بار دیگر لیگی که دوست می‌داشتم ...
کد خبر: ۹۳۳۲۹۳
تاریخ انتشار: ۳۰ دی ۱۳۹۹ - ۱۱:۰۰ 19 January 2021

احسان محمدی در عصر ایران نوشت: بعد از دیدار هیجان‌انگیز هفته پیش پرسپولیس و استقلال که با نتیجه 2-2 خاتمه یافت کمتر کسی انتظار داشت که دو تیم این‌طور با قدرت به مصاف دو حریف قدر بروند و پیروز شوند. آنچه در این دو بازی دیدیم لذت فوتبال بود، رد و بدل شدن 7 گل، هیجان تا واپسین لحظه، پا‌ پس‌نکشیدن تیم‌های برنده و بازنده و کم‌فروشی نکردن بازیکنان که انگار مدت‌ها بود همه هنرشان را در اینستاگرام به نمایش می‌گذاشتند.

استقلال در تبریز 3-1 تراکتور را شکست داد. همه چیز از پاس‌های مکرر و اصرار بر حفظ توپ در خط دفاعی تراکتور شروع شد، جایی که مسعود شجاعی مربی-بازیکن این تیم با یک پاس طلایی کاری را انجام داد که شیخ دیاباته از هافبک‌های استقلال انتظار داشت. شیخ که انگار عاشق تبریز است با یک چرخش و ضربۀ خشک روی زمین دروازه را باز کرد تا نیمۀ اول با همین تک گل به پایان برسد.

استقلال

نیمه دوم اما هیجان و لذت مضاعف بود، باز هم اشتباه در خط دفاعی تراکتور و دو گل ماهرانه از مهدی قایدی و شیخ دیاباته. همان فیل و فنجان فصل قبل که یک بار دیگر نشان دادند خیلی خوب همدیگر را پیدا می‌کنند. مسعود شجاعی دست به چند تعویض زد، از جمله ورود احسان حاج‌صفی و اشکان دژاگه که عملاً ورق را به سود تبریزی‌ها برگرداند. یک پاس درخشان از شجاعی به محمد عباس‌زاده او را با رشید مظاهری تک به تک کرد تا گل اول به ثمر برسد و چند ثانیه بعد مهار شگفت‌انگیز رشید باعث شد تا برتری استقلال به خطر نیفتد.

این پیروزی شیرین 3-1 محمود فکری را به آسمان برد و حالا هواداران برایش در شبکه‌های اجتماعی قلب‌های آبی به هوا می‌فرستند. این عصای جادویی فوتبال است که در یک هفته می‌تواند یک بازیکن یا مربی را محبوب یا مغضوب کند. گرچه بازیکنان استقلال در لحظاتی باز هم بازی را رها کردند اما حالا با اقتدار در صدر ایستاده‌اند و به بازی بعد با سایپا فکر می‌کنند. تیمی که بردن را بلد نیست می‌تواند سد راه این استقلالِ غُرّان شود؟

در زمینی دیگر احمد نوراللهی که بعد از بازی مقابل استقلال به شدت مورد نقد هواداران پرسپولیس قرار گرفت این بار با یک ضربه از درون شش قدم هم گل برتری پرسپولیس را مقابل فولاد زد و هم دستش را به سینه کوبید یعنی هنوز زنده است و سرباز تیم.

پرسپولیس در تهران مقابل فولاد قرار گرفت، تیمی که مثل اسمش سخت خم می‌شود. آن‌ها در نیمۀ اول خوش اقبال بودند که ضربه سر کولیبالی به تیر خورد و بعد مهدی عبدی با یک ضربه روی پا دروازه محسن فروزان را باز کرد.

احمد نوراللهی

نیمۀ دوم اما چنان پرهیجان بود که کسالت نیمه اول را شست و بُرد. مطابق معمول پرسپولیس فرصت‌سوزی کرد و این بار احسان پهلوان بود که دروازه را کج دید تا فولاد به بازی برگردد. یک سانتر از جناج چپ پرسپولیس به بدن محمدحسین کنعانی‌زادگان خورد. زاهدی‌فر داور بازی نقطه پنالتی را نشان داد اما اعتراض‌ها و قسم‌های کنعانی همه چیز را تحت‌الشعاع قرار داد. اگر مداخله فیزیکی به سبک کریم باقری نبود احتمالاً داور حتی مدافع پرسپولیس را اخراج می‌کرد. 

شیمبا گل فولاد را زد ولی پرسپولیس بازگشت خوبی داشت و در شلوغی جلوی دروازه با ضربه احمد نوراللهی گل برتری را زد و بعد هواداران این تیم لحظات پایانی پر استرسی را گذراندند. جایی که با مصدومیت کنعانی و سیدجلال حسینی این تیم عمل بدون بازیکن ماند به شکلی که آرمان رمضانی به عنوان بازیکن تعویضی به خط دفاع رفت!

ساسان انصاری آخرین فرصت طلایی بازی را از دست داد تا تفاوت سایر مهاجمان با مهدی قایدی مشخص شود. این برد پرسپولیس را با دو بازی کمتر به رده ششم آورد. یک پیروزی با ارزش که با جان کندن به دست آمد و زاهدی‌فر داور بازی احتمالاً یکی از خوشحال‌ترین افراد از این نتیجه بود. پرسپولیس نیازمند تقویت شدن در خظ حمله است، این را همه می‌دانند، شاید بازگشت مهدی ترابی، پسر ناسپاس این تیم بتواند آن‌ها را از این شرایط دشوار نجات دهد وگرنه از آرمان رمضانی، مهدی مهدی‌خانی و .. آبی گرم نمی‌شود!/ح

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار