هر چه بیشتر اطلاعات مربوط به کسانی که از سلولهای بنیادی ذخیره بانک خون برای درمان بهره بردند و انواع بیماری و تعداد بیمارانی که از این طریق بهبود یافتند، برای مردم بیان شود رغبت مردم به مراجعه به مراکز دریافت ذخیره خون سلول‌های بنیادین، بیشتر خواهد شد.
کد خبر: ۹۳۰۳۲۹
تاریخ انتشار: ۱۸ دی ۱۳۹۹ - ۱۰:۰۹ 07 January 2021

به گزارش تابناک مازندران ، مدیرعامل شرکت فناوری بن یاخته های رویان در دیدار با مهندس شافعیان رئیس جهاد دانشگاهی مازندران گفت: استان مازندران جزو ۱۰ استان برتر در جمع آوری و ذخیره سلول‌های بنیادی خون بند ناف است.

بر اساس این گزارش از روابط عمومی جهاد دانشگاهی مازندران دکتر مرتضی ضرابی، مدیرعامل شرکت فناوری بن یاخته های رویان با حضور در جهاد دانشگاهی مازندران با مهندس محمد رضا شافعیان رئیس این واحد دیدار و گفتگو کرد.

در این دیدار مهندس محمد رضا شافعیان رئیس جهاد دانشگاهی مازندران اظهار کرد: با رای زنی با نمایندگان شهرستانها تلاش می‌کنیم تا دفاتر نمایندگی بانک خون را در دیگر شهرها نیز راه‌اندازی کنیم.

وی خواستار افزایش حق‌الزحمه خون‌گیران شد و افزود: توجه به موضوع تبلیغات بانک خون برای اطلاع رسانی و آگاهی بخشی مردم ضروری است و این واحد نیز در این زمینه فراخور ماموریت‌های واگذار شده اقدام خواهد کرد.

در ادامه دکتر مرتضی ضرابی، مدیرعامل شرکت فناوری بن یاخته های رویان گفت: به دلیل ظرفیت بسیار خوب مازندران از نظر بافت جمعیتی، فرهنگی، اجتماعی و حتی اقتصادی انتظارات بیشتری در ذخیره سلولهای بنیادی خون بند ناف این استان داریم.

وی با بیان اینکه ظرفیت فرهنگی اجتماعی و اقتصادی مازندران در کل استان تقریبا یکنواخت است، افزود: دفتر نمایندگی مازندران با توجه به وسعت استان دو مشکلات دسترسی به مرکز خدمات رسانی خون بند ناف باید بهبود و از تمرکزگرایی خارج شود تا مردم بتوانند خدمات بروز و به موقع در شهرستانهای خود داشته باشند.

ضرابی اطلاع رسانی درباره دستاوردهای بانک خون را مهم دانست و اظهار کرد: هر چه بیشتر اطلاعات مربوط به کسانی که از سلولهای بنیادی ذخیره بانک خون برای درمان بهره بردند و انواع بیماری و تعداد بیمارانی که از این طریق بهبود یافتند، برای مردم بیان شود رغبت مردم به مراجعه به مراکز دریافت ذخیره خون سلول‌های بنیادین، بیشتر خواهد شد.

وی افزود: استان مازندران قطب پیوند بیماری‌های سرطانی در اطفال شناخته شده، که از این ظرفیت می‌توان برای پیوند سلول‌های بنیادی خونساز بهره گرفت.

مدیرعامل شرکت فناوری بن یاخته های رویان گفت: استان مازندران جزو 10 استان برتر ما در جمع آوری و ذخیره سلول‌های بند ناف است و از 7 هزار خون ذخیره شده در کشور سهم مازندران 5 درصد است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار