کد خبر: ۹۴۲۱۴۰
تاریخ انتشار: ۰۲ اسفند ۱۳۹۹ - ۰۹:۴۷ 20 February 2021

صداوسیمای مرکز مازندران، مدیر توسعه بازرگانی جهاد کشاورزی مازندران گفت: با توجه به تولیدات متنوع محصولات کشاورزی در مازندران؛ این استان توانسته در برخی از تولیدات رتبه نخست را به خود اختصاص دهد و ظرفیت خوبی برای صادرات دارد.
ابراهیم قربان‌نژاد با بیان اینکه امسال برآورد تولید مرکبات در مازندران دو میلیون و ۹۰۰ هزار تن است که ۳۵۰ هزار تن آن قابلیت صادرات دارد، گفت: سالیانه محصولات کشاورزی مازندران به کشور‌های اروپایی، اوراسیا و کشور‌های حاشیه خلیج فارس صادر می‌شود.
مدیر توسعه بازرگانی سازمان جهاد کشاورزی مازندران با اشاره به اینکه مسایل مربوط به حمل و نقل محصول و کانتینر‌های یخچال‌دار از جمله مواردی است که صادرات محصولات کشاورزی را با مشکل روبه رو می‌کند، ادامه داد: سال گذشته ۱۸۰ هزار تن مرکبات به کشور‌های خارجی صادر شد که ۱۶۰ هزار تن آن از تولیدات مازندران بوده است.
این مسؤول توسعه بازرگانی کشاورزی مازندران افزود: راه‌اندازی پایانه صادرات محصولات کشاورزی در شهرسان جویبار سبب شد صادرات رونق بیشتری پیدا کند به گونه‌ای که در ۱۰ ماهه امسال ۲۳۷ تن مرکبات از این پایانه صادر شد در حالی که مدت مشابه پارسال حدود ۱۶۰ تن صادرات مرکبات داشتیم.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار