مازندران تنها استان کشور است که هم اکنون پنج شهرستان با وضعیت قرمز کرونایی دارد و وضعیت ۱۷ شهرستان دیگر آن هم نارنجی است.
کد خبر: ۹۳۱۱۳۷
تاریخ انتشار: ۲۱ دی ۱۳۹۹ - ۱۳:۲۸ 10 January 2021

استاندار مازندران گفت که از این پس کد ملی به عنوان یک سند سجلی معتبر برای کنترل ورودی غیربومیان به این استان در دستور کار قرار می‌گیرد.

به گزارش ایرنا ، احمد حسین زادگان روز یکشنبه در ستاد مقابله با کرونای استان که با حضور وزیر بهداشت ، درمان و آموزش پزشکی در ساری برگزار شد ، افزود که کد ملی در کنار پلاک خودروها تا حدودی زیادی می تواند مشکل تردد غیربومیان به استان را حل کرده و به کنترل سرعت شیوع کرونا کمک کند.

وی با اعلام این که در موج نخست شیوع کرونا استفاده از کد ملی افراد کمک کار خوبی برای کنترل شیوع کرونا در استان بود ، گفت : پیشنهاد استفاده از کدملی سرنشینان خودروها را برای کنترل حجم زیاد تقاضای خودروهای غیر بومی برای ورود به مازندران به ستاد ملی مقابله با کرونا داده ایم و منتظر موافقت ستاد هستیم.

نماینده عالی دولت در مازندران گفت : در صورت تایید ستاد ملی مقابله با کرونا از این پس ملاک ورود به مازندران کد ملی افراد اعم از راننده و سرنشینان و پلاک های بومی خواهد بود که می تواند بخش زیادی از مشکلات ناشی از حجم تقاضاها را پوشش دهد.
وی افزود : با اجرای این طرح ورود خودروهای با پلاک غیر بومی به مازندران تنها در موارد خاص و با دریافت مجوز از استان مبداء مجاز خواهد بود.

حسین زادگان گفت : پیشنهاد ما به ستاد ملی مقابله با کرونا برای لحاظ کردن این برنامه تنها در زمان وضعیت رنگ بندی استان مازندران با وضعیت قرمز، نارنجی و زرد انجام است و امیدواریم که بزودی مورد موافقت قرار گیرد.
وی افزود : با توجه به وضعیت زرد کرونایی در استان تهران به عنوان استان همجوار مازندران ، احتمال افزایش درخواست برای ورود به این استان که در وضعیت قرمز و نارنجی به سر می برد ، افزایش خواهد یافت.
او ادامه داد : اگر چه با مدیریت ارشد استان تهران نیز صحبت هایی پیرامون وضعیت کرونایی استان انجام شد تا صدور مجوزها کاهش یابد ، ولی اجرای محدودیت های تردد با کد ملی و پلاک بومی می تواند بخش زیادی از ترددهای غیر ضروری را کاهش دهد.
استاندار مازندران در این نشست از کمک های اعتباری و تجهیزاتی دولت به استان در شرایط کرونایی قدردانی کرد و گفت : در همین مدت بیش از چهار هزار میلیارد ریال اعتبار برای خرید تجهیزات زیرساختی و حفاظت فردی به استان اختصاص داده شد که بخش زیادی از مشکلات زیرساختی را برای مقابله با کرونا حل کرد.

حسین زادگان اضافه کرد : اگر چه همچنان ما در حوزه زیرساختی به دلیل جمعیت شناوری که وارد این استان می شوند کمبودهایی در برخی شهرستان ها داریم ، ولی بخش زیادی از مشکلات زیرساختی ما در مقابله با کرونا به خوبی تامین شد.
وی خواستار پرداخت فوق العاده به نیروهای شرکتی و سازماندهی این نیروها در بدنه دانشگاه های علوم پزشکی مازندران و بابل شد و از همکاری تمام دستگاه ها از جمله سپاه کربلا مازندران و نیروی انتظامی در اجرای طرح شهید سلیمانی قدردانی کرد.
بر اساس آمار رسمی هم اکنون یک هزار و ۳۶۲ بیمار مبتلا به کووید ۱۹ در بیمارستان های مازندران بستری هستند.

مازندران تنها استان کشور است که هم اکنون پنج شهرستان با وضعیت قرمز کرونایی دارد و وضعیت ۱۷ شهرستان دیگر آن هم نارنجی است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار