اخبار و عملکرد حوزه انتظامی مازندران در 15 دی توسط معاونت اجتماعی فرماندهی نیروی انتظامی مازندران به خبرنگار تابناک از کل استان از غرب تا شرق به شرح زیر به حضور تقدیم می گردد.
کد خبر: ۹۲۹۴۷۳
تاریخ انتشار: ۱۵ دی ۱۳۹۹ - ۱۴:۱۳ 04 January 2021

به گزارش تابناک مازندران ، اخبار و عملکرد کلی نیروی انتظامی استان مازندران در 15 دی  ماه سال 1399 به حضور تقدیم می گردد.

بر اساس این گزارش، اخبار کامل نیروی انتظامی مازندران در 15 دی بشرح زیر است:

بازداشت کلاهبردار میلیاردی ارز دیجیتال در مازندران/ کلاهبرداری از 43 هموطن در سراسر کشور
فرمانده انتظامی استان مازندران از شناسایی و دستگیری کلاهبرداری 42میلیارد ریالی با راه اندازی وب سایت‌ در تهیه ارز دیجیتال در استان خبر داد.
سردار مرتضی میرزایی در گفت و گو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس در تشریح این خبر، بیان داشت: در پی مراجعه تعدادی از شهروندان از استان های مختلف کشور به پلیس فتای مازندران، مبنی بر کلاهبرداری از آنان در پوشش یک شرکت سرمایه گذاری و دریافت سود به صورت ارز دیجیتال از وب ‌سایت اینترنتی، موضوع به صورت ویژه در دستور کار پلیس فتا قرار گرفت.
وی تصریح کرد: با انجام تحقیقات از مالباختگان و شاکیان پرونده مشخص شد، فردی تحت عنوان یک شرکت سرمایه‌گذاری و طراحی وب سایت با جلب اعتماد مشتریان و به بهانه پرداخت سود بیش از 42 میلیارد از آنان کلاهبرداری و متواری شده است.
فرمانده انتظامی استان مازندران، اظهار کرد: کارآگاهان و کارشناسان پلیس فتا در ادامه تحقیقات با اقدامات فنی و تخصصی متهم به کلاهبرداری را که ساکن یکی از شهرستان های استان مازندران بوده را شناسایی کردند.
سردار میرزایی با اشاره به اینکه متهم پس از ارتکاب به جرم به تهران متواری شده، افزود: با شناسایی مخفیگاه متهم این فرد با هماهنگی قضائی در عملیاتی ضربتی دستگیر شد.
وی افزود: متهم که در ابتدا منکر هرگونه بزه ارتکابی شد با سخنان گمراه کننده قصد فریب پلیس را داشت اما در ادامه تحقیقات با هوشیاری پلیس فتا و مواجه با ادله دیجیتال به ناچار لب به اعتراف گشود و به کلاهبرداری از 47 شهروندان به ارزش 42 میلیارد ریال اقرار کرد .
فرمانده انتظامی استان مازندران به افرادی که اقدام به خرید و فروش آنلاین ارزهای دیجیتال می کنند، توصیه کرد: با توجه به اینکه هیچگونه مجوزی برای فعالیت صرافی های آنلاین وجود ندارد این امر می تواند مورد سوء استفاده سودجویان قرار گرفته و از آن طریق اقدام به کلاهبرداری کنند و ضرر و زیان جبران ناپذیری به کاربران وارد کنند.

_______________________________

دپوی 5 میلیارد لاستیک در بابل
رئیس پلیس امنیت اقتصادی استان مازندران از کشف انبار دپوی لاستیک های احتکاری به ارزش بیش از5 میلیارد ریال در شهرستان بابل خبر داد .
به گزارش خبرنگار پایگاه خبری پلیس، سرهنگ محمد محمدپور با اعلام این خبر، اظهار داشت: در راستاي مبارزه با جرايم اقتصادي به ويژه احتکار کالا در شرايط حساس اقتصادي کشور که اکثر اقشار جامعه درگير مشکلات اقتصادي شده اند و در پی کسب خبری مبنی بر احتکار لاستيک در شهرستان بابل، موضوع به صورت ویژه در دستور کار پلیس امنیت اقتصادی استان قرار گرفت .
وی تصریح کرد: با انجام اقدامات اطلاعاتی و تحقیقات گسترده پلیسی ماموران پلیس امنیت اقتصادی استان دریافتند، فردی در پوشش آپاراتي اقدام به خريد و فروش انواع لاستيک های ايراني و خارجي فاقد کد ثبتي مي کند.
رئیس پلیس امنیت اقتصادی استان مازندران، اظهار داشت: با شناسایی انبار و با هماهنگی قضائی تیمی متشکل از بازرسان سازمان صمت استان و کارشناسان پلیس امنیت اقتصادی از محل بازرسی که در نتیجه موفق به کشف 230 حلقه انواع لاستيک ايراني و خارجي مربوط به شرکت هاي مختلف شدند.
سرهنگ محمدپور با اشاره به اینکه برابر اعلام کارشناسان ارزش کالای مکشوفه 5 میلیارد و 724 میلیون ریال برآورد شده، افزود: در این ارتباط متهم به احتکار دستگیر و پس از تشکیل پرونده به مرجع قضائی معرفی شد.

______________________________

دستگیری 2 شرور سابقه دار در آمل
فرمانده انتظامی شهرستان آمل از دستگیری 2 شرور سابقه دار به جرم مزاحمت، درگیری، چاقوکشی و تیراندازی خبر داد.
به گزارش خبرنگار پایگاه خبری پلیس،سرهنگ ذات الله رضوانی در رابطه با این خبر بیان داشت: در پی دریافت خبری مبنی بر ایجاد مزاحمت و اخلال در نظم و امنیت عمومی از سوی 2 اراذل و اوباش با چاقوکشی و تیر اندازی، موضوع در دستور کار پلیس امنیت عمومی قرار گرفت.
وی از شناسایی متهمان با انجام اقدامات اطلاعاتی و تحقیقات پلیسی خبر داد و تصریح کرد: ماموران با هماهنگی قضائی در اقدامی غافلگیرانه 2 متهم را در مخفیگاهشان دستگیر کردند.
فرمانده انتظامی شهرستان آمل، افزود: متهمان در بازجویی های فنی پلیس به بزه انتسابی اعتراف کردند و با تشکیل پرونده تحویل مرجع قضائی شدند.
سرهنگ رضوانی با بیان اینکه، امنیت شهروندان خط قرمز پلیس بوده و با هرگونه مزاحمت و ناامنی برای شهروندان به جد برخورد خواهد شد، خاطر نشان کرد:شهروندان در صورت مشاهده هرگونه مزاحمت و قدرت نمایی مراتب را به پلیس 110 اطلاع دهند.

____________________________________________

دستگیری 2سارق


حرفه ای اماکن خصوصی در فریدونکنار
فرمانده انتظامی شهرستان فریدونکنار از دستگیری 2 سارق حرفه ای ویلا و اماکن خصوصی با 28 فقره سرقت خبر داد.
به گزارش خبرنگار پایگاه خبری پلیس؛ سرهنگ حسن هاشم پور در تشریح این خبر، بیان داشت: در کسب خبری مبنی بر وقوع چندین فقره سرقت از اماکن خصوصی در شهرک های ساحلی، موضوع به صورت ویژه در دستور کار پلیس آگاهی قرار گرفت.
وی افزود: ماموران با انجام اقدامات اطلاعاتی مخفیگاه 2 سارق حرفه ای را شناسایی کردند و با هماهنگی قضائی در عملیاتی ضربتی این افراد را دستگیر کردند.
فرمانده انتظامی شهرستان فریدونکنار ، اظهار کرد: متهمان پس از دستگیری منکر هرگونه ارتکاب به جرمی بودند که با قرار گرفتن در برابر اسناد و ادله و همچنین بازجویی های فنی کارآگاهان پلیس آگاهی به 28 فقره سرقت از ویلاهای خالی از سکنه اعتراف کردند.
وی در خاتمه با بیان این که متهمان پس از تشکیل پرونده به مرجع قضایی معرفی شدند،به شهروندان توصیه کرد: ضمن رعایت هشدارهای پلیسی در خصوص پیشگیری از سرقت منازل، در صورت مشاهده افراد مشکوک در محدوده محل سکونت خود مراتب را به مرکز فوریت های پلیسی 110 اطلاع دهند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار