دو جوان بابلی نرم افزاری برای آموزش آنلاین دانش آموزان ساخته اند که قابلیت های آن از نرم افزار شاد بیشتر بوده و مشکلات عدیده ای دانش آموزان و معلمان در هنگام استفاده از "شاد" را داشته اند ندارد.
کد خبر: ۹۳۱۴۶۶
تاریخ انتشار: ۲۲ دی ۱۳۹۹ - ۱۹:۲۰ 11 January 2021

شیوع کرونا در کشور و همه‌گیری این بیماری نگرانی هایی را نیز در بین دانش‌آموزان و والدین ایجاد کرد به طوری که در برخی شهرهای کشور در وضعیت این اپیدمی با وجود اینکه چندین هم حساس نبود اما شاهد درگیری دانش آموزان با این ویروس منحوس شدیم و در این راستامسئولین امر و وزارت آموزش و پرورش بر اجرای آموزش مجازی تاکید کردند.
اما در کنار تعطیلی مدارس باید با فرآیند آموزش مجازی زمینه‌سازی برای جلوگیری از افت تحصیلی دانش‌آموزان فراهم می‌شد؛ هر چند در روزهای نخست شیوع کرونا آموزش‌های مدرسه با چالش های فراوانی روبه رو بود اما راه‌اندازی نرم‌افزار شاد که برای آموزش مجازی از سوی وزارت آموزش و پرورش تعبیه شده بود به تنهایی پاسخگوی نیاز دانش‌آموزان نبوده و در این راستا دانش آموزان و معلمان به نرم‌افزارهای مجازی دیگری از جمله واتساپ رجوع می‌کردند و در این میان نرم افزاری که با قابلیت اجرایی مناسب و پوشش دهی کامل باشد نیز در فضای مجازی ارائه نشد که در این راستا این دو مازندرانی با استفاده از علم و دانش و فناوری بومی توانستند تا حد زیادی این خلا را پر کنند.

سعید فضیلت تولید کننده نرم افزار ایرانی رایسا در نشستی با خبرنگاران با اشاره به ضرورت نرم افزار رایسا برای دانش آموزان اظهار کرد: این نرم افزار با قابلیت برگزاری کلاس درس به صورت همزمان با تعداد دانش آموزان مشخص تولید شده است.

وی تصریح کرد: دانش آموزان و معلمان با داشتن این نرم افزار مانند روزهای عادی اما در فضای مجازی در محیط کلاس حاضر می‌شوند.

این نخبه‌ مازنی گفت: کد نویسی رایسا بر اساس سرعت اینترنت در کشور انجام شده و همه امکانات مورد نیاز برای برگزاری کلاس آنلاین در رایسا تدارک دیده شده است.

فضیلت در ادامه با اشاره به هزینه بسیار پایین برای تهیه این نرم افزار گفت: تیم کارشناسی ما متشکل از 15 نفر برنامه نویسان نخبه، نیازمندی‌های کلاس آنلاین را لیست کرده و با کد نویسی‌های خاص به همه دغدغه‌های معلمان و دانش آموزان پاسخ می‌دهند.

وی با اشاره به استفاده از این نرم افزار در بزرگترین مدرسه غیر انتفاعی در بابل تصریح کرد: مدیران مدرسه و خانواده‌ها نسبت به استفاده از این نرم افزار اعلام رضایت کرده اند و بازدهی این تولید از نتیجه‌ی خوبی برخوردار بود.

تولید کننده نرم افزار ایرانی رایسا درباره دیگر قابلیت‌های این نرم افزار گفت: انتقال صدا و تصویر با کیفیت بالا، چت و قفل چت، امکان پخش صدا و تصاویر همه دانش آموزان به صورت همزمان، ضبط خودکار و ذخیر در سرور، خصوصی سازی پرسش و پاسخ، آرشیو آنلاین از خصوصیات این نرم افزار است.

فضیلت به امکان حضور و غیاب هوشمند اشاره کرد و یادآورشد: امکان تست سامانه پیش از خرید،پشتیبان سریع و لحظه‌ای و قیمت مناسب از دیگر قابلیت‌های این نرم افزار است.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار