بازسازی و نوسازی ورزشگاه شهید وطنی قائمشهر ، محل دیدار خانگی تیم فوتبال نساجی مازندران را باید از آن دست سرمایه‌گذاری های دولتی دانست که با وجود تنگناهای مالی شدید دولت طی کمتر از ۲ سال اخیر با کمترین تبلیغات و هیاهو به سرانجام رسیده است.
کد خبر: ۹۳۴۴۹۴
تاریخ انتشار: ۰۵ بهمن ۱۳۹۹ - ۰۹:۵۷ 24 January 2021

بازسازی و نوسازی ورزشگاه شهید وطنی قائمشهر ، محل دیدار خانگی تیم فوتبال نساجی مازندران را باید از آن دست سرمایه‌گذاری های دولتی دانست که با وجود تنگناهای مالی شدید دولت طی کمتر از ۲ سال اخیر با کمترین تبلیغات و هیاهو به سرانجام رسیده است.

 ایرنا ، اگر چه جوانسازی این ورزشگاه پرقدمت مازندران از اردیبهشت ماه سال ۹۷ پس از صعود نساجی به لیگ برتر به صورت جدی کلید خورد ، ولی سابقه آن به قبل از آغاز فعالیت دولت تدبیر و امید برمی گردد ، زمانی که ورزشگاه به خاطر نامناسب بودن چمن برای تیم بلااستفاده شده بود.

آن زمان نساجی در لیگ دسته یک حضور داشت و هر سال با ناکامی برای راهیابی به لیگ برتر مواجه می شد. مشکل چمن ورزشگاه وطنی آنقدر جدی بود که مدیرعامل وقت باشگاه اعلام کرده بود که تا زمان نصب چمن مصنوعی باید چند بازی لیگ را در ساری برگزار کنند. این مشکل اما سال ۹۲ و پس از روی کار آمدن دولت یازدهم حل شد.

پلمپ به خاطر تخریب

البته چمن تنها مشکل ورزشگاه پیر وطنی نبود . مهر ماه سال ۹۶ پیش از میزبانی نساجی از شهرداری تبریز در هفته هفتم لیگ یک ، نیمی از جایگاه ورزشگاه به دلیل فرسودگی پلمب شد تا امنیت برای تماشاگران حفظ شود.

بروز چنین وضعیتی چندان جای تعجب نداشت چرا که وطنی از ورزشگاه های چند منظوره با ظرفیت اسمی حدود ۱۵ هزار تماشاگر بود که در دهه ۴۰ حدود نیم قرن پیش ساخته شد. بر خلاف بسیاری از ورزشگاه های شهرستان های کشور ، تاکنون تمام ظرفیت این ورزشگاه در بازی خانگی نساجی حتی در لیک یک پر می شد و برخی مواقع تعداد زیادی از تماشاگران موفق به حضور در ورزشگاه نمی شدند.
ورزشگاه آنقدر فرسوده شده بود که معاونت فنی و مهندی اداره کل ورزش و جوانان مازندران دستور پلمب نیمی از جایگاه تماشاچیان آن را داده بود تا خدای نکرده بر اثر فشار ناشی از هیجانات هواداران فرو نریزد. البته مسئولان وقت آن زمان اعلام کرده بودند که برای بازسازی ورزشگاه سال ها پیگیر بودند ولی نتیجه ای نداشت چون ۲۰ میلیارد ریال اعتبار نیاز داشت.

صعود و نوسازی

بازسازی ورزشگاه وطنی اما از اریبهشت سال ۹۷ با صعود نساجی به لیگ برتر به صورت جدی در دستور کار قرار گرفت.روزی که این کار شروع شد ، ورزشگاه وطنی را همه با ظرفیت هشت هزار نفری می شناختند چون یک ضلع آن که هفت هزار نفر ظرفیت داشت قابلیت استفاده نداشت.

در گام نخست ، وزارت ورزش و جوانان برای این کار هفت میلیارد ریال اعتبار در نظر گرفت و سه هزار میلیارد ریال آن را تخصیص داد تا کارها شروع شود. پیمانکار نیز با دریافت این مبلغ کارش را شروع کرد. این آغاز جوان سازی ورزشگاه شهید وطنی قائمشهر بود که با کمترین سر و صدای تبلیغاتی طی ۲ سال گذشته پیش رفت تا تنها نماینده استان های شمالی در لیگ برتر صاحب ورزشگاه آبرومند باشد.

رئیس اداره ورزش و جوانان قائمشهر در باره بازسازی این ورزشگاه به خبرنگار ایرنا گفت : در سال ۹۲ چمن مصنوعی ورزشگاه شهید وطنی پهن و افتتاح شد که برای آن ۲۰ میلیارد ریال هزینه شده بود.

فرشید قدیمی افزود : سال ۹۷ با صعود نساجی به لیگ برتر ، بازسازی ورزشگاه به صورت جدی در دستور کار قرار گرفت. ابتدا ساخت ضلع شرقی ورزشگاه شروع شد و سال گذشته به بهره برداری رسید. برای نصب صندلی، رختکن، سالن کنفرانس، حمام ، رختکن بازیکنان، نورافکن و دیگر تجهیزات ورزشگاه بیش از ۲۰۰ میلیارد ریال هزینه شده است.

رئیس اداره ورزش و جوانان شهرستان قائمشهر با بیان اینکه مستحکم سازی ضلع شمالی هم در دولت تدبیر و امید انجام شد ، گفت : امسال هم عملیات ساخت ضلع غربی ورزشگاه شهید وطنی آغاز شد که پیمانکار با ۶۰ درصد پیشرفت فیزیکی آن را در دست پیگیری دارد.

وی با اعلام اینکه برای ساخت ضلع غربی ورزشگاه ۶۵ میلیارد ریال اعتبار در نظر گرفته شده است، افزود : بنا داریم تا زیرسازی و زهکشی چمن ورزشگاه شهید وطنی را بازسازی کنیم که برای این طرح هم حدود ۲۰ میلیارد ریال اعتبار نیاز است.

فراتر از وطنی

رییس اداره ورزش و جوانان قائمشهر سرمایه گذاری ورزشی دولت تدبیر و امید در قائمشهر را در ورزشگاه شهید وطنی و برای تیم نساجی خلاصه ندانست و گفت : یکی از اقدامات دیگری هم که انجام شد ، چمن مصنوعی زمین ورزشی روستای " دنجی کلا " بوده است که هم اکنون با ۹۵ درصد پیشرفت فیزیکی در حال انجام است و قرار است در دهه فجر امسال به بهره برداری بررسد.

وی میزان اعتبار هزینه شده برای این طرح را هم پنج میلیارد ریال اعلام کرد و افزود : چمن مصنوعی زمین ورزشی روستای شهرودکلا هم با ۵۰ درصد پیشرفت فیزیکی در حال انجام است که در دولت تدبیر و امید برای آن سرمایه گذاری شده است.

قدیمی با اشاره به اینکه سالن ورزشی چندمنظوره روستای خرماکلا هم از دیگر طرح های ورزشی در دولت تدبیر و امید بود ، گفت که این سالن در سال ۹۷ به بهره بردرای رسید.

وی افزود : برای ساخت این سالن هم بیش از ۱۵ میلیارد ریال هزینه شد.

قدیمی از بازسازی سالن چند منظوره روستای " کوتنا " به عنوان خانه ووشوی مازندران هم به عنوان دیگر سرمایه گذاری ورزشی در این شهرستان نام برد که در سال جاری محقق شد.

وی گفت که برای بازسازی این سالن هم سه میلیارد ریال هزینه شد.

رئیس اداره ورزش قائمشهر از ساخت سالن ورزشی روستای وسطی کلا هم به عنوان دیگر طرح ورزشی سرمایه گذاری شده در دولت تدبیر و امید نام برد و گفت که این طرح با ۸۰ درصد پیشرفت فیزیکی در حال تکمیل است.

وی افزود : سالن ورزشی توپی روستای کلاگرمحله را هم باید به عنوان دیگر عملکرد دولت تدبیر و امید در نظر گرفت که با ۶۰ درصد پیشرفت در حال ساخت است.

قدیمی از آغاز ساخت سالن ورزشی روستای جوجاده هم به عنوان یک طرح ورزشی دیگر نام برد و گفت که ساخت این سالن سال ۹۳ شروع شد و هم اکنون ۸۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

وی افزود : تنها عملیات سیستم روشنایی این سالن باقی مانده است که تا پایان امسال به بهره بردرای می رسد.

رئیس اداره ورزش و جوانان قائمشهر از افزایش بنای سالن وزنه برداری این شهرستان به میزان ۱۵۰ مترمربع هم به عنوان یک طرح ورزشی دیگر یاد کرد که سال ۹۴ شروع شد.

وی گفت که کف پوش سالن وزنه بردرای با ۹۵ درصد پیشرفت فیزیکی در حال انجام است که در آینده ای نزدیک به بهره برداری می رسد.

کسب ۱۶۰ مدال آسیایی و بین المللی

سرمایه گذاری های ورزشی در قائمشهر البته بدون مه به ازاء برای کشور نبوده است چون آن گونه که رییس اداره ورزش و جوانان این شهرستان می گوید ورزشکاران قائمشهری در سال های ۹۷ و ۹۸ تا پیش از ورود ویروس کرونا به کشور ۱۶۰ مدال در مسابقات بین المللی و آسیایی کسب کردند و اگر کرونا نبود قطعا تعداد مدال ها تاکنون شاید به بیشتر از ۲۵۰ می رسید.

قدیمی با اعلام اینکه برای اولین بار تیم هیات کشتی این شهرستان در مسابقات لیگ برتر حضور یافت و کشتی گیرانش موفق شدند تا عنوان سوم را کسب کنند، گفت : تیم نساجی مازندران بعد از سال ها وارد لیگ برتر شد و همچنین برای اولین بار تیم والیبال هم به لیگ یک کشور راه یافت.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار