اخبار و عملکرد حوزه انتظامی مازندران در 27 دی توسط معاونت اجتماعی فرماندهی نیروی انتظامی مازندران به خبرنگار تابناک از کل استان از غرب تا شرق به شرح زیر به حضور تقدیم می گردد.
کد خبر: ۹۳۲۸۲۴
تاریخ انتشار: ۲۷ دی ۱۳۹۹ - ۱۹:۳۴ 16 January 2021

به گزارش تابناک مازندران ، اخبار و عملکرد کلی نیروی انتظامی استان مازندران در 27 دی  ماه سال 1399 به حضور تقدیم می گردد.

بر اساس این گزارش، اخبار کامل نیروی انتظامی مازندران در 27 دی بشرح زیر است:

اعمال محدودیت های ترافیکی در محورهای مواصلاتی مازندران

رئیس پلیس راه فرماندهی انتظامی استان مازندران از اعمال محدودیت های ترافیکی در محورهای مواصلاتی استان از ظهر امروز شنبه 27 دی ماه خبر داد .

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری پلیس، سرهنگ "علیرضا قدمی" با اعلام این خبر، اظهار داشت : در راستای تسهیل در عبور و مرور و کاهش بار ترافیکی در محورهای مواصلاتی استان محدودیت های ترافیکی در محورهای مواصلاتی استان از ظهر امروز شنبه27 دی ماه اعمال خواهد شد .

وی تصریح کرد: در محور "کندوان" تردد خودروها در روز یک شنبه 28 دی ماه از ساعت 12 تا ساعت 2 بامداد از "کرج" به سمت شمال ممنوع بوده و از ساعت 15 تا ساعت 2 بامداد روز بعد از "مرزن آباد" به سمت کرج یک طرفه خواهد شد.

رئیس پلیس راه فرماندهی انتظامی مازندران، اظهار کرد: در محور "هراز" تردد کلیه کامیون ها و کامیونت ها به استثنای حاملان موادسوختی و فاسد شدنی از ساعت 6 صبح روزهای شنبه و یکشنبه 27 و 28 دی ماه تا ساعت 2 بامداد روز بعد ممنوع است.

سرهنگ قدمی افزود: تردد کلیه وسایل نقلیه از ساعت 13 روز یکشنبه 28 دی ماه تا ساعت 2 بامداد روز بعد از "رودهن" به سمت"آمل" ممنوع بوده و از ساعت 15 روز یکشنبه 28 دی ماه تا ساعت 2 بامداد روز بعد از "آب اسک" به "رودهن" به صورت یک طرفه است.

وی اضافه کرد: در محور "سوادکوه" تردد انواع تریلر و کامیون ها به استثنای حاملان مواد سوختی و فاسد شدنی از ساعت 8 صبح تا ساعت 24 روز یکشنبه 28 دی ماه از مسیر شمال به جنوب ممنوع است.

رئیس پلیس راه مازندران درپایان خاطر نشان کرد: با توجه به افزایش دمای هوا در چند روز گذشته در استان و محورهای مواصلاتی و ذوب برف ها احتمال ریزش بهمن و کوه وجود دارد لذا رانندگان با احتیاط بیشتری در محورهای کوهستانی رانندگی کنند.


----------------------------------------------------------


اعزام مشمولان وظیفه عمومی پایه خدمتی بهمن 99

معاون وظیفه عمومی فرماندهی انتظامی استان مازندران از اعزام همزمان مشمولان دانشگاهی و غیر دانشگاهی پایه خدمتی بهمن ماه در روز یکم بهمن ماه خبر داد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری پلیس، سرهنگ وحید بریمانی در تشریح این خبر، گفت: با توجه به لزوم رعایت دستورالعمل ها و شویه نامه های بهداشتی در مبارزه با شیوع بیماری کرونا، اعزام مشمولان پایه خدمتی بهمن ماه در کلیه مقاطع تحصیلی، راس ساعت 6 صبح روز چهار شنبه یکم بهمن ماه در دو نقطه از استان انجام خواهد شد.

وی تصریح کرد: بر این اساس مشمولان ساکن شهرستان هاي گلوگاه، بهشهر، نکا، مياندورود، ساري، جويبار، سيمرغ، قائمشهر، سوادکوه، بابل، آمل، فريدونکنار و بابلسر از پارک شهيدزارع شهرستان ساري واقع درکيلومتر2جاده نکا به مراکز آموزشی اعزام خواهند شد.

سردهنگ بریمانی در ادامه، اظهار داشت: مشمولان ساکن شهرستان هاي محمودآباد، نور، نوشهر، چالوس، کلاردشت، عباس آباد، تنکابن و رامسر می بایستی برای اعزام به مراکز آموزشی به مجتمع نفريحي سيترا(پلاژحسيني) شهرستان نوشهر مراجعه کنند.

معاون وظیفه عمومی فرماندهی انتظامی استان مازندران، افزود: اعزام مشمولان مراکز آموزش داخل استان خود معرف و بصورت حضوری است و کليه مشمولاني که مرکز آموزش آنها داخل استان ثبت شده لازم است در موعد مقرر بصورت انفرادي به مراکز آموزشی تعین شده مراجعه کنند و نيازی به حضورآنان در محل های اعزام استان نمي باشد.

وی همچنین اظهار داشت: مشمولان لازم است قبل از ورود به مراکز آموزش، بهداشت فردی را رعایت کرده و وسایل شخصی و بهداشتی شامل ماسک و مواد ضد عفونی کننده بهمراه داشته باشند.

سرهنگ بریمانی همچنین خاطرنشان کرد: به علت شیوع ویروس کرونا حضور و استقرار خانواده مشمولان در محل اعزام ممنوع است.

بریمانی با بیان این که مدت آموزش رزم مقدماتي در مراکز آموزش چهار هفته بوده و اعزام به مرخصی سربازان در طول دوره آموزش امکان پذیر نیست، اظهار داشت: لازم است سربازان گرامی کلیه مدارک اعزام و مدارک مربوط به متاهلی، پدر نظامی، فوت والدین و یا جانبازی را به همراه داشته باشند.


----------------------------------------------------------


کشف 12 فقره سرقت موتور سیکلت در نکا

فرمانده انتظامي شهرستان نکا از اجرای طرح ارتقاء امنیت اجتماعی و کشف 12 فقره سرقت موتورسیکلت در این شهرستان خبر داد.

به گزارش پايگاه خبري پليس، سرهنگ "قاسم عزیزی" در تشریح این خبر، گفت: به منظور برقراری نظم و امنیت عمومی و برخورد با ناهنجاری های اجتماعی، طرح ارتقاء امنیت اجتماعی در این شهرستان به اجرا در آمد .

فرمانده انتظامی شهرستان نکا، افزود: در اجرای این طرح، ماموران پلیس آگاهی پس از هماهنگی های قضائی و با انجام اقدام

masoud pashna, [۱۶.۰۱.۲۱ ۱۹:۲۶]
ات اطلاعاتی 5 سارق موتور سیکلت در این شهرستان را شناسایی و دستگیری کردند .

سرهنگ عزیزی، تصریح کرد: متهمان در بازجویی های به عمل آمده در مجموع به 12 فقره سرقت در این شهرستان اعتراف کردند و پس از تشکیل پرونده به مرجع قضائی معرفی شدند .

فرمانده انتظامی شهرستان نکا ضمن قدردانی از مشارکت و همکاري خوب مردمي با پليس از شهروندان خواست: در صورت مشاهده و برخورد با هرگونه فعاليت غيرقانوني و مجرمانه توسط افراد فرصت طلب و قانون گريز، در اسرع وقت از طريق تلفن فوريت هاي پليسي 110 اعلام دارند.


----------------------------------------------------------


پلمب 11 واحد صنفی متخلف در سوادکوه

فرمانده انتظامی شهرستان سوادکوه از پلمب 11واحد صنفی متخلف در این شهرستان خبر داد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری پلیس، سرهنگ عبدالله اکبری در تشریح این خبر بیان کرد: به منظور پیشگیری از شیوع کرونا ویروس در سطح جامعه در این شهرستان، طرح کنترل و نظارت بر صنوف در این شهرستان به اجرا در آمد .

فرمانده انتظامی شهرستان سوادکوه تصریح کرد: در اجرای این طرح ماموران پلیس نظارت بر اماکن عمومی این فرماندهی با همکاری ماموران اداره صنعت، معدن و تجارت به صورت روزانه از واحدهای این شهرستان بازدید می کنند.

وی از پلمب 11 واحد صنفی متخلف به دلیل بی توجهی به هشدارها و عدم رعایت دستورالعمل های صادرشده در این شهرستان خبر داد و گفت: در اجرای این طرح به 27 واحد صنفی اخطار و بیش از95 واحد صنفی دیگر تذکر داده شد .

فرمانده انتظامی شهرستان سوادکوه در خاتمه از شهروندان خواست در صورت مشاهده فعالیت غیرمجاز صنوف مختلف، مراتب را از طریق تلفن 110 به پلیس اطلاع دهند.


----------------------------------------------------------


توقیف موتورسیکلت قاچاق در تنکابن

فرمانده انتظامی تنکابن از توقیف یک دستگاه موتورسیکلت 1000 سی سی قاچاق به ارزش 2 میلیارد و 200میلیون ریال خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری پلیس،سرهنگ غلامحسین شعبانی در رابطه با این خبر بیان داشت: در پی دریافت خبری مبنی بر ایجاد مزاحمت برای شهروندان توسط راکب یک دستگاه موتورسیکلت خارجی قاچاق موضوع در دستور کار پلیس آگاهی تنکابن قرار گرفت.

وی افزود: ماموران پس از انجام اقدامات پلیسی متهم را شناسایی و در عملیاتی ضربتی موتورسیکلت مورد نظر را متوقف و متهم را دستگیر کردند.

فرمانده انتظامی شهرستان تنکابن ارزش موتورسیکلت قاچاق کشف شده را بر اساس نظر کارشناسان بالغ بر2 میلیارد و200 میلیون ریال عنوان و تصریح کرد: در این خصوص پرونده ای تشکیل و ضمن انتقال موتورسیکلت کشف شده به پارکینگ، متهم به مرجع قضائی معرفی شد.


----------------------------------------------------------


کشف 6 کیلوگرم تریاک از یک قاچاقچی مواد مخدر در چالوس

فرمانده انتظامی شهرستان چالوس از دستگیری یک قاچاقچی مواد مخدر و کشف 6 کیلو گرم تریاک در این شهرستان خبر داد .

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری پلیس، سرهنگ علی اکبر خسروی در تشریح این خبر، گفت: در پی کسب خبری مبنی بر حمل و توزیع مواد مخدر توسط یک قاچاقچی مواد مخدر در شهرستان چالوس، موضوع در دستور کار پلیس مبارزه با مواد مخدر قرار گرفت.

وی، تصریح کرد: ماموران با انجام اقدامات اطلاعاتی و بررسی های همه جانبه متهم را که قصد حمل و توزیع مواد مخدر در این شهرستان را داشت، شناسایی کردند .

فرمانده انتظامی شهرستان چالوس، تصریح کرد: ماموران در عملیاتی ضربتی متهم را دستگیر و در بازرسی از خودروی وی 6 کیلو گرم تریاک کشف کردند.

سرهنگ خسروی با بیان این که این عامل افیونی پس از تشکیل پرونده به مرجع قضائی معرفی شد، مواد مخدر را از مهمترین عوامل بروز آسیب های اجتماعی در جامعه برشمرد و به شهروندان توصیه کرد: در برقراری نظم و امنیت و دستیابی به جامعه ای امن با پلیس همکاری کرده و هرگونه اطلاعات و اخباری در این زمینه و سایر مسائل امنیت وانتظامی را به مرکز فوریت های پلیسی 110 اطلاع دهند.


----------------------------------------------------------


دستگیری قاتل کمتر از 2ساعت در محمودآباد

فرمانده انتظامی محمودآباد از دستگیری قاتل فراري کمتر از 2ساعت پس از ارتکاب خبرم خبرداد.

به گزارش خبرنگار پايگاه خبري پليس، سرهنگ " محمود حسین زاده"در تشریح جزئیات این خبر بیان داشت:ماموران پلیس آگاهی شهرستان محمودآباد در پی وقوع یک فقره قتل با استفاده از سلاح گرم ،پس از حضور در صحنه جرم موضوع رابه صورت ويژه در دستوركار خود قرار دادند.

وی افزود: ماموران پلیس آگاهی با تحقيقات و اقدامات به موقع و هوشمندانه پليسي، متهم را كمتر از 2 ساعت شناسایی و پس از هماهنگی قضائی در اقدامی غافلگیرانه دستگير کردند.

فرمانده انتظامی شهرستان محمودآباد با بیان اعتراف متهم به جرم خود در بازجویی های فنی پلیسی به دلیل اختلاف مالی اظهار داشت:متهم پس ازتشکیل پرونده ب

masoud pashna, [۱۶.۰۱.۲۱ ۱۹:۲۶]
ه مرجع قضائي معرفي شد.


----------------------------------------------------------


انهدام یک شرکت هرمی در عباس آباد

فرمانده انتظامی شهرستان عباس آباد از انهدام یک شرکت بزرگ هرمی با دستگیری 18 نفر از اعضای این شرکت خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری پلیس،سرهنگ" حسین عبدی"در تشریح این خبر بیان داشت: ماموران انتظامی شهرستان عباس آباد در پی دریافت خبری مبنی بر فعالیت یک شرکت حرمی موضوع را به صورت ویژه در دستور کار خود قرار دادند.

وی از شناسایی شرکت هرمی پس از انجام اقدامات اطلاعاتی خبر داد و تصریح کرد: ماموران انتظامی عباس آباد پس از هماهنگی قضائی 18 نفر از اعضای این شرکت را در اقدامی غافلگیرانه دستگیر کردند.

فرمانده انتظامی شهرستان عباس آباد با اشاره به کشف تعدادی کتاب و جزوه آموزشي جهت جذب جوانان خاطرنشان کرد: این شرکت هرمی با وعده کاریابی در شهرهای شمال کشور اقدام به جذب اعضاء و آموزش آنها جهت اعمال غیر قانونی از سراسر کشور می کردند.

سرهنگ عبدی در افزود: ماموران انتظامی عباس آباد متهمان را پس از تشکیل پرونده به مرجع قضائی معرفی کردند.


----------------------------------------------------------


کشف 20فقره سرقت در بهشهر

فرمانده انتظامی شهرستان بهشهر از دستگیری سارقان اماکن خصوصی و کشف 20 فقره سرقت خبر داد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری پلیس، سرهنگ حسن عنایتی گنجی با اعلام این خبر، بیان داشت: در پی وقوع چندین فقره سرقت اماکن خصوصی و منزل موضوع در دستور کار ماموران انتظامی بهشهر قرار گرفت.

وی تصریح کرد: ماموران انتظامی با انجام اقدامات پلیسی، 8 سارق را شناسایی و پس از هماهنگی قضائی آنها را در اقداماتی غافلگیرانه دستگیر کردند.

فرمانده انتظامی شهرستان بهشهر با اشاره به اعتراف متهمان به 15 فقره سرقت اماکن خصوصی و 5 فقره سرقت منزل خاطر نشان کرد: سارقان دستگیر شده پس از تشکیل پرونده به مرجع قضائی معرفی شدند.

سرهنگ عنایتی گنجی در پایان خاطرنشان کرد:شهروندان خواهشمندیم هشدار هاي پليس را در خصوص پيشگيري از سرقت جدي گرفته و در صورت مشاهده هر گونه مورد مشکوک مراتب را سريعا" به پليس110 اطلاع دهند .


----------------------------------------------------------


کشف تجهیزات فنی بیت کویین میلیاردی در سیمرغ

فرمانده انتظامی شهرستان سیمرغ از کشف تجهیزات فنی و متعلقات تولید ارز دیجیتال به ارزش تقریبی 9 میلیارد ریال خبر داد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری پلیس،سرهنگ حسین اسدی در رابطه با این خبر بیان داشت: به منظورجلوگیری از قاچاق کالا و ارز و برخورد بامفسدان اقتصادی طرح تشدید مبارزه با قاچاق در دستورکارپلیس آگاهی شهرستان سیمرغ قرارگرفت.

وی افزود: کارآگاهان پلیس آگاهی با انجام اقدامات اطلاعاتی شرکتی که اعضای آن اقدام به راه اندازی و بهره برداری از دستگاه تولید ارزدیجیتال کرده بود را را شناسایی کردند.

فرمانده انتظامی شهرستان سیمرغ با اشاره به هماهنگی قضائی و دستگیری 2 قاچاقچی دستگاه بیت کویین افزود: ماموران پلیس آگاهی در بازرسي از منزل شخصی و شرکت متعلق به متهمان دستگیر شده 76 دستگاه ماینر،19 دستگاه پاور،4 دستگاه سوئیچ ، 4دستگاه خنک کننده را کشف وضبط کردند.

سرهنگ اسدی با اشاره به اینکه کارشناسان ارزش نهایی کالای کشف شده قاچاق را حدود 9 میلیارد ریال برآورد کردند تصریح کرد:هرگونه فعالیت‌های اقتصادی غیرقانونی که موجب اخلال در نظام اقتصادی کشور می شود ممنوع بوده و با کسانی که از این طریق در واقع به مردم و نظام خیانت می کنند به جد برخورد می شود.


----------------------------------------------------------


خطرناکترین زمان برای رانندگی

بر اساس نظر محققان هنگام غروب و طلوع آفتاب به دلیل عدم انتقال صحیح نور به مغز توسط چشم،خطرناکترین زمان برای رانندگی بویژه در مناطق صعب العبور می باشد.

بر اساس تحقیقاتی که توسط محققان صورت پذیرفته است در دو زمان قبل از طلوع آفتاب و قبل از غروب کامل خورشید پیام ها به صورت طبیعی از محیط توسط چشم دریافت نشده و تصاویر و همچنین فواصل تصاویر به صورت واقعی به مغز پیام نمی شوند، این رویداد می تواند سبب اتفاقات خطرناک رانندگی مثل برخورد با اجسام طبیعی و در نهایت واژگونی و همچنین تصادف با دیگر خودروها گردد.

هنگام غروب وقتی خورشید درحال ناپدید شدن است نور آن تغییر یافته وبه شکل های مختلف بویژه قرمز و زرد طلایی تبدیل می شود،همین مسئله باعث ایجاد تغییر در مردمک چشم می گردد،بویژه با پایین آمدن خورشید در اصطلاح عامیانه البته به دلیل چرخش زمین،نور در حین رانندگی به صورت مستقیم به چشم وارد شده و در مدت زمانی کمتراز نیم ساعت نور با محو شدن خورشید از بین می رود،در همین حین هوا رو به تاریکی می رود،اما برای حدود چند دقیقه با توجه به محو شدن خورشید روشنایی کمی بر زمین حاکم می باشد،این وضعیت را در اصطلاح هوای گرگ و میش

masoud pashna, [۱۶.۰۱.۲۱ ۱۹:۲۶]
می نامیم ،در این مدت مردمدک چشم انسان با توجه به تغییرات در روشنایی و تاریکی هوا،دچار تغییرات می شود،چشم برای تقویت قدرت دید خود مردمک خود را گشاد می نماید،،اما در این وضعیت یعنی هوای گرگ ومیش فواصل واقعی و اندازه و شکل های واقعی از طریق چشم به دلیل تغییر در مردمک آن،به مغز انتقال نشده و در پی این اتفاق احتمال افزایش آمار تصادفات وجود دارد.

همین وضعیت در حالت گرگ و میش و یا تابش نور خورشید به چشم در هنگام طلوع خورشید ویا صبح زود نیز متصور می باشد،با این تفاوت که در حین صبح مردمک چشم در حالت هوای گرگ و میش از تنگی به سمت گشادی می رود،در هر صورت در این وضعیت نیز تصغاویر و فاصله ها به صورت واقعی از طریق چشم به مغز انتقال نمی یابد.

البته در این زمان بویژه وقتی افراد بلافاصله از خواب بیدار شده و اقدام به رانندگی نمایند به دلیل وجود بیش از حد هورمون تستوستورون عملکرد مغز تا حدودی مختل شده و افراد دارای عملکرد ضعیف تردر تصمیم گیری و یا دارای حرکاتی کندتردر رانندگی بوده و احتمال افزایش تصادف بیشتر از دیگر زمانها و حتی هنگام غروب و هوای گرگ و میش غروب خواهد بود،به همین دلیل تاکید می گردد تا افراد حداقل 20دقیقه پس از بیداری از خواب اقدام به راننگی نمایند.

تاکید می گردد افراد در وضعیت هوای گرگ و میش حدالامکان از رانندگی خودداری کرده و اگر اقدام به رانندگی می نمایند باید از سرعت مطمئنه ویا حتی کمتر از سرعت مطمئنه وبا رعیت فاصله طولی با خوروهای جلویی حرکت کنند.

سرهنگ دوم قاسم گرجی،اداره اطلاع رسانی پلیس مازندران

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار