بر اساس تازه ترین گزارش دانشگاه علوم پزشکی مازندران و بابل در حال حاضر یکهزار و ۳۷۳ بیمار مبتلا به کووید ۱۹ در بیمارستان های استان بستری هستند.
کد خبر: ۹۳۱۲۷۳
تاریخ انتشار: ۲۱ دی ۱۳۹۹ - ۲۳:۰۴ 10 January 2021

به گزارش تابناک مازندران ، کمیته امنیتی و انتظامی ستاد مقابله با کرونا مازندران اعلام کرد که محدودیت‌های تردد خودرویی در این استان از روز سه‌شنبه ۲۳ دی ماه تشدید و قواعد جدید برای شناسایی ساکنان هر شهرستان اعمال می‌شود.

بر اساس مصوبه جدید کمیته امنیتی و انتظامی ستاد مقابله با کرونا مازندران که همسو با دستورالعمل ستاد ملی مدیریت بیماری کرونا به تصویب رسیده است ، تمامی کارت های تردد قبلی به استثنای کارت تردد شبانه دارای هولوگرام ، از ساعت ۸ صبح سه شنبه باطل و از درجه اعتبار ساقط می شود.

طبق این مصوبه که از بامداد سه شنبه اجرایی می شود ، تنها افراد بومی ساکن هر شهرستان مجاز به تردد در آن شهرستان هستند و ورود افراد غیرساکن ممنوع است.

 ملاک تردد افراد هم منوط به ارائه یکی از مدارک شامل کارت ملی متعلق به شهرستان ، پلاک خودرو یا بیمه نامه مرتبط با شهرستان ، کارت شناسایی ادارات ، کارخانه ها و نهادها یا برگ ماموریت اداری آنان و یا پروانه کسب و سند مالکیت است.

کمیته امنیتی و انتظامی ستاد مقابله با کرونا مازندران تاکید کرده است که برای تردد افراد غیرساکن شهرستان در مواقع اضطراری مانند انجام کارهای پزشکی ، قضایی و دیگر موارد ، فرمانداران به صورت محدود و با قبول مسئولیت تنها مجاز به صدور برگه تردد حداکثر به مدت ۴۸ ساعت هستند.

همچنین افرادی که در شرایط اضطراری بدون مجوز مجبور به تردد در شهرستان های غیرمحل سکونت شوند ، با ارائه مدارک مثبته به فرمانداری ، در صورت تایید نسبت به حذف جریمه از سوی پلیس راهنمایی و رانندگی برای آنها اقدام خواهد شد.

کمیته امنیتی و انتظامی ستاد مقابله با کرونا مازندران تاکید کرده است که افراد غیربومی و مسافر هم در طول مسیر اجازه ورود به شهرها را ندارند و تنها می توانند از کنارگذرها و کمربندی ها عبور کنند.

 

طبق مصوبه این کمیته تردد خودروهای امدادی و درمانی ، سرویس های اداری و کارگری ، حمل بار و کالاها و مایحتاج اساسی مردم و واحدهای تولیدی مشمول ممنوعیت ها نمی شود.

کمیته امنیتی و انتظامی ستاد مقابله با کرونا مازندران از نیروی انتظامی خواسته است تا نسبت به تشدید نظارت در ایستگاه های بازرسی اقدام کند.

این کمیته از سپاه کربلا و جمعیت هلال احمر استان هم خواسته است تا برای تامین نیروی مورد نیاز با نیروی انتظامی همکاری لازم را داشته باشند.

مصوبه کمیته امنیتی و انتظامی ستاد مقابله با کرونا مازندران پس از آن به اجرا گذاشته می شود که این استان وارد پیک موج سوم شیوع کرونا شده و روند افزایشی شناسایی و بستری بیماران جدید کووید ۱۹ را طی می کند.

طبق آخرین ارزیابی وزارت بهداشت ، مازندران تنها استانی است که با تاخیر وارد پیک موج سوم شده است و به همین دلیل هم در حال حاضر وضعیت پنج شهرستان ساری ، قائمشهر ، آمل ، نکاء و فریدونکنار قرمز و ۱۷ شهرستان دیگر نارنجی است.

وضعیت کنونی مازندران و عادی انگاری برخی از شهروندان و اصناف سبب شده است تا وزیر بهداشت در سفر روز یکشنبه (امروز) به این استان و شرکت در نشست استانی مقابله با کرونا بر ضرورت وفاق و همدلی مردم و مسئولان برای شکستن زنجیره شیوع کرونا تاکید کند .

دکتر سعید نمکی همچنین در این نشست از مدیریت بیماری کرونا در مازندران طی ماه های گذشته و تلاش های انجام شده برای دور نگه داشتن استان از پیک موج سوم قدردانی و بر ضرورت رعایت پروتکل های بهداشتی و محدودیت های وضع شده برای برون رفت از این پیک تاکید کرد.

بر اساس تازه ترین گزارش دانشگاه علوم پزشکی مازندران و بابل در حال حاضر یکهزار و ۳۷۳ بیمار مبتلا به کووید ۱۹ در بیمارستان های استان بستری هستند.

طبق این گزارش طی ۲۴ ساعت گذشته ۲۹۹ بیمار جدید مبتلا به کووید ۱۹ در بیمارستان های استان بستری و در همین مدت ۲۸۵ بیمار هم پس از بهبودی نسبی ترخیص شدند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار