سرمربی تیم گل گهر سیرجان درباره شرایط فوتبال ایران و لیگ برتر توضیحاتی را بیان کرد.
کد خبر: ۹۲۹۸۴۰
تاریخ انتشار: ۱۶ دی ۱۳۹۹ - ۱۴:۱۴ 05 January 2021

به گزارش تابناک سمنان امیر قلعه نویی سرمربی تیم فوتبال گل گهر سیرجان اظهار داشت: از مدافعان سلامت تشکر می‌کنم. آنها در یک سال گذشته ایثار کرده اند. از مسئولان انتقاد دارم و خواستار این هستم که واکسن کرونا آن هم از نوع خوبش را خریداری کنند. از خانواده خودم تشکر می‌کنم زیرا در این سال‌ها غرق فوتبال بودم و به آن‌ها ظلم کردم. همسرم در چند سال گذشته ایثار کرد و امیدوارم من را حلال کند. تعدادی از عزیزان جور دیگری زحمات ما را نشان می‌دهند. هر تیمی که من در آن مربیگری کرده ام در بدترین شرایط مالی بوده است مخصوصا تیم ملی. به غیر از یکی - ۲ تیم سایر تیم‌ها شرایط خوبی نداشتند.

سیرجان می‌تواند قطب فوتبال ایران شود

او در مورد شروع خوب گل گهر در لیگ برتر، عنوان کرد: انتخاب گل گهر با مطالعه بود. سیرجان می‌تواند پایتخت فوتبال ایران باشد. تعدادی از مدیران در سیرجان عاشق فوتبال هستند و اگر ثبات مدیریتی وجود داشته باشد، سیرجان می‌تواند قطب فوتبال ایران شود. همیشه انگیزه بالایی دارم اما تیم‌هایی که هدایت آن‌ها را بر عهده داشته ام شرایط خوبی نداشتند.

امسال خیلی خوب یارگیری کردیم

سرمربی گل گهر افزود: به جایی رفتم که فشار کمتری باشد. داوران به ما فشار وارد می‌کنند. با برنامه ریزی‌ خوب گل گهر مثل فولاد می‌تواند قطب فوتبال ایران شود. سیرجان با چند استان ارتباط دارد و به دنبال ایجاد یک آکادمی قوی هستیم. مولا رحمان به شدت فوتبالی است. روز گذشته جلسه‌ای داشتیم و قرار است حشمت مهاجرانی مدیر آکادمی ما شود. روز گذشته درباره این طرح صحبت شد. نگرش گل گهر به توانایی‌های ما نمی‌خورد. امسال خیلی خوب یارگیری و نتایج خوبی کسب کرده ایم. مسابقاتی که نتیجه نگرفتیم حاصل بدشانسی و اشتباه داوری بود.

اشتباهات داوری یک جام را از من گرفت

قلعه نویی درباره مسائل داوری، اعتقاد داشت: اشتباهات داوری یک جام را از من گرفت. مگر می‌شود داور برای ۴ تیم مختلف من قضاوت کند و تیم من ضربه بخورد. پنالتی دقیقه ۹۴ فولاد اصلا پنالتی نبود. بازی ذوب آهن اشتباه داوری داشتیم. وقتی اشتباه یک بار رخ دهد می‌گوییم عمدی نبوده است نه اینکه ۴ - ۵ بار. داور با یک سوت اشتباه زحمات ما را بر باد می‌دهد.

 آمدن رضا شکاری و مرتضی تبریزی در نیم فصل به ما کمک می‌کند‌

او ادامه داد: در بازی با استقلال از نظر مالکیت و موقعیت بهتر بودیم. مدیران گل گهر به شکلی به من انرژی دادند که فکر کردم سال اول مربیگری ام است. تمام فوتبال‌ها حتی لیگ یک را نگاه می‌کنم. در سال اول برنامه ما این بود که ثبات تیمی ایجاد کنیم. از تمام اعضای کادر فنی تشکر می‌کنم. مربی در فصل نقل و انتقالات باید ۱۲ امتیاز بگیرد. گروه ما معمولا بیشترین امتیاز و گل زده را داشته است. امسال سیستم خود را به ۴-۴-۲ تغییر دادیم. خوشحالم محسن کریمی برگشته زیرا او توانایی فوق‌العاده‌ای دارد. سروش رفیعی هافبک خوبی است. آمدن رضا شکاری و مرتضی تبریزی در نیم فصل به ما کمک می‌کند.

در کار مربیگری عاشق بودن و داشتن صداقت خیلی مهم است

قلعه نویی که به رکورد ۵۰۰ بازی مربیگری در لیگ برتر رسیده است، گفت: در کار مربیگری عاشق بودن و صداقت خیلی مهم است. سامره پس از مدت‌ها گفت تازه فهمیده ام آن زمان به ما چه چیزی گفتی. اصول خودم را همیشه دارم. مهم‌ترین درسی که از فوتبال گرفته ام، در لیگ هشتم و سال ۸۸ در شهر امام رضا (ع) بود که به قهرمانی استقلال ختم شد و خاطره خوب زندگی من بود. در تیم ملی به من ظلم شد.

شرط ابقای من در تیم ملی صعود از مرحله مقدماتی بود

سرمربی سابق تیم ملی در ادامه بیان کرد: آخوندی مسئول بین الملل فدراسیون فوتبال به من گفت که به خاطر تصویب اساسنامه با کمیته ملی المپیک توافق کرده اند که من بروم. در کتاب فیفا اسم داریوش مصطفوی بود. ما این موضوع را گفتیم و همین باعث ناراحتی آقایان شد. من بعد از ۳ سال با استقلال قهرمان شده بودم. دادکان، مومن قبل از انقلاب بوده است. هاشمی گفت رفاقتی به ما کمک کن. گفتم اگر من این مسئولیت را قبول کنم باید بین ۲ جام جهانی هدایت تیم ملی را بر عهده داشته باشم. شرط ابقای من هم صعود از مرحله مقدماتی بود. مسئله تعلیق به وجود آمد و به من ظلم شد. مهاجرانی از ارتباط خودش استفاده کرد و در تعلیق به فوتبال ایران کمک کرد.

می‌خواستیم در تیم ملی، تیم ب را جایگزین نفراتی مثل علی کریمی کنیم

او اضافه کرد: بحث دلار پیش آمد. در آن مسابقه که وحید هاشمیان گل زد. مهدوی کیا به اتاق من آمد و گلایه کرد. من گفتم اسم من در فهرست افرادی که پاداش می گیرند وجود ندارد. ما در غرب آسیا قهرمان شدیم. ما دوشنبه‌ها همیشه جلسه داشتیم. مارکار آقاجانیان مسئول لژیونرها بود. ما در نیم فصل اول تیم‌ها را آنالیز می‌کردیم. نیم فصل دوم ۵۰ نفر را انتخاب کردیم. با تمام موارد با یک بازی خوب در ضربات پنالتی باختیم. ۸ سال بعد تیم ملی در همان مرحله باخت و آقایان قهرمان ملی شدند. می‌خواستیم تیم ب را جایگزین نفراتی مثل علی کریمی و رحمان رضایی کنیم.

قرارداد با ویلموتس شاهکار بود

قلعه نویی در خصوص قرارداد ویلموتس، گفت: قرارداد با ویلموتس شاهکار بود. مس کرمان، فولاد مبارکه سپاهان و گل گهر سیرجان خرج ایران را می‌دهند. قبل از اینکه وزارت ورزش ایجاد شود شورای ورزش شامل ۷ نفر بود، یعنی به اندازه ۷ وزارتخانه بود. در انتخابات ریاست جمهوری یک گروه جای خود را به گروهی می‌دهد و حدود ۱۷۰۰۰ مدیر عوض می‌شوند.

او افزود: روزی که ما گفتیم برای استقلال برنامه ۳ ساله داریم، ما را مسخره کردند. یک روز سقف قرارداد را به وجود آوردند. اکنون هم بحث بازیکن و مربی خارجی به وجود آمده که هر ۲ مورد باعث افزایش قیمت بازیکنان شده است. مگر می‌شود با دنیا ارتباط نداشته باشیم؟

علی کریمی شخصیت آرامی دارد

سرمربی سابق تیم ملی در خصوص انتخابات فدراسیون فوتبال، اظهار داشت: چه ایرادی دارد افرادی مثل علی دایی و علی کریمی به عنوان رئیس فدراسیون انتخاب شوند. این اشخاص در AFC هم جایگاه خوبی دارند. کریمی بر خلاف نظراتی که وجود داشت فوق العاده شخصیت آرامی دارد. این افراد از نظر بین المللی بزرگ هستند.

او در ادامه گفت: به ساکت مدیر سپاهان گفتم من آمده‌ام تا تاثیرگذار باشم. مهدی رحمتی محال است ۲ هفته یک بار به من زنگ نزند. سپاهان ۲ سال متوالی قهرمان شد و بدون من هم عنوان قهرمانی را کسب کرد. ما با تراکتور هم جام حذفی را بردیم. به نویدکیا گفتم مربیگری مثل پدر شدن است. مربیگری فشاری دارد که باید تحمل کرد. حالا که انتخاب‌ها صورت گرفته نباید سرمایه سوزی شود.

سرمربی سابق استقلال در مورد مربیان جوان، بیان کرد: فرهاد مجیدی بازیکن بزرگی بوده و به مربیگری علاقه دارد. باید عاشق مربیگری بود و برای آن وقت گذاشت. محسن مسلمان گفت تکلیف همه با قلعه نویی مشخص است. من مدام با اعضای کادر فنی جلسه دارم. استقلال را خیلی دوست دارم و می‌توان ۴ ساعت درباره آن صحبت کرد.

همیشه در بدترین شرایط راهی استقلال شده‌ام

او اضافه کرد: یک روز فتح الله زاده بعد از استعفای پورحیدری به من زنگ زد و من به عنوان مربی استقلال انتخاب شدم. همیشه در بدترین شرایط چه زمان بازی کردن چه زمان مربیگری راهی استقلال شده ام. از محمود فکری حمایت نکردم بلکه واقعیت را گفتم. مربی همیشه با هر نتیجه‌ای تحت فشار است. فوتبال ایران بازیکن محور است. با مردم زندگی کن اما برای مردم زندگی نکن.

نفت مسجد سلیمان بهترین تیم ایران است

سرمربی گل گهر سیرجان درباره بهترین تیم لیگ تا اینجای فصل، بیان کرد: به نظرم نفت مسجد سلیمان با هدایت حسینی بهترین تیم ایران است. امسال لیگ ما جذاب است. نکونام هم با سبکی که دارد در حال تلاش است.

او در مورد اینکه آیا از پرسپولیس بیشتر از سایر تیم‌ها حمایت می‌شود یا خیر، اعتقاد داشت: پرسپولیس و استقلال سرمایه ملی هستند. این ۲ تیم در تمام نقاط طرفدار دارند. از این سرمایه ها باید حفاظت شود. ارادت خاصی به علی پروین دارم. رفتارها نباید به گونه‌ای باشد که شائبه‌ ایجاد کند.

قلعه نویی افزود: از بعضی کارها پشیمان شده‌ام. ۴۲ سال کار کرده ام. ما معصوم نیستیم که اشتباه نکنیم. در قرارداد ویلموتس دوستان خام بودند و فکر نمی‌کنم پشت آن مسئله دیگری باشد. فکر می‌کنم بعد از رفتن کی‌روش افراد می خواستند زود مربی اسمی بیاورند.

شغل دوم مردم ایران حسادت شده است

او ادامه داد: به قول عزت الله انتظامی شغل دوم مردم ایران حسادت شده است. وظیفه من است که از مربیان جوان حمایت کنم. آمار بیشترین امتیاز و گل زده را در بیاورید. اگر تمام ۹۰۰ گل بازیکنان با سانتر بوده باشد هم خوب است. اکثر آقای گل‌های لیگ از تیم های من بوده است. در این فصل از نظر مالکیت دوم هستیم. از لحاظ امید گل و تعداد شوت اول هستیم. از لحاظ تعداد سانتر در رده هفتم یا هشتم قرار داریم. از یک راه به هدفی رسیدن، برنامه است. فوتبال قاسمپور زیاد دیده نشد. قاسمپور یکی از ۵ بازیکن برتر تاریخ فوتبال ایران است. تمام جام‌های من با ارسال بوده است. یک سال با حمید درخشان و ناصر محمدخانی زندگی کرده ام. تیکه کلام من «بزرگوارید» است.

امیدوارم دربی خوبی باشد

قلعه نویی در پایان گفت: امیدوارم دربی خوبی باشد. باید از فوتبال لذت برد. با وجود شیوع ویروس کرونا تنها دلخوشی مردم فوتبال است. با برد و باخت‌های استقلال اتفاقات زیادی رخ داده است. از کارشناسان می‌خواهم خدا را در نظر بگیرند.

لطفا مارا در شبکه های اجتماعی یاری کنید:

اینستاگرام تابناک سمنان
Email: semnantabnak@gmail.com
منبع: yjc

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار