برخورد قاطع با استخراج غیرقانونی بیت کوین
مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان قم درباره ارتباط خاموشی های اخیر با استخراج بیت کوین گفت: استخراج بیت کوین، بدون مجوز و غیرقانونی است و تاکنون 250 دستگاه ماینر در استان شناسایی و برخورد شده است و تقریبا به همین میزان نیز شناسایی شده و برخوردها ادامه دارد.
کد خبر: ۹۳۲۱۴۸
تاریخ انتشار: ۲۵ دی ۱۳۹۹ - ۰۱:۳۱ 14 January 2021

به گزارش تابناک قم، مهدی آهنین پنجه در نشست ستاد پیشگیری، هماهنگی و فرماندهی عملیات پاسخ به بحران استان با اشاره به این که تأمین برق استان قم از شبکه سراسری صورت می گیرد خاطر نشان کرد: البته گاهی با ایجاد برخی مشکلات، شبکه سراسری از حالت طبیعی و ایده آل خود خارج و به شبکه ای جزیره ای تبدیل می شود که در این صورت، نزدیک ترین نیروگاه ها می توانند نقش مهمی را در تأمین برق ایفا کنند.

وی افزود: گاز نیروگاه حرارتی قم چند روزی است که به دلیل افزایش مصرف سوخت در کشور قطع شده و این نیروگاه در حال حاضر با سوخت گازوئیل به کار خود ادامه می دهد.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان قم همچنین درباره خاموشی گسترده دیروز قم تأکید کرد: این خاموشی بدون اطلاع رسانی قبلی و از سوی شبکه سراسری اتفاق افتاد و در اختیار شرکت توزیع نیروی برق استان نبود، به بیان دیگر باید آن را مسئله ای امنیتی و بر اساس مسائل دیسپاچینگ ملی دانست که ما هم مجبور به اجرای اوامر دیسپاچینگ بوده و هستیم.

آهنین پنجه در عین حال درباره مهم ترین اقدامات مدیریت برق استان برای مدیریت بار زمستان بیان اذعان کرد: مدیریت روشنایی معابر، بوستان ها و ادارات و همچنین جلب مشارکت همه مشترکان در کنار انواع مکاتبات انجام شده با بخش ها و دستگاه های مختلف، بخشی از این اقدامات است.

وی انجام بازدیدهای میدانی، جمع آوری ماینرهای غیرمجاز و برقراری تفاهم نامه های صنعتی، اداری و کشاورزی را از دیگر اقدامات در این موضوع دانست و گفت: مقرر شده است تا سهمیه مصرف انرژی در سه بازه زمانی ساعت 24 نیمه شب تا 8 صبح، 8 تا 16 و همچنین 16 تا 24 تعریف شود.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان قم اضافه کرد: تصمیم مهم دیگر این است که خاموشی احتمالی مشترکان خانگی در صورت افزایش مصرف سوخت، به مدت حداکثر یک تا یک ساعت و نیم و در بازه زمانی ساعت 1 تا 5 بامداد خواهد بود.

وی گفت: همچنین خاموشی احتمالی مشترکان بخش کشاورزی در بازه زمانی ساعت 10 تا 16 و مشترکان بخش صنعتی نیز در بازه زمانی ساعت 18 تا 20 تعریف شده است.

آهنین پنجه درباره ارتباط خاموشی های اخیر به استخراج بیت کوین در استان گفت: استخراج بیت کوین، بدون مجوز و غیرقانونی است و تاکنون 250 دستگاه ماینتر در استان شناسایی و برخورد شده است و تقریبا به همین میزان نیز شناسایی شده و برخوردها ادامه دارد.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان قم در پایان سخنان خود تصریح کرد: ادارات استان باید در زمینه مدیریت مصرف برق به صورت جدی همکاری داشته باشند و پس از پایان ساعت اداری، مصرف حداکثر 10 درصدی را در دستور کار خود قرار دهند.

شکسته شدن پیک مصرف سوخت مایع در نیروگاه سیکل ترکیبی قم

مدیر نیروگاه سیکل ترکیبی قم نیز اظهار داشت: نیروگاه سیکل ترکیبی قم در تامین برق و روشنایی قم نقش بسزایی به ویژه در برهه‌های بحرانی دارد.

به گفته یدالله علیپور،به دلیل تحریم‌ها و عدم تامین تجهیزات لازم یکی از خطوط تولید استان از دو ماه گذشته تعطیل شده‌است.

وی اظهار داشت: از ۴ روز گذشته سوخت اصلی نیروگاه سیکل ترکیبی قم قطع شده و به ناچار این نیروگاه به مصرف گازوئیل روی آورده‌است.

مدیر نیروگاه سیکل ترکیبی قم اضافه کرد: این نیروگاه در هر ۲۴ ساعت به ۱۲۰ تانکر حمل گازوئیل نیاز دارد و هم اکنون در تامین سوخت و حمل آن با تانکر مشکل داریم.

علیپور خاطرنشان کرد: پیک مصرف گازوئیل در نیروگاه سیکل ترکیبی قم برای اولین در فصل زمستان امسال طی دهه های گذشته شکسته شده است.

وی تاکید کرد: برای تامین ایمن و مطمئن گازوئیل در نیروگاه سیکل ترکیبی قم نیازمند یک خط ویژه انتقال گازوئیل هستیم تا بتوانیم بحران کنونی را پشت سربگذاریم.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار