وزارت بهداشت هم بر اجرای طرح تاکید کرده است و وزیر بهداشت هم اعلام کرد که طرح شهید سلیمانی سهم بیشتری در کاهش تلفات کرونایی داشت.
کد خبر: ۹۳۰۵۰۷
تاریخ انتشار: ۱۸ دی ۱۳۹۹ - ۱۹:۵۷ 07 January 2021

به گزارش تابناک مازندران ، دکتر مسلم چشمی درگفت و گو با خبرنگاران در ساری از غربالگری کرونایی ۶۵ میلیون نفر در طرح شهید سلیمانی تا به امروز خبر داد و گفت:

بر اساس این گزارش، حدود ۲۴۰ هزار بسیجی در طرح غربالگری کرونایی مشارکت داشتند که حدود ۸۰ درصد مردم در این طرح غربالگری شدند.

معاون سلامت و دفاع زیستی سازمان بسیج کشور با تاکید بر اینکه طرح شهید سلیمانی مفیدترین و موثرترین طرح برای کاهش و قطع زنجیره انتقال کرونا در کشور است، افزود: وزارت بهداشت هم بر اجرای طرح تاکید کرده است و وزیر بهداشت هم اعلام کرد که طرح شهید سلیمانی سهم بیشتری در کاهش تلفات کرونایی داشت.

دکتر چشمی با بیان اینکه در طرح شهید سلیمانی ۷۰ درصد آمار مرگ و میر ناشی از کرونا کاهش پیدا کرده است، اضافه کرد: حدود ۵۰ الی ۶۰ درصد در بخش بستری شدگان کرونایی کاهش داشتیم که از اثرات اجرای این طرح بود.

مسئول رصد و پایش طرح شهید سلیمانی سازمان بسیج در ادامه به بخش‌های طرح شهید سلیمانی که به صورت مشترک بین سپاه و وزارت بهداشت اجرا می شود، اشاره و اضافه کرد: چهار کمیته اعم از کمیته رصد و پایش که برعهده پایگاه‌های مقاومت بسیج، کمیته مراقبتی که بر عهده دستگاه‌های بهداشت ودرمانی، کمیته نظارت که برعهده بسیج اصناف در اجرای درست پروتکل‌های بهداشتی، کمیته حمایتی هم بر عهده بسیج سازندگی در بخش کمک‌های مومنانه است لذا سه بخش این کمیته‌ها را مستقیما سپاه اجرای آن را برعهده دارد.

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار