اخبار و عملکرد حوزه انتظامی مازندران در 21 دی توسط معاونت اجتماعی فرماندهی نیروی انتظامی مازندران به خبرنگار تابناک از کل استان از غرب تا شرق به شرح زیر به حضور تقدیم می گردد.
کد خبر: ۹۳۱۲۶۸
تاریخ انتشار: ۲۱ دی ۱۳۹۹ - ۲۲:۴۴ 10 January 2021

به گزارش تابناک مازندران ، اخبار و عملکرد کلی نیروی انتظامی استان مازندران در 21 دی  ماه سال 1399 به حضور تقدیم می گردد.

بر اساس این گزارش، اخبار کامل نیروی انتظامی مازندران در 21 دی بشرح زیر است:

انسداد مقطعی محور هراز

رئیس پلیس راه استان مازندران از انسداد مقطعی محور هراز، تونل های سد، وانا، تکاور و زیار باغ به دلیل اجرای عملیات کارگاه جاده ای در این محور خبر داد .

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری پلیس، سرهنگ"علیرضا قدمی" در تشریح این خبر، گفت: به منظور اجرای عملیات کارگاه جاده ای در تونل های سد، وانا، تکاور و زیار باغ محور هراز، محدودیت های ترافیکی در این محور به اجرا در خواهد آمد .

وی، تصریح کرد: به همین منظور از ساعت 9 شب تا 6 صبح روز بعد روزهای شنبه 20 دی ماه 99 و یکشنبه 21 دی ماه تردد در این محور ممنوع است.

رئیس پلیس راه استان مازندران ، افزود: رانندگانی که قصد تردد در این محور در روزها و ساعت های یاد شده را دارند در صورت لزوم می توانند از محورهای جایگزین فیروزکوه و کندوان تردد کنند .

سرهنگ قدمی در خاتمه از رانندگانی که قصد تردد در محورهای مواصلاتی استان مازندران را دارند، خواست: ضمن رعایت مقررات راهنمایی و رانندگی و به همراه داشتن زنجیر چرخ و تجهیزات زمستانی مناسب، در صورت نیاز به کسب اطلاعات بیشتر با شماره های 21824420 و 21824434 پلیس راه استان با پیش شماره 011 تماس بگیرند .


-------------------------------------------------------------


افزایش 2 درصدی تماس با پلیس 110 در مازندران

معاون عملیات فرماندهی انتظامی استان مازندران با اشاره به افزایش 2 درصدی تماس با پلیس 110 گفت: تنها 34 در صد از تماس مردم با پلیس 110 منجر به حضور پلیس در صحنه شده است.

سرهنگ نعمت الله آزادی معاون عملیات فرماندهی انتظامی استان در گفت و گوی اختصاصی با خبرنگار پایگاه خبری پلیس مرکز فوریت های پلیسی 110 را گامی موثر در ایجاد تحول و تحرک در حضور به موقع پلیس در صحنه جرم برشمرد و گفت: بهره گیری از توان بالقوه مردمی در تامین امنیت و جلوگیری از سرگردانی مردم از دیگر دستاردهای پلیس در این راستا است .

وی تحقق عدالت اجتماعی در جامعه را از دیگر کاردکردهای پلیس 110 برشمرد و اظهار داشت: افزایش هزینه های جرم و ایجاد بازدارندگی در مجرمان از دیگر دستاوردهای پلیس 110 است .

سرهنگ آزادی با اشاره به افزایش مشارکت های مردمی با پلیس در تامین نظم و امنیت بیان داشت: در 9 ماهه گذشته تماس شهروندان با مرکز فوریت های پلیسی 2 درصد افزایش داشته است.

معاون عملیات فرماندهی انتظامی استان در ادامه، اظهار داشت: در نه ماهه گذشته بالغ بر یک میلیون هفصد هزار تماس از سوی شهروندان با مرکز فوریت های پلیسی 110 برقرار شد که 34 درصد از این تماس ها منجر به عملیات و حضور پلیس در صحنه شده است.

آزادی از افزایش تماس های مردمی با پلیس 110 نسبت به سال های گذشته نیز خبر داد و آن را ناشی از اعتماد مردم و شهروندان به پلیس و نقش مشارکتی آنها در جهت تامین نظم و امنیت برشمرد.

وی همچنین افزود: 50 درصد تماس های انجام شده با پلیس 110 برای کسب راهنمایی و ارشاد و 16 درصد نیز غیر قابل رسیدگی بوده است .

سرهنگ آزادی از رضایتمندی 90 درصدی مردم از عملکرد پلیس 110 خبر داد و بیان داشت: میزان رضایتمندی مردم طی تماس کنترلی با شهروندان با مولفه هایی چون حضور به موقع پلیس در صحنه جرم، چگونگی برخورد و اقدام مامور پلیس مورد سنجش قرار گرفته است.

معاون عملیات فرماندهی انتظامی استان مازندران ضمن قدردانی از مشارکت هم استانی های عزیز از آنان خواست: با توجه به وضعیت استان، ضمن رعایت پروتکل های بهداشتی و کاهش حضور غیر ضرور در اماکن عمومی و کاهش ترددهای شهری و احترام به خود ،همشهریان و کادر درمانی کشور نقش خود را در این زمینه ایفا کنند تا هر چه زودتر شاهد ریشه کنی کامل این ویروس در کشور باشیم .


--------------------------------------------------


کشف 26 تن نهاده دامی قاچاق در میاندورود

رئیس پلیس امنیت اقتصادی استان مازندران از کشف 26 تن نهاده دامی قاچاق به ارزشی بالغ بر 130 میلیارد ریال در شهرستان میاندورود خبر داد .

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری پلیس، سرهنگ محمد محمدپور در تشریح این خبر، گفت: در پی کسب خبری مبنی بر توزیع و عرضه انواع نهاده های دامی قاچاق توسط فردی در میاندورود، موضوع در دستور کار پلیس امنیت اقتصادی آن شهرستان قرار گرفت.

وی، افزود: پس از هماهنگی های قضائی، ماموران در عملیاتی غافلگیرانه متهم را دستگیر و در بازرسی از محل نگهداری کالا توسط وی 26 تن ذرت خارج از شبکه توزیع کشف کردند.

سرهنگ مجمدپور ارزش کالای کشف شده را برابر نظر کارشناسان بالغ بر یک میلیارد ریال عنوان کرد و اظهار داشت: کالای کشف شده به سازمان اموال تملیکی استان تحویل و متهم نیز پس از تشکیل پرونده به مرجع قضائی معرفی شد.

رئیس پلیس امنیت اقتصادی استان در خاتمه با اشاره به این که مبارزه با قاچاق کالا اقدامی برای حفظ و استقرار امنیت کشور است،از مردم خواست: برای حمایت از تولیدات ملی در مبارزه با قاچاق کالا و ارز با پلیس همکاری کرده و هرگونه اطلاعات و اخباری در این زمینه و سایر مسائل امنیتی و انتظامی را به مرکز فوریت های پلیسی 110 اعلام دارند.


--------------------------------------------------


کشف 4 کیلو موادمخدر در رامسر

فرمانده انتظامی شهرستان رامسر از کشف 4 کیلوگرم هروئین از یک خودروی سمند و دستگیری 4 سوداگر مرگ در این شهرستان خبر داد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری پلیس، سرهنگ"علی قیصری" در گفت و گو با خبرنگار پايگاه خبري پليس در تشریح این خبر گفت: در پی کسب خبری مبنی بر حمل مواد مخدر توسط سرنشینان یک خودروی سمند از طریق محور مواصلاتی گیلان به استان مازندران، موضوع در دستور کار ماموران پلیس مبارزه با مواد مخدر قرار گرفت.

وی، تصریح کرد: ماموران پلیس مبارزه با مواد این شهرستان با هدایت عملیاتی ماموران پلیس مبارزه با مواد استان خودروی مورد نظر را در ورودی این شهرستان مشاهده و در عملیاتی ضربتی متوقف کردند.

سرهنگ قیصری از دستگیری 4 نفر از سرنشینان این خودرو در این عملیات خبر داد و اظهار داشت: در این عملیات 4 کیلو گرم هروئین که به طرز ماهرانه ای در داخل خودرو جاسازی شده بود، کشف شد.

فرمانده انتظامی شهرستان رامسر از مغرفی متهمان به مرجع قضائی پس از تشکیل پرونده خبر داد و گفت: اعتیاد به مواد مخدر زمینه ساز سقوط بسیاری از ارزش ها و هنجارهای فرهنگی و اخلاقی در جامعه است.

وی با تاکید بر همکاری مردم در برقراری نظم و امنیت عمومی، اذعان داشت: تعامل و مشارکت مردم با پلیس در ارتقاء امنیت، نقش موثری در توسعه جامعه دارد.


--------------------------------------------------


کشف 11 فقره سرقت اماکن خصوصی در بابلسر

فرمانده انتظامي شهرستان بابلسر از دستگیری 3 سارق اماکن خصوصی با 11 فقره سرقت در این شهرستان خبر داد.

به گزارش پايگاه خبري پليس، سرهنگ "حسین زارع" در تشریح این خبر، گفت: در پي وقوع چندين فقره سرقت از اماكن خصوصي در شهرستان بابلسر، موضوع در دستور کار ماموران انتظامي این فرماندهی قرار گرفت.

فرمانده انتظامی شهرستان بابلسر، افزود: ماموران با بررسي های اطلاعاتی موفق به شناسایی 3 سارق حرفه ای در این ارتباط شدند.

وی، خاطر نشان كرد: پس از هماهنگی های قضائی متهمان در عملیاتی پلیسی دستگیر و در مجموع به 11 فقره سرقت اماكن خصوصي اعتراف كردند .

سرهنگ زارع با بيان اين كه متهمان پس از تشکیل پرونده به مرجع قضائی معرفی شدند، به شهروندان توصیه کرد: ضمن توجه به هشدار هاي پلیس برای پیشگیری از سرقت، موارد مشكوك را به مرکز فوریت های پلیسی 110 اطلاع دهند.


--------------------------------------------------


پلمپ 17 واحد صنفی متخلف در رامسر

فرمانده انتظامی شهرستان رامسر از پلمب 17 واحد صنفی متخلف در اجرای طرح پیشگیری از شیوع ویروس کرونا در این شهرستان خبر داد

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری پلیس،" سرهنگ علی قیصری "در تشریح این خبر گفت: در اجرای مصوبات ستاد مقابله با کرونا و طرح کاهش ساعات کار صنوف به منظور پیشگیری از شیوع کرونا، طرح بازدید و نظارت بر واحدهای صنفی در سطح شهرستان به اجرا در آمد.

وی، افزود: در اجرای این طرح ماموران اداره نظارت بر اماکن عمومی این فرماندهی با همکاری ماموران اداره صمت و اتاق اصناف از واحدهای صنفی این شهرستان بازدید کردند.

سرهنگ قیصری با اشاره به بازديد 115واحد صنفي این شهرستان طی هفته گذشته، تصريح كرد: در اين طرح 17 واحد صنفي به دليل عدم توجه به اخطارهاي داده شده پلمب شد و به 46 واحد صنفی متخلف نیز اخطار پلمب داده شد.

فرمانده انتظامي رامسر در پایان ضمن تقدیر از همکاری خوب شهروندان به خصوص اصناف و بازاریان با پلیس، اظهار داشت: تلاش پليس در كنار ساير ادارات و سازمان ها به منظور حفظ امنيت و سلامتي شهروندان تا قطع كامل زنجيره ويروس كرونا ادامه خواهد يافت.


--------------------------------------------------


کشف 2 تن چوب آلات جنگلي قاچاق در نكا

فرمانده انتظامي شهرستان نکا از توقیف یک دستگاه خودروی نیسان حامل 2 تن چوب جنگلي قاچاق در اين شهرستان خبر داد.

سرهنگ "قاسم عزیزی" در گفت وگو با خبرنگار پايگاه خبري پليس، گفت: در پي کسب خبری از اداره منابع طبیعی شهرستان مبني بر تردد یک خودروی نیسان حامل چوب در سطح شهرستان، موضوع در دستور کار ماموران قرار گرفت .

فرمانده انتظامي شهرستان نکا، افزود : ماموران پلیس آگاهی باهماهنگي قضايي ،خودروی مورد نظر را متوقف و در بازرسي از آن 2 تن چوب جنگلي قاچاق کشف کردند .

سرهنگ "عزیزی" تصريح کرد : راننده خودرو به مرجع قضائي معرفي و چوب هاي قاچاق کشف شده به اداره منابع طبيعي شهرستان تحويل شد .

فرمانده انتظامي شهرستان درخاتمه با اشاره به پيامدهاي ناشي از قطع بي رويه درختان و قاچاق فراورده هاي جنگلي از مردم خواست : براي جلوگيري از سودجویي هاي افراد فرصت طلب در صورت شناسائي افرادي که اقدام به قاچاق فراورده هاي جنگلي و منابع طبيعي مي کنند مراتب را به مرکز فوريتهاي پليسي 110 اطلاع دهند .


--------------------------------------------------


دستگیری قاچاقچی مواد مخدر در جویبار

فرمانده انتظامی شهرستان جویبار از دستگیری یک سوداگر مرگ و کشف یک کیلو و 500 گرم تریاک در این شهرستان خبر داد .

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری پلیس، سرهنگ غلامرضا جعفری در باره جزئیات این خبر، گفت: در پی کسب خبری مبنی بر فعالیت یک قاچاقچی مواد مخدر در شهرستان جویبار، موضوع در دستور کار پلیس مبارزه با مواد مخدر این فرماندهی قرار گرفت .

فرمانده انتظامی شهرستان جویبار، افزود: پس از هماهنگی های قضائی،ماموران با انجام اقدامات اطلاعاتی متهم را شناسایی و در عملیاتی ضربتی، وی را حین تردد در محور وردی این شهرستان با یک خودروی سواری دستگیر کردند .

سرهنگ جعفری، با اشاره به کشف یک کیلو و 500 گرم تریاک و مقادیر قابل توجهی آلات استعمال مواد مخدر در بازرسی از خودی متهم خاطرنشان کرد: این عامل افیونی پس از تشکیل پرونده به مرجع قضائی معرفی شد.

وی در خاتمه به شهروندان توصیه کرد: ضمن مراقبت از فرزندان خود، برای پیشگیری از ابتلاء آنان به مواد مخدر و هرگونه ناهنجاری های اجتماعی با پلیس همکاری کرده و هرگونه اطلاعات و اخباری در این زمینه را به مرکز فوریت های پلیسی 110 اطلاع دهند .


--------------------------------------------------


توقیف موتورسیکلت قاچاق در تنکابن

فرمانده انتظامی تنکابن از توقیف یک دستگاه موتورسیکلت قاچاق به ارزش یک میلیارد و 800میلیون ریال خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری پلیس،سرهنگ غلامحسین شعبانی در رابطه با این خبر بیان داشت: ماموران انتظامی تنکابن در پی دریافت خبری مبنی بر ایجاد مزاحمت فردی شرور برای شهروندان با استفاده از یک دستگاه موتورسیکلت خارجی قاچاق موضوع را در دستور کار خود قرار دادند.

وی افزود: ماموران پس از انجام اقدامات پلیسی متهم را شناسایی و در عملیاتی ضربتی موتورسیکلت مورد نظر را متوقف و متهم را که دارای سابقه شرارت در این شهرستان نیز بود دستگیر کردند.

فرمانده انتظامی شهرستان تنکابن ارزش موتورسیکلت قاچاق کشف شده را بر اساس نظر کارشناسان بالغ بر یک میلیارد و800 میلیون ریال عنوان و تصریح کرد: در این خصوص پرونده ای تشکیل و ضمن هدایت موتورسیکلت خارجی به پارکینگ، متهم به مرجع قضائی معرفی شد.


--------------------------------------------------


کشف 14فقره سرقت در محمود آباد

فرمانده انتظامی شهرستان محمودآباد از کشف 14فقره سرقت و 2کیلوتریاک در اجرای طرح ارتقاء امنیت اجتماعی خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری پلیس،سرهنگ " محمود حسین زاده" در رابطه با این خبر بیان داشت: ماموران انتظامی شهرستان محمودآباد در پی اجرای طرح ارتقاء امنیت اجتماعی موضوع را با هماهنگی قضائی و انجام اقدامات اطلاعاتی به صورت ویژه در دستور کار خود قرار دادند.

وی افزود: ماموران پس از تلاش بی وقفه دو سارق سابقه دار که از افراد غیر بومی استان بودند را شناسایی و در اقدامی غافلگیرانه دستگیر کردند.

فرمانده انتظامی شهرستان محمودآباد از اعتراف متهمین دستگیر شده به 14 فقره سرقت در بازجویی های فنی پلیس خبر داد و در ادامه تصریح کرد: ماموران در ادامه این طرح در بازرسی از منزل یک قاچاقچی حرفه ای 2کیلو گرم مواد مخدر از نوع تریاک را نیز کشف کردند.

سرهنگ حسین زاده در خاتمه خاطرنشان کرد: سامانه 110 بهترین و آسان ترین شیوه ارتباطی مردم با پلیس می باشد،شهروندان در صورت هرگونه نیاز در خصوص مسائل امنیتی و انتظامی از این طریق می توانند از نیروی انتظامی درخواست کمک کنند.


--------------------------------------------------


بازی و نقش آن در رشد کودکان

گروه استان ها-مازندران- بازی علاوه بر سرگرمی زمینه ساز رشد و افزایش قدرت یادگیری در کودکان می شود.

به گزارش پایگاه خبری پلیس، بازی به معنی تلاش و فعالیت لذت بخش و خوشایند و تفریح و برای رشد همه جانبه کودک ضروری است. کودک از طریق بازی احساسات و آرزوهایش را ابراز می کند، استعدادهایش راا شکوفا می سازد , کنترل به موقع اعمال و حرکات را می آموزد ترسهایش را نشان می دهد , برای گذراندن اوقاتش برنامه ریزی می کند و چیزهای تازه آموخته و بر تجاربش می افزاید. پاسخ به کنجکاوی و پرسش هایش را می یابد , حواسش را تقویت می کند . دنیای درونش و مشکلاتش را آشکار می کند و در نهایت خیالپردازی هایش در قالب بازی نمود می یابد.

پیاژه یکی از روانشناسنان بزرگ بازی را به سه نوع تقسیم می کند :

بازی های مهارتی , بازی های نمادین و بازی های با قاعده .

کودکان از طریق

masoud pashna, [۱۰.۰۱.۲۱ ۱۹:۰۶]
بازی مهارتی به رشد حرکتی دست می یابند و از پیرامون خود لذت می برند . کودک مثلا با تاب بازی علاوه بر لذت بردن و شادی , می آموزد چگونه کنترل خود را حفظ کند. در 2 تا 5 سالگی از طریق بازی نمادین , با استفاده از خیال بافی , واقعیت اشیای دردسترس را تغییر می دهد و به گونه ای برخورد می کند که گویا واقعی هستند . مثلا سوار بر یک قطعه چوب می شود گویا که سوار بر اسب شده است و اینگونه در ظاهر بر تخیلات خود جامه عمل می پوشاند. بازیهایی از این قبیل کودک را از محدودیتهای محیطی رها می سازد.

در 4 تا 7 سالگی بازیهای باقاعده در کودک مشاهده می شود و در طول زندگی ادامه می یابد و با گذشت زمان به تدریج کاملتر می شوند و کودک از طریق این بازیها مشارکت و همکاری و رعایت حقوق دیگران و قوانین اجتماعی را یاد می گیرد .

کودک از طریق بازی همکاری , همفکری , ارتباط , اطاعت از قوانین , نوع دوستی , افزایش دامنه تجسم و تحلیل , روش زندگی و سازگاری با دیگران را می آموزد و داد و ستد اجتماعی را یاد می آموزد.کودک از طریق بازی در محیط امن به تجربه زندگی می پردازد و عکس العمل هایش را با دیگران مورد بررسی قرار داده و چیزهای تازه یاد می گیرد. بازی مناسب باعث رشد همه جانبه کودک و بازی نامناسب با سن کودک باعث مشکلات و نابسامانی های متعددی می شود.

والدین گرامی باید بازی و اسباب بازیهای مناسب با سن کودک را تدارک ببینند تا بتوانند باعث رشد فرزندان عزیز خود شوند و توجه نمایند که بازی متداول ترین وسیله برای بیان عقیده و بروز احساسات کودک است.

در خصوص اتاق بازی کودکان باید گفت :اتاق بازی کودک باید نسبتا وسیع , دیوارهای صاف و قابل شستشو , دارای فضای کافی برای جنب و جوش کودک , کف اتاق پوشیده از موکت و فرش , رنگ ملایم روشن و کمد برای قرار دادن اسباب بازیها و نور کاقی باشد .

تهیه وتنظیم : نرگس سراج کارشناس روانشناسی و مددکار اجتماعی کلانتری 12 قائمشهر

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار