مدیرکل غله و خدمات بازرگانی مازندران از اجرای طرح تشدید نظارت بر خبازی ها خبر داد و گفت: ۵۰۲ نانوایی متخلف در استان شناسایی و ۱۸۷ واحد تعطیل شدند.
کد خبر: ۹۲۹۷۱۴
تاریخ انتشار: ۱۶ دی ۱۳۹۹ - ۱۰:۴۵ 05 January 2021

عباسعلی وفایی نژاد افزود: در راستای اجرای طرح تشدید نظارت تاکنون ۲۸۶ نفر بازرس در قالب ۱۹۳ تیم بازرسی استانی از ادارات غله، صمت، دانشگاه علوم پزشکی، فرمانداری‌ها و اتحادیه خبازان از هزار و ۷۲۰ واحد خبازی در ۱۳ شهرستان با رویکرد رعایت پروتکل‌های بهداشتی مقابله با ویروس کرونا بازدید به عمل آوردند.
وی افزود: در بازدیدهای صورت گرفته ۲۶ هزار و ۵۹۲ کیسه آرد عرضه خارج از شبکه شناسایی شد و ۲۲۲ واحد نیز به خاطر کم فروشی و کسری وزن چانه به عنوان متخلف به مراجع نظارتی معرفی شدند.
وفایی نژاد از تعطیلی خودسرانه و غیرمجاز ۱۲۶ واحد خبازی در ۱۳ شهرستان خبر داد و گفت: برخوردهای قانونی با واحدهای متخلف صورت خواهد پذیرفت.
مدیرکل غله و خدمات بازرگانی استان مازندران تصریح کرد: طرح تشدید نظارت و بازرسی بر واحدهای خبازی به منظور چگونگی اجرای شیوه نامه‌های بهداشتی پیگیری و کنترل بیماری کرونا در کنار سایر اقدامات و بازرسی‌های ذاتی دستگاه‌های مرتبط از جمله دانشگاه علوم پزشکی و اداره صمت در شهرستان‌ها در حال اجرا است.
وفایی نژاد با اشاره به اینکه در کنار بازرسی اکیپ‌های استانی، بازرسی‌های شهرستانی نیز به صورت مستمر در حال اجرا است، اظهارکرد: تاکنون پنج هزار و ۲۷۲ مورد بازرسی شهرستانی انجام شد که ۵۰۲ واحد متخلف به تعزیرات حکومتی معرفی و ۱۱۰ واحد نیز به دلیل کم فروشی و تخلفات فروش آرد خارج از شبکه پلمپ یا کسر سهمیه شدند.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار