پژوهشگر و دبیر آموزش و پرورش محمودآباد که پیش از این استفاده از QR کد برای نخستین بار در سیستم آموزشی کشور را ابداع کرده بود، این بار از ارائه طرح ملی استفاده از خودنویس در مدارس خبر داد.
کد خبر: ۹۳۳۶۱۱
تاریخ انتشار: ۰۱ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۴:۳۴ 20 January 2021

پژوهشگر و دبیر آموزش و پرورش محمودآباد که پیش از این استفاده از QR کد برای نخستین بار در سیستم آموزشی کشور را ابداع کرده بود، این بار از ارائه طرح ملی استفاده از خودنویس در مدارس خبر داد.

حامد نیک پی در حاشیه جلسه شورای آموزش و پرورش شهرستان محمودآباد گفت: توجه به مسائل آموزشی از جمله لوازم تحریر نشان می دهد که کشورهای پیشرفته دنیا در زمینه های علمی تلاش می کنند تا سرمایه گذاری بسیار زیادی را در زمینه های علمی و آموزشی انجام دهند تا بسترهای لازم برای تحصیل و نهادینه شدن علم در کشور را فراهم نمایند.

وی گفت: این کشورها با ایجاد بسترهای مورد نیاز برای به وجود آوردن یک جامعه علمی از جمله مدارس هوشمند، دانشگاه های مدرن تلاش می کنند تا افراد جامعه را به کسب علم و دانش ترغیب کنند و از جمله موارد دیگری که نخبگان این کشورها به آن پرداخته اند، اهمیت توجه به لوازم نوشتاری و ابزارهای مورد استفاده دانش آموزان و دانشجویان است.

این پژوهشگر حوزه آموزشی مهم ترین اهداف و دلایل ابداع این طرح و ضرورت بهره مندی دانش آموزان از خودنویس در دوران تحصیل را نوع چسبندگی خودنویس با کاغذ ، زیبا نویسی ، حفظ میراث کهن خوشنویسی ، افزایش مهارت های حرکتی عنوان کرد و افزود: با توجه به رسم خط فارسی ، دانش آموزان ایرانی باید از کلاس سوم ابتدایی که به جای مداد از خودکار استفاده می شود ، از این پس خودنویس را جایگزین سایر نوشت افزار نمایند.
وی تصریح کرد: این طرح برای نخستین بار در کشور به صورت پایلوت در مدرسه شهید چمران روستای خشت سر از بخش مرکزی شهرستان محمودآباد اجرا می شود.

نیک پی خاطرنشان کرد: امیدواریم که این طرح از سال آینده در قسمت مهارت های حرکتی پروژه مدرسه خوانا وزارت آموزش و پرورش قرار گیرد تا از سال ١٤٠٧ تمامی دانش آموزان ایرانی از کلاس سوم به بعد از خودنویس برای نوشتار استفاده کنند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار