به دنبال بارش سیلابی باران در پنجمین روز زمستان، راه روستایی برخی مناطق مرکزی استان مسدود شد.
کد خبر: ۹۲۶۸۹۷
تاریخ انتشار: ۰۵ دی ۱۳۹۹ - ۱۸:۰۸ 25 December 2020

به دنبال بارش سیلابی باران در پنجمین روز زمستان، راه روستایی برخی مناطق مرکزی استان مسدود شد.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از ساری، هنوز چند روز به ماه زمستان باقی نمانده بود، هوای مازندران معتدل رو به سردی گرایید و زمستانی شد. از روز گذشته تاکنون همه نقاط مختلف کوهستانی و کوهپایه‌ای مازندران شاهد بارش شدید باران و برف هستند. بارش باران سبب مسدودی راه روستایی و آمد و شد مردم برخی روستاهای مرکزی استان شده است.

بر اساس گزارش‌های دریافتی از خبرنگاران ما در نقاط مختلف استان، به دنبال شدت بارش شدید باران در مناطقی از بخش رودپی ساری دچار آبگرفتگی شد. بارش شدید باران سبب مسدودی راه روستایی و شکسته شدن پل روستای شیخ علی محله بخش رودپی شهرستان ساری شده است.

این مشکل آبگرفتگی سال گذشته نیز وجود داشت و با پیگیری اهالی به جایی نرسیده و تعدادی از اهالی با مراجعه به بخشداری رودپی به نتیجه‌ای نرسیدند.

خبر دیگر اینکه بارش برف زمستانی در مناطقی از شهر کیاسر، بسیاری از خانواده‌ها را به برف بازی کشاند. همچنین روستای خارکش ساری نخستین برف زمستانی را پس از سال‌ها تجربه کرد.

بر اساس بارش شدید باران و برودت نسبی هوا، مصرف گاز مشترکان در استان روند فزونی گرفته است به گونه‌ای که معاون عمرانی استاندار مازندران بر مصرف بهینه گاز طبیعی در استان به مشترکان مازندرانی هشدار داد.

مهدی رازجویان با بیان اینکه هم اکنون اکثر مناطق استان در بالادست شاهد برف شدید هستند و مصرف سوخت گاز و گازوئیل افزایش یافته است، گفت: اگر در فصل سرما و افزایش روند مصرف گاز طبیعی اگر رعایت نکنیم شاهد پیک مصرف انرژی خواهیم بود و عدم رعایت در مصرف درست انرژی گاز ما را با پیک مصرف مواجه می‌کند، رعایت مصرف بهینه سوخت به‌عنوان یک ضرورت اساسی مطرح است.

وی یادآور شد: مردم مازندران همواره همراه هستند و مشکلی در تأمین منابع انرژی وجود ندارد اما اکنون که با بحران بیماری کرونا روبرو هستیم رعایت این مهم قدری جدی تر باید باشد. دستگاه‌های اجرایی ضمن صرفه جویی در مصرف گاز نسبت به خاموشی سیستم‌های گرمایشی در پایان وقت اداری اقدام کنند تا در کنار مردم از شرایط پایدار انرژی برخوردار باشیم.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار