استاندار مازندران گفت:با موافقت شرکت هواپیمایی پارس‌ایر به زودی پرواز مستقیم ساری،اکتائو قزاقستان برای تسهیل و تسریع در صادرات کالاهای تولیدی استان برقرار می شود.
کد خبر: ۹۳۴۴۰۶
تاریخ انتشار: ۰۴ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۹:۲۰ 23 January 2021

احمد حسین زادگان در نشست شورای گفت و گوی دولت و بخش خصوصی مازندران که با حضور مدیرعامل کشتیرانی خزر برگزار شد، افزود: در سال های اخیر امکانات و تجهیزات زیرساختی خوبی در بنادر امیرآباد، فریدونکنار و نوشهر در استان مازندران فراهم شد که با تقویت تجهیزات حمل و نقل دریایی، کارکرد این بنادر افزایش خواهد یافت.

استاندار یادآور شد: راه اندازی پایانه صادراتی محصولات کشاورزی در مازندران بستر مناسب برای جهش صادرات این محصولات را بیش از گذشته فراهم کرد که ضرورت دارد تجهیزات حمل و نقل دریایی به خصوص کانتینری نیز متناسب با این زیرساخت ها در دریای خزر فراهم شود.

نماینده عالی دولت در استان مازندران اظهارکرد: هم اکنون با وجود زیرساخت‌های گمرکی و بندری استان بخش باید محصولات کشاورزی مازندران از همین استان‌ به مقصد کشورهای آسیای میانه صادر شود.

حسین زادگان به‌روز رسانی تجهیزات حمل و نقل دریایی در گمرکات و بنادر مازندران را یک ضرورت دانست و گفت: گله مندی صادرکنندگان از به روز نبودن کانتینرهای کشتیرانی خزر در بنادر استان مازندران به جا است که برای حل این دغدغه باید اقدامات جدی سریع انجام شود.

وی همچنین یادآور شد: کشتیرانی خزر برای ظرفیت‌های حمل و نقل دریایی خود باید اطلاع‌رسانی دقیق ‌تری به صادرکنندگان داشته باشد تا آنها بتوانند با آگاهی نسبت به تجهیزات از این ظرفیت بهره‌مند شوند.

نماینده عالی دولت در مازندران همچنین به توسعه حمل و نقل هوایی استان اشاره کرد و گفت: با موافقت شرکت هواپیمایی پارس‌ایر به زودی پرواز مستقیم ساری،اکتائو قزاقستان برای تسهیل و تسریع در صادرات کالاهای تولیدی استان برقرار می شود.

حسین زادگان افزود: موافقت اولیه با این شرکت با خرید حدود ۵۰ درصد از ظرفیت صندلی در نوبت های پروازی انجام شد و به زودی این پرواز با هواپیمایی کوچک در مسیر ساری ،اکتائو انجام خواهد شد.

وی خاطرنشان کرد: با راه اندازی این پرواز که از مطالبات تجار و صادرکنندگان استان مازندران نیز محسوب می شود، می توان ظرفیت های صادرات کالاهای غیرنفتی به خصوص کشاورزی به کشورهای آسیای میانه را نسبت به گذشته چندین برابر افزایش داد.

استاندار مازندران با اشاره به اجرای تعرفه ترجیحی ایران،اوراسیا گفت: فرصت خوبی برای گسترش سطح مبادلات تجاری بین استان مازندران با این کشورهاست و باید از این فرصت ها به درستی استفاده شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار