فرماندار نوشهر گفت:وضعیت فعلی نارنجی است اما به طور قاطع و محکم نمی توان عنوان کرد که این وضعیت ثابت می ماند و ممکن است با عدم رعایت، به سمت وضعیت قرمز برود.
کد خبر: ۹۳۱۴۶۵
تاریخ انتشار: ۲۲ دی ۱۳۹۹ - ۱۹:۱۷ 11 January 2021

سعید یزدانی با بیان اینکه وضعیت شهرستان نوشهر طبق برآوردها در حال حاضر قرمز نیست، اظهار کرد: وضعیت فعلی نارنجی است اما به طور قاطع و محکم نمی توان عنوان کرد که این وضعیت ثابت می ماند و ممکن است با عدم رعایت، به سمت وضعیت قرمز برود.
وی با اشاره به اینکه با کوچکترین حرکت ممکن است به سمت وضعیت قرمز برویم، افزود: با توجه به وضعیت بستری های کرونایی و قرنطینه، می توان گفت از قرمز بودن فاصله داریم اما نارنجی بودن هرگز به معنای آن نیست که این وضعیت پایدار است.
فرماندار نوشهر ، سهل انگاری و شرایط شهرهای اطراف را نیز تاثیرگذار در نوشهر دانست و گفت: شرایط جغرافیایی شهرهای غرب مازندران به گونه ای است که به طور مستقیم روی هم تاثیر می گذارند و در صورتی که یک شهر قرمز باشد می تواند با رفت و آمدهایی که صورت می گیرد وضعیت به سایر شهرها سرایت کند.
یزدانی با بیان اینکه هیچ شهرستانی در غرب مازندران نمی تواند به طور قاطع اعلام کند که دارای وضعیت ایده آلی است، یادآور شد: با وجود فشارهایی که برای تعطیلی مراسم ختم و مساجد و تکایا اعمال شد اما همچنان مراسم ختم و گردهمایی ها به نوعی دیگر چه در منازل ، مزار و حیاط خانه ها در روستاها برگزار می شود و این امر خطرات زیادی را به جهت سرایت بیماری داشته است.
وی اقامت بسیاری از غیربومیان را در ویلاهای خود طی این چند ماه یکی دیگر از عوامل مهم سرایت سریع بیماری دانست و ادامه داد: این افراد که تعدادشان کم نیست در اغلب روستاها زندگی می کنند و بالا رفتن مصرف آب، گاز و برق به خوبی این موضوع را ثابت می کند،در کنار آن با حضور فرزندان و بستگان آنها که از راه های دور می آیند به راحتی این ویروس را انتقال می دهند و موجب افزایش بیماری کرونا می شوند.
فرماندار نوشهر طرح شهید سلیمانی را راهکار مناسبی برای کنترل و قرنطینه اینگونه افراد برشمرد و گفت: با کمک سپاه، بسیج در طرح شهید سلیمانی و بخشدار و دهیاران اقدام به قرنطینه افراد مبتلا کرده اند.
یزدانی با تاکید براینکه اجرای همه طرح ها و برنامه ها مردم محور است، خاطر نشان کرد: در مورد جلوگیری از شیوع کرونا ، مردم نقش مهمی دارند و در این میان بسیاری از مردم با فرض ایمن انگاری و اینکه مبتلا به کرونا نمی شوند ، بسیاری از نکات و پروتکل های بهداشتی را رعایت نمی کنند و این موضوع آسیب های زیادی را به لحاظ کنترل نشدن بیماری وارد کرده است.

 

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار