متاسفانه صدور برگه عبور از سوی بسیاری از فرمانداران سطح کشور موجب شد تا مراجعه‌کننده زیادی به مازندران داشته باشیم.
کد خبر: ۹۳۲۸۷۳
تاریخ انتشار: ۲۸ دی ۱۳۹۹ - ۰۰:۲۱ 17 January 2021

به گزارش تابناک مازندران ، معاون درمان وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با بیان اینکه حضور در مازندران تهدیدی برای قرمز شدن استان های دیگر است، گفت: خوشبختانه تعداد بیماران بدحال کرونایی در مازندران کاهش یافته است.

بر اساس این گزارش، قاسم جانبابایی در جمع خبرنگاران و در حاشیه جلسه ستاد استانی مقابله با ویروس کرونا مازندران با اشاره به اینکه خوشبختانه روند بستری‌ها نسبت به گذشته در این استان ثابت شده و تعداد بیماران بدحال نیز کاهش یافته است، اظهار کرد: برای بازگشت مازندران به شرایط عادی باید بر روی رفت و آمدها و کسب و کارها، کنترل سختگیرانه‌تری اعمال شود.

وی با بیان اینکه کنترل سختگیرانه نباید به صورت تعطیلی کسب و کار مردم باشد بلکه بر اساس مجوزهای ستاد ملی مبارزه با کرونا تصمیم‌گیری شود، تصریح کرد: مردم در برپایی دورهمی‌ها به ویژه در این ایام که امکان تجمعات در مراسم فاطمیه وجود دارد مراعات کنند.

معاون درمان وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با اشاره به اینکه متاسفانه بیش از یک سوم بیماران مبتلا به کووید ۱۹، سن بالایی دارند و دو سوم بیماران نیز بالای ۶۰ سال هستند، خاطرنشان کرد: بسیاری از این افراد در هیچ مراسمی نرفتند اما فرزندان و خانواده‌های آنها، موجب ابتلایشان به کرونا شدند.

جانبابایی با بیان اینکه نظارت بر رفت و آمد در مازندران باید شدیدتر از گذشته شود و بر سایر اماکن نیز کنترل صورت گیرد، گفت: متاسفانه صدور برگه عبور از سوی بسیاری از فرمانداران سطح کشور موجب شد تا مراجعه‌کننده زیادی به مازندران داشته باشیم.

وی با اشاره به اینکه حضور زیاد مراجعه‌کننده شاید برای مازندران در حال حاضر تهدید نباشد اما برای استان‌های دیگر تهدید محسوب می‌شود، اظهار کرد: در حال حاضر وضعیت مازندران قرمز است و مسافران پس از بازگشت به محل زندگی خود، ممکن است بیماری را منتقل کنند.

معاون وزیر بهداشت با بیان اینکه در برخی از استان ها هنوز جمعیت قابل توجهی از افراد وجود دارند که به ویروس کرونا مبتلا نشدند و ممکن است حضور در مازندران استان‌های دیگر را آلوده کند، تصریح کرد: تجربه موفق توقف رفت و آمد به مازندران در گذشته، در این استان، دوباره اجرایی خواهد شد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار