روز سه‌شنبه احتمال بارش پراکنده در گیلان پیش‌بینی می‌شود و به دلیل وزش باد گرم جنوبی در آخر هفته برای گیلان، مازندران و گلستان پنج تا هفت درجه افزایش دما خواهیم داشت که باعث ذوب شدن برف و بالاآمدن آب رودخانه‌ها و رخداد بهمن در جاده‌های کوهستانی می‌شود.
کد خبر: ۹۳۱۲۷۰
تاریخ انتشار: ۲۱ دی ۱۳۹۹ - ۲۲:۵۷ 10 January 2021

کارشناس سازمان هواشناسی از تداوم آلودگی در کلان‌شهرها، افزایش هفت درجه‌ای دمای هوای استان‌های شمالی و ورود سامانه بارشی از روز پنجشنبه به کشور خبر داد.


 «امین‌حسین نقشینه» کارشناس سازمان هواشناسی درباره وضعیت جوی کنونی کشور به خبرنگار  گفت: تا روز چهارشنبه در اغلب مناطق کشور جوی آرام خواهیم داشت که پیامد آن افزایش غلظت آلاینده‌ها در شهر‌های صنعتی است.


وی بیان‌داشت: روز سه‌شنبه احتمال بارش پراکنده در گیلان پیش‌بینی می‌شود و به دلیل وزش باد گرم جنوبی در آخر هفته برای گیلان، مازندران و گلستان پنج تا هفت درجه افزایش دما خواهیم داشت که باعث ذوب شدن برف و بالاآمدن آب رودخانه‌ها و رخداد بهمن در جاده‌های کوهستانی می‌شود.


کارشناس سازمان هواشناسی افزود: برای جنوب‌شرق کشور تا صبح سه‌شنبه تداوم سرما پیش‌بینی می‌شود و در همین مدت دریای عمان و تنگه هرمز مواج است.


به گفته نقشینه، سامانه بارشی روز پنجشنبه وارد کشور می‌شود و شمال غرب کشور را تحت تاثیر قرار خواهد داد.


وی ادامه‌داد: تا اواخر وقت پنجشنبه در بسیاری از کلان‌شهر‌ها از جمله تهران، کرج، قم، اهواز، قزوین، اراک، تبریز و مشهد به دلیل پایداری جو هوا آلوده است.


این کارشناس سازمان هواشناسی خاطرنشان‌کرد: آسمان تهران امروز و فردا صاف و غبارآلود پیش‌بینی می‌شود و روند افزایش نسبی دما تا پایان هفته ادامه دارد، ضمن اینکه روند افزایش غلظت آلاینده‌ها برای تهران تا پایان هفته پیش‌بینی می‌شود.

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار