلاعاتی خبر داد و تصریح کرد: ماموران انتظامی پس از انجام اقدامات اطلاعاتی و هماهنگی های قضائی با همکاریث کارکنان اداره منابع طبیعی 3 هزار و 752متر از زمین‌هاي ملی که به صورت غیرقانونی تصرف شده بود، را پس آزادسازی به بیت المال بازگرداندند.

فرمانده انتظامي شهرستان "بهشهر" در خاتمه با بیان برآورد یش از 20میلیارد ريالی زمین های رفع تصرف شده ، از شهروندان خواست: در صورت اطلاع از هر گونه فعاليت هاي غيرقانوني در زمین تصرف زمین های ملی و یا مراتع، مراتب را در اسرع وقت از طريق تلفن 110 به پليس اطلاع دهند.


--------------------------------------------


پایان جولان 2سارق سابقه دار در نکا

فرمانده انتظامي شهرستان "نکا" از دستگیری سارقان حرفه ای اماکن خصوصی و کشف 15 فقره سرقت خبر داد

به گزارش خبرنگار پايگاه خبری پليس؛ سرهنگ " قاسم عزیزی " در تشریح اين خبر بیان داشت: در پي وقوع چند فقره سرقت از اماکن خصوصی موضوع با انجام اقدامات اطلاعاتی در دستور کار ماموران انتظامی قرار گرفت.

وی افزود: ماموران با تلاش بی وقفه و انجام اقدامات پلیسی، 2 سارق سابقه دار را شناسایی و پس از هماهنگی قضائی دستگیر کردند.

فرمانده انتظامی نکاء خاطر نشان کرد: متهمان که پس از دستگیری منکر هرگونه ارتکاب جرمی بودند،در بازجویی ها فنی پلیس به 15فقره سرقت از اماکن خصوصی کردند.

فرمانده انتظامی شهرستان نکا در خاتمه با اشاره به معرفی متهمان دستگیر شده به مرجع قضائی به شهروندان، توصیه کرد: هشدار هاي پليس را در خصوص پيشگيري از سرقت جدي گرفته و در صورت مشاهده هر گونه مورد مشکوک ، مراتب را سريعا به پليس110 اطلاع دهند.


--------------------------------------------


کشف 3 تن و 500کیلو چوپ قاچاق در" میاندورود "

جانشین انتظامي شهرستان میاندورود از کشف 3 نتن و 500کیلو چوب قاچاق به ارزش 350 میلیون ریال در این شهرستان خبرداد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری پلیس ،سرهنگ "وحید محمدی " با

masoud pashna, [۲۲.۰۲.۲۱ ۱۷:۴۱]
اعلام اين خبر بیان داشت: در پی کسب خبری مبنی بر برداشت غیر مجاز چوب،موضوع در دستور کار ماموران انتظامی قرار گرفت.

جانشین انتظامی شهرستان میاندورود خاطر نشان کرد: ماموران انتظامی با تحقیقات پلیسی یکی از قاچاقچیان چوب را در حین حمل چوب با یک خودروی نیسان در یکی از محورهای جنگلی شهرستان شناسایی و دستگیر کردند.

سرهنگ محمدی، تصریح کرد : ارزش چوپ های کشف شده حدود 350 میلیون ریال میباشد و در این ارتباط راننده خودروی نیسان دستگیر و پس از تشکیل پرونده جهت سیر مراحل قانونی به مرجع قضائی معرفی شد.

جانشین انتظامی شهرستان میاندورود در پایان با اشاره به اینکه قطع درختان ، به تاراج بردن منابع ملی بوده و تبعات زیست محیطی زیادی در پی دارد از شهروندان خواست: در صورت مشاهده فعالیت غیر قانونی قاچاقچیان چوب و محصولات جنگلی مراتب را سریعا به پلیس 110 اطلاع دهند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار