رصد‌خانه «تابناک» خبر‌هایی از اخبار روز برای مخاطبان آماده می‌کند که غیررسمی هستند، یا اینکه کمتر از اهمیت خود، مورد توجه قرار می‌گیرند. تیتر‌هایی مانند آقاتهرانی: کاندیدای جریان انقلاب باید هم اصلح باشد و هم رای‌آور / مطهرنیا: تیم بایدن خطرناک‌تر از ترامپ است / رجایی: عذرخواهی رئیس صداوسیما کافی نیست و… رصد‌خانه امروز تابناک را تشکیل می‌دهند.
کد خبر: ۹۳۶۴۳۶
تاریخ انتشار: ۱۱ بهمن ۱۳۹۹ - ۲۱:۴۱ 30 January 2021

تحولات در گذر است و اخبار روز هیچ گاه متوقف نخواهد شد؛ خبر‌هایی رسمی و گاه غیر رسمی؛ خبر‌هایی که مورد توجه قرار می‌گیرد یا ممکن است همه به راحتی از کنار آن بگذرند. رسانه‌های خبری هر یک به فراخور وابستگی جناحی خود، خبر‌هایی را برجسته می‌کنند و در مواردی هم از کنار آن می‌گذرند. اگر خبر به‌ما‌هو خبر موضوعیت داشته باشد، وابستگی جناحی نباید در کمرنگ و پر رنگ منتقل کردن آن تأثیری داشته باشد.

رصد‌خانه «تابناک»؛ جایی است که خبر‌هایی گاه غیررسمی و گاه اخباری که مورد توجه قرار نمی‌گیرد، برای مخاطبان آماده می‌کند؛ خبر‌هایی که گاه به ملاحظه جناح‌های سیاسی مورد توجه قرار نمی‌گیرند و گاه به دلیل کم توجهی رسانه‌ها به حاشیه می‌روند، ولی همین خبر‌ها، اخباری هستند که مخاطبان را از پشت پرده جریانات سیاسی آگاه می‌کنند. در رصدخانه، تیتر و خلاصه‌ای از مهم‌ترین اخباری که اطلاع از آن‌ها ممکن است برای مخاطبان مهم و قابل توجه باشد، در اختیار مخاطبان قرار می‌گیرد و اینک رصدخانه تابناک را می‌بینید.

منتجب‌نیا: خاتمی بیاید رکورد می‌شکند

رسول منتجب نیا، دبیرکل حزب جمهوریت و فعال سیاسی اصلاح طلب: عمر شورایعالی سیاستگذاری به پایان رسید. دو سازوکار برای اجماع سازی و همچنین فعال شدن اصلاح طلبان در انتخابات ۱۴۰۰ در دست بررسی و مطالعه است.شورای عالی سیاستگذاری تبدیل به یک تعاونی و لویی جرگه شد که تناسبی با روح اصلاح طلبی نداشت.نهاد اجماع ساز تفاوتی با شورای عالی سیاستگذاری ندارد. از نظر بنده این سازوکار، سازوکار درستی نیست و بدتر از شورای عالی سیاستگذاری است.اولین سوال از شخصیت های حقیقی موثر این است که چرا آنها حزب تشکیل نمی دهند و یا عضو احزاب شوند؟ مگر نگرانی خاصی وجود دارد یا دون شأن آنهاست که عضو حزبی شوند؟

آقای خاتمی فرصت بسیار ارزشمندی برای کشور و نظام است و اگر کاندیدا شود رأی بسیار بالایی به دست می آورد و رکورد می شکند.از شخصیت خاتمی برای تقویت احزاب در کشور استفاده شود ما نباید شخصیت او را نقطه مقابل تحزب و احزاب قرار بدهیم. جایگاه خاتمی را به فردی که فرمان صادر می کند تقلیل ندهیم خاتمی مخالف فردگرایی و محور قرار گرفتن است. اصلاح طلبان نباید همه چیز را به خاتمی ختم کنند. بنده بر این باورم که در انتخابات، احزاب نباید همه چیز را به شخص آقای خاتمی ختم کنند و خودشان اظهارنظر نکنند.از آقای خاتمی انتظار می رود که اگر همان " تَکرار می کنم" را می گوید حداقل بگوید "تَکرار می کنم" که مردم به اصلاح طلبان و احزاب رأی بدهند نه اینکه بگوید به لیستی که بنده امضا کردم رأی بدهید./خبرآنلاین

 

مهریه که نباید آبروی اسلام و انقلاب را ببرد

حسن نوروزی، نایب‌رئیس کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس:مبنای شرع مقدس این است که زندان جای بزهکار است نه بدهکار و موارد زندان در اسلام چند مورد مختصر بیشتر نیست.ماده ۷ قانون اجرای محکومیت‌های مالی می‌گوید کسی را که بدهکار است و مناعت ندارد-توان پرداخت ندارد- حبس می‌کنند تا بدهی خود را پرداخت کند، اما در اینجا «حبس» لزوماً به معنی زندانی کردن نیست.در ازدواج ۲ نفر که هم‌کف هم هستند مهریه چشم‌روشنی است که بهتر است همان اول پرداخت شود اما خلاف اسلام است که از طریق ازدواج متاجره کنیم.حقوق زنان این نیست که مهریه بالا در نظر بگیرند و بعد این مهریه را بگیرند و برای خود تجارت کنند.مواردی هست که خانمی متارکه کرده و از شوهرش جدا شده و دوباره ازدواج کرده و در زندگی جدید ۲ بچه دارد، اما هنوز دارد مهریه ازدواج سابقش را می‌گیرد.هیچ آیه قرآنی و حدیث و سیره ائمه‌ای نداریم که بگویند برای مهریه زوج را زندانی کنند./ اعتمادآنلاین

تغییر معنادار منوی رستوران‌ها در جنوب تهران

رستوران‌های جنوب شهر چلوکباب برگ را از منوی‌شان حذف کرده‌اند و حتی برخی جاها خورشت را با گوشت مرغ سرو می‌کنند.غذاهای جدیدی مانند «زرشک‌پلو با اسکلت مرغ یا چلو با استخوان قلم و برنج و دنبه» به فهرست غذاهای این رستوران‌ها اضافه شده‌اند.سفارش اصلی این رستوران‌ها سه پرس برنج با یک خورشت قیمه یا قرمه سبزی است. فروش اصلی کبابی‌های سیار که معمولا پاتوق آنها نیمه شب در میدان امام حسین و میدان شوش است بال، ته مرغ و دنبه است.رئیس سابق اتحادیه چلوکباب و چلو خورشت: امروز مردم به‌ دلیل عدم توانایی مالی نمی‌توانند چلوکباب بگیرند، قیمت‌های امروز به‌ گونه‌ای است که پارسال اگر به کسی می‌گفتی برنج می‌شود ۳۶ هزار تومان یا یک حلب روغن می‌شود ۵۰۰ هزار تومان باور نمی‌کرد./دنیای اقتصاد

حسینعلی شهریاری: معلوم است که واکسن روسی نمی‌زنم

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس یازدهم: درباره هر واکسن خارجی نظر من این است که بعد از واردات، ابتدا خود مسئولان واکسن را بزنند و در صورتی که این واکسن مشکلی نداشت برای عموم مردم استفاده شود چراکه وقتی از انجام مراحل کامل کارآزمایی بالینی واکسن اطمینان نداریم، قرار نیست روی مردم ما آزمایش شود. من هم واکسن روسی را نخواهم زد.

پرونده عنابستانی به هیات نظارت بر رفتار نمایندگان ارجاع شد

محمدحسین فرهنگی، سخنگوی هیات رییسه مجلس: حواشی رخ داده برای نماینده مردم سبزوار در مجلس شورای اسلامی دو بعد داشت؛ بعد اول رفتار نماینده سبزوار بود که هیات نظارت به این موضوع ورود کرده و در حال بررسی آن است.بعد دوم این ماجرا توهینی است که به مجلس شده است. چرا که توهین‌های انجام شده فقط مربوط به آن سرباز نیست، بلکه مامور دیگری که چهره او در فضای مجازی منتشر نشد، توهین‌های زیادی به نماینده مجلس انجام داده و یکی از مسببان راه‌بندان مسیر نیز او بوده است.هیات نظارت بر رفتار نمایندگان مجلس شورای اسلامی، بررسی این موضوع را آغاز کرده و نتیجه آن ظرف مدت یک هفته تا ده روز آینده اعلام می‌شود./ایرنا

صداوسیما به بلندگوی عده ای خاص و جمع محدودی تبدیل شده است

میرلوحی گفت: ما در رسانه متوقف هستیم و در حالی که اصل ۴۴ قانون اساسی پیش بینی کرده بود که مشابه مابقی بخش‌های اقتصادی، رسانه هم تحول پیدا کند، ولی ما درجا زده ایم. انحصار رسانه با اینکه در دهه اول انقلاب هم وجود داشت، به غلظت امروز نبود. می‌بینید در آن مقطع حضرت امام می‌گفتند تصاویر مرا نشان ندهید و حتی دیدیم که وقتی به ایشان توهین شد موضعشان چه بود. این شیوه‌ای که رسانه ملی در سال ۹۹ عمل می‌کند، شبیهش را در کشور‌های عربی و آفریقایی نیز پیدا نمی‌کنید. وی افزود: همین کشور امیرنشین قطر رسانه قوی، چون «الجزیره» را دارد. به نظرم این رسانه به بلندگوی عده‌ای خاص و جمع محدودی تبدیل شده که در زمره اکثریت نیستند. در چنین شرایطی معلوم است که به راحتی در صداوسیما به دیگران توهین می‌کنند و نامش را انقلابی گری می‌گذارند و تلاش می‌کنند خود را افرادی معرفی کنند که پیگیر خواست و مطالبه مردم هستند. تا زمانی که این انحصار وجود دارد و صداوسیما نپذیرد که به همه اقشار تعلق دارد، وضع همین خواهد بود.

پیش بینی غفوری فرد درباره برنده انتخابات ۱۴۰۰

حسن غفوری فرد از چهره‌های موثر اصولگرا در تحلیل شرایط انتخاباتی ۱۴۰۰می گوید ممکن است مردم ما شکایات یا مطالباتی از قوه مجریه یا قضاییه یا مقننه داشته باشند، اما در مواقع حساس کشور، منافع ملی کشور را نادیده نمی‌گیرند. در سال آتی علاوه بر انتخابات ریاست جمهوری، انتخابات شورای شهر را هم داریم و معتقدم انتخابات ۱۴۰۰، انتخابات پرشوری خواهد بود و تاکید می کند رئیس جمهور بعدی یک اصولگراست.غفوری فرد با بیان اینکه انتخابات ریاست جمهوری با انتخابات مجلس شورای اسلامی کاملا متفاوت است، تصریح کرد: در انتخابات ریاست جمهوری مردم باید یک نفر را برای ۴ سال انتخاب کنند که طبیعتا امور اجرایی را به عهده دارد و از همین رو اهمیت ویژه‌ای دارد. وضعیت اقتصادی هم به نظر می‌رسد در حال بهتر شدن است و مقداری از ارز‌های بلوکه شده ما در حال برگشت به کشور است.

واکنش هاشمی طبا به اظهارات جنجالی علیه روحانی در برنامه صدا و سیما

مصطفی هاشمی طبا در گفت‌وگو با اعتماد آنلاین، با اشاره به ادبیات خاص برخی روحانیون و چهره‌ها در صدا و سیما و به طور مشخص نمونه اخیر توهین به رئیس جمهور می‌گوید این توهین به حاکمیت جمهوری اسلامی است.سید مصطفی هاشمی‌طب مساله ادبیات خاص در صدا و سیما را فراتر از آنچه در یک برنامه و اهانت به رئیس‌جمهور دیده شد، می‌داند و می‌گوید: دوستانی که مدعی رسالت اسلامی هستند از یک طرف می‌گویند رسالت پیامبر(ص) رسالت سیاسی و نه اخلاقی بوده یعنی در ظاهر رسالت اسلامی را رسالتی حاکمیتی و سیاسی و نه اخلاقی و تازه پیامبر خدا را در انجام این رسالت ناموفق می‌دانند.وی با بیان این که برخی در حال ارائه قرائت جدیدی از اسلام هستند، ادامه داد: بر خلاف آموزه‌های مختلف اسلامی که حتی می‌گویند به بزها دشنام ندهیم، شاهد ادبیات جریانی هستیم که می‌گویند لازم است با آدم‌های مشکوک که به دنبال انحراف مردم هستند با «بهتان و تهمت» حرف بزنیم؛ یعنی دینی را مطرح و دنبال می‌کنند که همان ماکیاولیسم است.هاشمی‌طبا افزود: آنها خود را مجاز می‌دانند تا تهمت بزنند و دروغ بگویند و فعلا این موارد را بد نمی‌دانند. به نظر می‌رسد شیوه و قرائت جدیدی از اسلام که به فرمایش حضرت علی «وارونه پوشیدن پوستین است» را در جامعه رشد می‌دهند. وی با تاکید بر این که آنها که دشنام می‌دهند، تهمت می‌زنند و مطرود می‌کنند در حقیقت حاکمیت و مدیریت جامعه را زیر سوال می‌برند، تصریح کرد: وقتی می‌گویند رئیس‌جمهوری پای منقل است یعنی رئیس‌جمهور چنین کاری می‌کند و رهبری هم به او هیچ نمی‌گوید و بعضا حتی او را تایید هم می‌کند؛ معلوم است که این داستان اهانت به کجاها کشیده می‌شود.هاشمی‌طبا تاکید کرد: آنچه در صدا و سیما رخ داد نه تنها اهانت به رئیس‌جمهور و دولت بلکه توهین به حکمرانی و کل جمهوری اسلامی بود. چطور می‌شود رئیس‌جمهور اینطوری باشد اما برای ادامه کار مجوز داشته باشد؟

هشدار معین نسبت به پیک چهارم کرونا؛ واردات واکسن از ضروریات است

رئیس شورای عالی نظام پزشکی، نسبت به بروز موج چهارم کرونا در کشور هشدار داد وی تصریح کرد، واردات واکسن استاندارد از ضروریات است. مصطفی معین، در چهل و ششمین جلسه شورای عالی نظام پزشکی، گفت: کشور در لبه پرتگاه موج چهارم کرونا قرار دارد و اگر وارد این پیک شویم، حتما با افزایش میزان مرگ و میر مواجه خواهیم شد.به نوشته مهر، وی با عنوان این مطلب که کادر پزشکی در معرض آسیب پذیری بیشتری قرار دارد و نباید سرمایه‌های ملی را از دست بدهیم، افزود: بازگشایی مدارس و برداشتن محدودیت‌ها کشور را با پیک چهارم مواجه خواهد کرد، لذا واردات فوری واکسن استاندارد از ضروریات است.

مشاور رئیس جمهور: برجام حاصل شرایط اضطراری بود

مشاور رییس جمهوری با بیان اینکه برجام حاصل شرایط اضطراری بود،‌ گفت: زمان تغییرات اساسی و حرکت از ۱+۵ به دوجانبه فرارسیده است؛ این می‌تواند به مذاکره دوجانبه، گام برداشتن مرحله‌ای دو کشور و حل جامع ‌و دوجانبه مشکلات تبدیل شود.حمید ابوطالبی در حساب کاربری خود در توییتر نوشت: «برجام حاصل شرایطی اضطراری بود و نه تنها ایران بلکه آمریکا هم آمادگی رسیدن به توافقی قطعی و جامع و تصویب آن در کنگره را نداشت، لذا طرفین به برنامه جامع اقدام مشترک رسیدند. برنامه‌ای وابسته به شرایط داخلی دو کشور و حاصل تمایل ایران و آمریکا در برابر کارشکنی برخی کشورهای ۱+۵در مذاکره.»وی تصریح کرد: «اینک‌ نیز همان برخی دنبال خودمختاری استراتژیک خود هستند و آمریکا هم باز نشان داده تمایل رسیدن به تفاهمی جامع با ایران را دارد لذا زمان تغییرات اساسی و حرکت از ۱+۵ به دوجانبه فرارسیده است این می‌تواند به مذاکره دوجانبه، گام برداشتن مرحله‌ای دو کشور و حل جامع ‌و دوجانبه مشکلات تبدیل شود.»

دشمنان داخلی ملت بدتر از آمریکایی ها عمل می کنند

غرضی گفت: دوره‌هایی هم مردم در انتخابات شرکت کردند، ولی شرکت آن‌ها مفید به حالشان نبود. در دو دوره اخیر، دلار از هزار تومان به نزدیک ۲۴ هزار تومان رسیده است. در حالی که هر دو دولت ۶۰۰ میلیارد دلار ارز داشتند؛ یعنی سالیانه حدود ۸۰ میلیارد دلار درآمد داشته اند، در حالی که خرج کشور بیش از ۳۰ میلیارد دلار نیست. من ۸۰ سال دارم و ۴۰ سال است که اعداد و ارقام را می‌بینم و ۲۰ سال در دولت بوده ام. ملاحظه می‌فرمایید که دلار ۴۲۰۰ تومانی در بازار به ۲۴ هزار تومان می‌رسد. وی تأکید کرد: شما فکر می‌کنید بدون اینکه مردم رضایت بدهند که دولت به جای منافع دولت، مجلس و قوه قضائیه به مردم توجه دارد، هیچ راه دیگری پیدا می‌شود برای اینکه مردم در انتخابات مشارکت کنند؟! مسئولین مدام مشکلات را بر گردن آمریکا می‌اندازند؛ در حالی که دشمنان داخلی ملت، رانت خواران و رباخواران و صاحبان امتیاز، بدتر از آمریکایی‌ها عمل می‌کنند. شما اعلام کردید که در مرداد ماه همین امسال پنج میلیارد دلار درآمد ارزی داشته اید که در سال ۶۰ میلیارد دلار می‌شود. خرج کشور اینقدر نیست.

شکایت نماینده مجلس از آخوندی به کمیسیون اصل ۹۰

نماینده تهران در مجلس از شکایت خود از وزیر سابق راه و شهرسازی به دلیل ترک فعل خبر داد. اقبال شاکری نماینده تهران در مجلس شورای اسلامی طی نامه‌ای به رئیس کمیسیون اصل ۹۰ مجلس از عباس آخوندی وزیر سابق راه و شهرسازی شکایت کرد.
متن این نامه به شرح زیر است؛
برادر گرانقدر
جناب حجت الاسلام نصرالله پژمانفر رئیس محترم کمیسیون اصل ۹۰ مجلس
سلام علیکم
احتراما به پیوست شرح ترک فعل و سوء مدیریت جناب آقای دکتر عباس آخوندی وزیر محترم سابق راه و شهرسازی در زمان تصدی جهت بررسی و اقدام مقتضی ارسال می‌گردد.
مستدعی است از نتیجه اقدامات اینجانب را مطلع فرمایید.
اقبال شاکری عضو کمیسیون عمران مجلس ضمن تائید این خبر، گفت:شکایت بنده از آقای آخوندی زوایای متعددی دارد که مستندات آن را به کمیسیون اصل ۹۰ ارائه کرده ام.
وی با بیان اینکه مهمترین محور‌های این شکایت درباره ترک فعل در حوزه مسکن، حمل و نقل و عملکرد بد در حوزه مدیریت بحران در زمان تصدی آخوندی در وزارت راه و شهرسازی است، ادامه داد:مجلس تمام قد پیگیر قانون جرم بودن ترک فعل مسئولان است.
نماینده تهران در مجلس اضافه کرد:آقای رئیس جمهور اخیراٌ اعلام کرد که در حوزه مسکن کوتاهی شده است که در این حوزه باید کمیسیون اصل ۹۰ و مراجع قضایی ورود کنند و آقای آخوندی که مسبب اصلی عقب ماندگی کشور در حوزه مسکن است را بازخواست کنند.

رجایی: عذرخواهی رئیس صداوسیما کافی نیست

«غلامعلی رجایی» فعال سیاسی در رابطه با توهین به روحانی در برنامه صداوسیما می گوید: رئیس جمهور بیانگر ملت ایران است. قوه قضاییه باید ورود کند و شخص رئیس قوه قضاییه باید در این قضیه واکنش نشان می‌داد. اگر کسی به سوابق توهین کنندگان دقت می‌کرد به این افراد تریبون داده نمی‌شد.اخلاق، عنصر گمشده برخی گروه‌ها و جریانات در عرصه سیاسی کشور است. نه رای مردم برای این گروه‌ها اهمیت دارد و نه تذکرات و خط مشی رهبرانقلاب که همواره این گروه‌ها را از توهین و تهمت به مسئولان اجرایی کشور بازداشته‌اند. ادعا می‌کنند دغدغه مردم را دارند اما خود حاضر نیستند در مورد بودجه‌هایی که می‌گیرند کوچک‌ترین شفاف‌سازی انجام دهند. از طرف مردم سخن می‌گویند اما در کمتر انتخاباتی با مشارکت حداکثری مردم توانایی جلب رای اکثریت را دارند. خلاصه آنکه گروه‌هایی با تناقض‌های فراوان به توهین و تخریب به شخص دوم نظام جمهوری اسلامی ایران روی آورده‌اند.

مطهرنیا: تیم بایدن خطرناک‌تر از ترامپ است

تحلیلگر مسائل بین الملل گفت: دکتر ظریف به خوبی واقف است، هرچند تیم جدید آمریکا آرام سخن می‌گوید، دارای پتانسیل‌های ایجاد همگرایی بین‌المللی علیه ایران است و می‌تواند نه‌ تنها متحدان اروپایی آمریکا را در کنار او جمع کند، بلکه می‌تواند مواضع کشورهای چین و روسیه و کشورهای منطقه را علیه ایران شدت بخشد. مهدی مطهرنیا در یادداشتی نوشت: ایران به واسطه سفرهای وزیر امور خارجه خود به حوزه قفقاز به دنبال ایجاد یک فضای حمایتی در جهت ایجاد رهیافتی برای تقابل با ایالات متحده آمریکا در یک وضعیت جدید قرار دارد.دولت ترامپ با وجود همه ادبیات سختی که در ارتباط با ایران به کار برد و با وجودی که تحریم‌های حداکثری را علیه ایران عملیاتی کرد، نتوانست همگرایی بین‌المللی حول محور تحریم‌ها علیه ایران در جهت ایجاد عمق استراتژیک نفوذ خود ایجاد کند. این در حالی است که تیم بایدن با وجود آنتونی بلینکن، جن ساکی، جک سالیوان و رابرت مالی با جهت‌گیری دیپلماتیک این توانایی را دارند که بتوانند زمینه‌ساز اثرگذاری عمق استراتژیک تحریم‌های حداکثری ترامپ و فلج‌کننده دوره اوباما باشند.

واکنش وزارت خارجه به اظهارات مکرون: طرف‌های برجام مشخص و غیرقابل تغییر هستند

سخنگوی وزارت امور خارجه در واکنش به اظهارات اخیر رئیس جمهور فرانسه، وی را به خویشتن داری و پرهیز از مواضع شتابزده و نسنجیده دعوت کرد. سعید خطیب زاده، سخنگوی وزارت امور خارجه در واکنش به اظهارات اخیر رئیس جمهور فرانسه، آقای ماکرون را به خویشتن داری و پرهیز از مواضع شتابزده و نسنجیده دعوت کرد. سخنگوی وزارت امور خارجه اظهار داشت: برجام یک توافق چندجانبه بین المللی است که توسط قطعنامه ۲۲۳۱ شورای امنیت تایید و تثبیت شده، و به هیچ وجه قابل مذاکره مجدد نبوده و طرف‌های آن هم مشخص و غیر قابل تغییر هستند. خطیب زاده افزود: آمریکا از این توافق خارج شده و اروپا در حفظ آن ناتوان بوده است و اگر تمایلی به احیا و حفظ برجام وجود دارد راه حل آن ساده است، آمریکا به برجام بازگردد و تمامی تحریم‌های برجامی و غیر برجامی که در دوره رئیس جمهور پیشین آن کشور وضع شده اند را رفع نماید. سخنگوی وزارت امور خارجه در ادامه اظهار داشت: اگر مقامات فرانسوی نگران فروش تسلیحاتی هنگفت خود به کشور‌های عرب حوزه خلیج فارس هستند، بهتر است در سیاست‌های خود تجدیدنظر کنند. خطیب زاده تاکید کرد: تسلیحات فرانسوی در کنار دیگر سلاح‌های غربی نه تنها مسبب قتل عام و کشتار هزاران یمنی می‌باشد، بلکه عامل اصلی بی ثباتی در منطقه خلیج فارس بوده و بدون توقف سیل صادرات تسلیحاتی فرانسه، انگلیس، آمریکا و دیگران، نمی‌توان انتظار ثبات و آرامش در این منطقه حساس را داشت.

کاندیدای جریان انقلاب باید هم اصلح باشد و هم رای‌آور

آقاتهرانی در ادامه این گفت وگو با اشاره به ویژگی های کاندیدای جریان انقلاب نیز گفت: کاندیدای جریان انقلاب علاوه بر اینکه باید مجموعه قابل قبولی از ویژگی‌های مثبت گفتمانی و تخصصی را به صورت توامان داشته باشد و به بیان بهتر «اصلح» باشد، باید قابلیت رای‌آوری هم داشته باشد. بارها اعلام کرده‌ایم اساساً «رای‌آوری» یکی از ویژگی‌های اصلح است.دبیرکل جبهه پایداری خاطرنشان کرد: اگر یک کاندیدایی هرچقدر به لحاظ گفتمانی و تخصصی مورد تایید باشد، اما بالقوه قابلیت رای‌آوری نداشته باشد، نمی‌توان با وی وارد انتخابات شد. صرفاً شرکت در انتخابات که معیار نیست. کاندیدا باید این «قابلیت بالقوه رای‌آوری» را داشته باشد که با تلاش نیروهای انقلابی به بالفعل تبدیل شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار