اخبار و عملکرد حوزه انتظامی مازندران در 15 بهمن توسط معاونت اجتماعی فرماندهی نیروی انتظامی مازندران به خبرنگار تابناک از کل استان از غرب تا شرق به شرح زیر به حضور تقدیم می گردد.
کد خبر: ۹۳۷۶۰۲
تاریخ انتشار: ۱۵ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۵:۱۱ 03 February 2021

به گزارش تابناک مازندران ، اخبار و عملکرد کلی نیروی انتظامی استان مازندران در 15 بهمن  ماه سال 1399 به حضور تقدیم می گردد.

بر اساس این گزارش، اخبار کامل نیروی انتظامی مازندران در 15 بهمن بشرح زیر است:

توقیف تجهیزات تولید ارز دیجیتال درسواد کوه شمالی

فرمانده انتظامی استان مازندران از کشف 100 دستگاه تجهیزات استخراج ارز دیجیتال به ارزشی بالغ بر 30 میلیارد ریال در شهرستان سوادکوه شمالی خبر داد.

سردار"مرتضی میرزایی" در گفت و گوی اختصاصی با خبرنگار پایگاه خبری پلیس، اظهار داشت: به منظور برخورد با مفسدان اقتصادی و جلوگیری از قاچاق کالا و ارز ، طرح تشدید و مبارزه با قاچاق به عنوان یکی از مهمترین اولویت های ماموریتی، در دستور کار یگان های اجرایی و عملیاتی استان قرار گرفت.

وی افزود: در اجرای این طرح، ماموران پلیس امنیت عمومی سوادکوه شمالی با انجام اقدامات اطلاعاتی موفق به شناسایی یکی از مخلان امنیت اقتصادی در آن شهرستان شدند.

فرمانده انتظامی استان، تصریح کرد: پس از هماهنگی های قضائی ماموران در عملیاتی غافلگیرانه متهم را که با مقاصد سودجویانه اقدام به نصب دستگاه های تولید ارز دیجیتال در یکی از کارگاه های تولیدی آن شهرستان کرده بود دستگیر کردند.

وی از کشف 100 دستگاه تجهیزات مربوط به تولید ارز دیجیتال در بازدید از محل مورد نظر خبر داد و اظهار داشت: برابر نظر کارشناسان ارزش سیستم ها و تجهیزات کشف شده بالغ بر 30 ميليارد ريال برآورد شده است.

این مقام انتظامی، تاکید مقام معظم رهبری در شعار سال بر رونق تولید را فرصت مغتنمی برای پیشرفت و توسعه کشور عنوان کرد و اظهار داشت: مبارزه بی امان با قاچاق کالا و ارز و برخورد با جرایم اقتصادی گامی موثر در حمایت از تولید داخلی و سرمایه گذاری داخلی است.

فرمانده انتظامی استان مازندران پدیده قاچاق و هرگونه فعالیت های اقتصادی غیر قانونی را موجب اخلال در نظام اقتصادی کشور دانست و تصریح کرد: خرید و مصرف کالای قاچاق و هرگونه فعالیت اقتصادی غیر قانونی باعث اخلال در عرضه تولیدات داخلی، تعطیلی کارخانه ها و افزایش بیکاری خواهد شد.$


-----------------------------------------------------


محتکر نهاده های دامی در "ساری" دستگیر شد

جانشین انتظامی استان مازندران از کشف 20 تن انواع نهاده های دامی احتکار شده به ارزش 16 میلیارد ریال در "ساری" خبر داد .

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری پلیس، سرهنگ "سید موسی حسینی" در تشریح این خبر، اظهار داشت: در پی کسب خبری مبنی بر احتکار انواع نهاده های دامی توسط فردی در بخش "کلیجانرستاق" ساری، موضوع در دستور کار پلیس امنیت اقتصادی استان قرار گرفت.

وی افزود: در اجرای این ماموریت، کارآگاهان اداره مبارزه با جرایم اقتصادی پلیس امنیت اقتصادی استان با انجام اقدامات اطلاعاتی متهم را شناسایی کردند.

جانشین انتظامی استان مازندران، تصریح کرد: ماموران با هماهنگی مرجع قضائی در بازرسی از محل نگهداری کالابی احتکاری، 20 تن انواع نهاده های دامی را کشف کردند.

سرهنگ حسینی ارزش کالاهای کشف شده را برابر نظر کارشناسان بالغ بر 16 میلیارد و 500 میلیون ریال عنوان کرد و اظهار داشت: متهم پس از تشکیل پرونده به مرجع قضائی معرفی شد.

حسینی در ادامه اظهار داشت: قاچاق و احتکار کالا منجر به اخلال در نظام اقتصادی، کم شدن رونق تولید و رواج بیکاری در جامعه خواهد داشت.

جانشین فرمانده انتظامی استان مازندران در خاتمه از مردم خواست: در راستای مقابله با قاچاق کالا و ارز و سایر مسائل امنیتی با پلیس همکاری کرده و هرگونه اطلاعات و اخباری را در اسرع وقت به مرکز فوریت های پلیسی110 اطلاع دهند.$


-----------------------------------------------------


کاهش 6درصدی تصادفات فوتی در مازندران

رئیس پلیس راهور استان مازندران از کاهش 6 درصدی تصادفات فوتی و کاهش 4درصدی تصادفات جرحی طی 10ماهه سال جاری در مقایسه بامدت مشابه سال گذشته خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری پلیس، سرهنگ"نصرالله بیگلری" در تشریح این خبر بیان داشت: در 10 ماهه سال جاری 147 تصادف فوتی و 3هزار و 118 تصادف جرحی در حوزه درون شهری در استان به ثبت رسید.

وی از فوت 157 هموطن و جراحت 3 هزار و 662 شهروند در تصادفات درون شهری طی 10ماهه سال جاری خبر داد و افزود: کشته شدگان تصادفات درون شهری مازندران طی این مدت در مقایسه با مدت مشابه سال قبل 6درصد کاهش و تصادفات جرحی نیز 4درصد کاهش داشته است.

رئیس پلیس راهور مازندران با اشاره به اینکه 46 درصد کشته شدگان تصادفات درون شهری عابرین پیاده و 23درصد از این آمار را راکبان موتورسیکلت ها تشکیل می دهند، تصریح کرد: 18درصد از کشته شدگان را افراد 30سال و 25درصد از آنان را افراد بالای 60 سال تشکیل می دهند.

سرهنگ بیگلری عامل جاده ای را از مهمترین عوامل تاثیرگذار بر افزایش تصادفات دانسته وخاطر نشان کرد: 268 نقطه حادثه خیز در معابر درون شهری استان شناسایی شده که 93 نقطه ای از آن رفع نقص شده است.

سرهنگ بیگلری اذعان داشت: شهروندان با استفاده از سرعت مطمئنه، رعایت فاصله طولی با خودروهای جلویی و توجه به قوانین و مقررات رانندگی می توانند در کاهش تصادفات درون شهری یاری گر پلیس باشند.


-----------------------------------------------------


تداوم ممنوعیت فعالیت تالارهای پذیرایی در مازندران

رئیس اداره نظارت براماکن عمومی پلس امنیت عمومی استان مازندران از استمرار ممنوعیت فعالیت تالارهای پذیرایی در استان تا اطلاع ثانوی خبر داد .

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری پلیس، سرهنگ "محمد باقرزاده" با اعلام این خبر، اظهار داشت : برابر اعلام معاونت بهداشتي وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکي، مبني بر تداوم ممنوعيت برگزاري مراسمات و تجمعات در تالارهاي پذيرايي، برگزاری هرگونه تجمعات و مراسمات در تالارها تا اطلاع ثانوی ممنوع است .

وی تصریح کرد: تا زمان تصميم گيري قطعي از سوي ستاد ملي مبارزه با کرونا و روشن شدن نحوه فعاليت و برگزاري مراسمات در تالارهاي پذيرايي، اداره نظارت بر اماکن عمومی در سطح استان از صدور هرگونه مجوز برگزاري مراسمات و تجمعات تا اطلاع ثانوي خودداري خواهد کرد.

رئیس اداره نظارت بر اماکن عمومی پلیس امنیت عمومی استان مازندران با هشدار به متولیان و متصدیان واحدهای پذیرایی، تاکید کرد: در صورت مشاهده هرگونه تخلف با متصدي واحد برابر ضوابط و مقررات رفتار خواهد شد .


-----------------------------------------------------


کشف 2 کیلو گرم موادمخدر در شهرستان نور

فرمانده انتظامي شهرستان "نور" از کشف 2 کيلو گرم مواد مخدر و دستگیری یک سوداگر مرگ در این شهرستان خبر داد.

سرهنگ"علی داداش تبار "در گفت با خبرنگار پايگاه خبري پليس، گفت: در اجرای طرح مقابله با سوداگران مرگ، ماموران پلیس مبارزه با مواد مخدر با انجام اقدامات اطلاعاتی از فعالیت یک سوداگر مرگ در این شهرستان با خبر شدند.

فرمانده انتظامی شهرستان نور، تصریح کرد: پس از هماهنگی قضائی، متهم در عملیاتی ضربتی دستگیر و در بازرسی از ویلای وی در حوزه کلانتری 12 رویان 2 کیلو گرم مواد مخدر از نوع گراس کشف شد.

سرهنگ داداش تبار با اشاره به این که متهم پس از تشکیل پرونده به مرجع قضائی معرفی شد، تصریح کرد: مواد مخدر ريشه اخلاق را در جامعه مي سوزاند و ره آورد آن تزلزل خانواده ها و نگراني و ناامني شهروندان و در نتيجه تنزل امنيت انساني آنان مي شود.

وی در خاتمه با تاکيد بر همکاري متقابل مردم با پليس در برقراری نظم و امنیت، از شهروندان خواست: با اطلاع رساني به موقع و ارائه اخبار و اطلاعات به مرکز فوريت هاي پليسي 110، پليس را در مقابله با عاملان ناامنی در جامعه ياري دهند.


-----------------------------------------------------


پایان کار باند سارقان منزل در تنکابن

فرمانده انتظامی شهرستان تنکابن از دستگیری باند سارقان منزل با 7 فقره سرقت خبر داد .

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری پلیس، سرهنگ "غلام حسین شعبانی" با اعلام این خبر، گفت: به منظور پاکسازی نقاط آلوده در سطح شهرستان تنکابن، طرح ارتقاء امنیت اجتماعی در این شهرستان به مرحله اجرا گذاشته شد.

وی تصریح کرد: در اجرای این طرح، ماموران پلیس آگاهی با انجام اقدامات اطلاعاتی و بررسی های همه جانبه موفق به شناسایی یک باند سرقت در این شهرستان شدند.

سرهنگ شعبانی، خاطرنشان کرد: پس از هماهنگی های قضایی، متهمان که با تشکیل باندی 3 نفره در این شهرستان فعالیت می کردند در یک اقدام عملیاتی دستگیر شدند.

فرمانده انتظامی شهرستان تنکابن از کشف مقادیر قابل توجهی اموال سرقتی در بازرسی از مخفیگاه متهمان خبر داد و اظهار داشت: این افراد در بازجویی های به عمل آمده به 7 فقره سرقت منزل اعتراف کردند و پس از تشکیل پرونده به مرجع قضائی معرفی شدند.

وی در خاتمه گفت: پلیس به شدت با سارقان برخورد خواهد کرد و شهروندان در صورت مشاهده هرگونه موارد مشکوک مراتب را در اسرع وقت به مرکز فوریت های پلیسی 110 اعلام دارند.


-----------------------------------------------------


دستگیری 3 سارق حرفه ای در میاندورود

جانشین انتظامي شهرستان میاندورود از دستگیری 3 سارق و کشف 15 فقره سرقت در طرح ارتقاء امنیت اجتماعی خبر داد .

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری پلیس، سرهنگ "وحید محمدی" با اعلام این خبر، بیان داشت: به منظور برقراری نظم و امنیت اجتماعی طرح ارتقاء امنیت اجتماعی در این شهرستان به اجرا در آمد.

وي افزود: در اجرای این طرح، ماموران پلیس آگاهی با شناسايي و کنترل سارقان، موفق شدند 3 سارق حرفه ای و سابقه دار را در این شهرستان دستگیر کنند .

سرهنگ محمدی با بیان این که متهمان در بازجویی به عمل آمده به 15 فقره سرقت در این شهرستان اعتراف کردند، افزود : کشف یک قبضه سلاح شکاری، مقداری چوب جنگلی قاچاق و مقادیر قابل توجهی مواد مخدر از دیگر دستاوردهای اجرای این طرح بوده است .

جانشین انتظامی شهرستان میاندورود در پایان خاطرنشان کرد: شهروندان هشدار هاي پليس را در خصوص پيشگيري از سرقت جدي گرفته و در صورت مشاهده هر گونه مورد مشکوک مراتب را سريعا" به پليس110 اطلاع دهند .


-----------------------------------------------------


کشف 3 تن چوب قاچاق در بهشهر

فرمانده انتظامی شهرستان بهشهر از کشف 3 تن چوب قاچاق در این شهرستان خبر داد .

سرهنگ "حسن عنایتی گنجی" در گفت و گو با خبرنگار پايگاه خبري پليس،اظهار داشت: ماموران گشت انتظامی کلانتری 11 حين گشت‌زنی در محورهای مواصلاتی به 2 خودروی وانت نیسان حامل چوب مشکوک و آن ها را متوقف كردند.

وی از کشف 3 تن چوب جنگلی قاچاق از نوع راش در بازرسی از این خودرها خبر داد و افزود: كارشناسان ارزش چوب‌هاي كشف شده را بالغ بر 100 میلیون ريال برآورد كردند.

سرهنگ عنایتی گنجی از تحویل چوب های کشف شده به اداره منابع طبیعی خبر داد و افزود: در این اقدام 2 نفر دستگیر شدند که پس از تشکيل پرونده به مرجع قضائی معرفی شدند.

فرمانده انتظامي شهرستان بهشهر در پايان با اشاره به پيامدهاي ناشي از قطع بي‌رويه درختان و قاچاق فرآورده‌هاي جنگلي از مردم خواست: براي جلوگيري از سودجویي‌هاي افراد فرصت طلب ، در صورت مشاهده هرگونه مورد مشكوك مراتب را به مركز فوريت‌هاي پليسي 110 اطلاع دهند.


-----------------------------------------------------


اعتراف سارق اماکن خصوصی به 20 فقره سرقت در گلوگاه

جانشین انتظامی شهرستان" گلوگاه" از دستگیری 2سارق حرفه ای اماکن خصوصی ومنزل با 20فقره سرقت خبرداد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری پلیس،" سرهنگ اسماعیل حسن زاده" در تشریح این خبر، بیان داشت:در پی وقوع چندین فقره سرقت از اماکن خصوصی و منزل در این شهرستان، موضوع در دستور کار ماموران پلیس آگاهی قرار گرفت .

وی افزود:ماموران پلیس آگاهی این فرماندهی با انجام اقدامات اطلاعاتی و بررسی های همه جانبه 2 متهم را شناسایی و پس از هماهنگی قضائی دستگیر کردند .

جانشین انتظامی شهرستان گلوگاه،خاطرنشان کرد: متهمان دستگیر شده در بازجویی های فنی ماموران تاکنون به 20 فقره سرقت اماکن خصوصی و منزل اعتراف کردند .

وی با اشاره به کشف مقادیری ازاموال مسروقه، به شهروندان توصیه کرد: ضمن رعایت هشدارهای انتظامی،درصورت مشاهده هرگونه مورد مشکوک ، مراتب را در اسرع وقت به مرکز فوریت های پلیسی 110 اعلام دارند.


-----------------------------------------------------


اعتراف سارق اماکن خصوصی به 20 فقره سرقت در گلوگاه

جانشین انتظامی شهرستان" گلوگاه" از دستگیری 2سارق حرفه ای اماکن خصوصی ومنزل با 20فقره سرقت خبرداد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری پلیس،" سرهنگ اسماعیل حسن زاده" در تشریح این خبر، بیان داشت:در پی وقوع چندین فقره سرقت از اماکن خصوصی و منزل در این شهرستان، موضوع در دستور کار ماموران پلیس آگاهی قرار گرفت .

وی افزود:ماموران پلیس آگاهی این فرماندهی با انجام اقدامات اطلاعاتی و بررسی های همه جانبه 2 متهم را شناسایی و پس از هماهنگی قضائی دستگیر کردند .

جانشین انتظامی شهرستان گلوگاه،خاطرنشان کرد: متهمان دستگیر شده در بازجویی های فنی ماموران تاکنون به 20 فقره سرقت اماکن خصوصی و منزل اعتراف کردند .

وی با اشاره به کشف مقادیری ازاموال مسروقه، به شهروندان توصیه کرد: ضمن رعایت هشدارهای انتظامی،درصورت مشاهده هرگونه مورد مشکوک ، مراتب را در اسرع وقت به مرکز فوریت های پلیسی 110 اعلام دارند.


-----------------------------------------------------


دستگیری 2 سارق سابقه دار در نوشهر

فرمانده انتظامی شهرستان نوشهر ازدستگیری 2سارق حرفه ای و کشف 11فقره سرقت در اجرای طرح ارتقاء امنیت اجتماعی خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری پلیس،سرهنگ " قاسم محمدی" در تشریح این خبر، بیان داشت: به منظور برقراری نظم و امنیت عمومی، طرح ارتقاء امنیت اجتماعی در شهرستان نوشهر به اجرا در آمد .

وی افزود:ماموران پس از اقدامات اطلاعاتی 2 سارق سابقه دار و حرفه ای را شناسایی و پس از هماهنگی قضایی در اقدامی غافلگیرانه آنان را دستگیر کردند.

فرمانده انتظامی شهرستان نوشهر از اعتراف متهمان دستگیر شده به 11 فقره سرقت منزل و اماکن خصوصی در بازجویی های به عمل آمده خبر داد و تصریح کرد: ماموران در بازدید از مخفیگاه متهمان مقادیر زیادی اموال سرقتی را کشف کردند.

فرمانده انتظامی شهرستان نوشهر با اشاره به تشکیل پرونده و معرفی متهمان به مرجع قضائی، خاطرنشان کرد: شهروندان در صورت مشاهده هرگونه رفتار مشکوک از سوی افراد معلوم الحال و فرصت طلب موضوع را از طریق سامانه 110 به پلیس اطلاع دهند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار