رئیس سازمان برنامه و بودجه گیلان گفت: در تلاشیم تا بهار ۱۴۰۰ راه آهن قزوین - رشت را به بندر کاسپین و خلیج فارس را به دریای خزر متصل کنیم.
کد خبر: ۹۳۹۸۷۵
تاریخ انتشار: ۲۳ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۹:۱۸ 11 February 2021

محمدباقر نوبخت در بازدید از طرح ملی راه آهن رشت به بندر کاسپین در منطقه آزاد انزلی، با بیان اینکه در حال حاضر این طرح در دو قطعه شش و هفت در حال تکمیل است، گفت: قطعه شش تقریبا به مرحله نهایی رسیده و حتی بخشی از آن ریل‌گذاری شده است.

وی افزود: در قطعه هفت نیز منتهی به بندرکاسپین در منطقه آزاد انزلی است، یک پل به طول ۲۶۰ متر طراحی و عملیات ساخت آن آغاز شده؛ این پل باید از روی بزرگراه رشت - انزلی عبور کند و با توجه به اهمیت این طرح گروه های فنی و اجرایی با سرعت در حال تکمیل و اجرای این پل هستند.

رئیس سازمان برنامه و بودجه با اشاره به زمان بهره برداری و تکمیل راه آهن سراسری رشت به بندر کاسپین، گفت: در تلاشیم در بهار سال آینده و قبل از اتمام دوره خدمت دولت دوازدهم بتوانیم قطعه قزوین - رشت را به بندر کاسپین وصل کنیم و با تکمیل این مسیر در واقع بتوانیم خلیج فارس را به دریای خزر در بندر کاسپین منطقه آزاد انزلی برسانیم.

نوبخت خاطرنشان کرد: اتصال راه آهن سراسری به بندر کاسپین موجب افزایش سهم کشورمان در حوزه ترانزیت و افزایش انتقال بار از کشورهای شمالی ایران به خلیج فارس خواهد شد.

وی همچنین از کتابخانه مرکزی رشت بازدید کرد و از نزدیک در جریان پیشرفت این پروژه قرار گرفت.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار