از تهران تا دوحه: مغز همچنان می‌درخشد
با حضور علی کریمی در تیم القطر، این تیم جان دوباره ای در لیگ ستارگان قطر گرفته است و آنها به هوادارانشان ندای حضور در لیگ قهرمانان آسیا را داده اند.
کد خبر: ۹۲۶۷۵۲
تاریخ انتشار: ۰۴ دی ۱۳۹۹ - ۱۵:۴۵ 24 December 2020

به گزارش تابناک سمنان  قطعا جدایی علی کریمی از استقلال را می توان در کنار جدایی ستاره های مهمی همچون مامه تیام، جپاروف، امید ابراهیمی، مجید حسینی و سایر ستارگانی قرار داد که طی سالهای اخیر از جمع آبی پوشان جدا شده اند.


علی کریمی در فصل گذشته عملکرد فوق العاده ای را از خود نشان داد به نحوی که پس از جدایی این بازیکن، غیبت او در میانه میدان استقلال در لیگ بیستم به وضوح قابل مشاهده است.


علی کریمی هافبک 26 ساله ای است که در تابستان داغ امسال، برای دومین بار لژیونر شد. او فوتبال حرفه ایش را از سپاهان شروع کرد و در کنار زاینده رود خوش درخشید. کارلوس کی روش سرمربی وقت ایران، او را به تیم ملی دعوت کرد و همزمان نیز لژیونر شد و در دیناموزاگرب کرواسی بازی کرد. او که به تیم دوم دینامو هم رفت، برای بازی کردن به صورت قرضی به تیم دوم زاگرب یعنی لوکوموتیو نیز رفت.


اما درخشش او در کرواسی ادامه دار نبود و او به دلیل مصدومیت از ناحیه کمر، خیلی زود بیخیال فوتبال در کرواسی شد و به سپاهان بازگشت. او یک سال دیگر در اصفهان بازی کرد و ولی دیگر سپاهانی ها او را نمی خواستند. در شرایطی که استقلال با جدایی مهره هایی چون تیام و جپاروف و ابراهیمی درگیر یک فاجعه بود، دو خرید جدید برای آبی پوشان از اصفهان رسید. یکی مرتضی تبریزی و دیگری علی کریمی.

 


اما آن روزها استقلالی ها امیدی به درخشش هافبک سابق سپاهان نداشتند. با این حال، کریمی آرام آرام خود را در ترکیب استقلال جا انداخت و خیلی زود امید اول آبی ها در خط میانی شد. دیگر استقلالِ بدون کریمی قابل تصور نبود. این ترس و دلهره ها هم بی جهت نبود چرا که هر گاه کریمی در ترکیب استقلال غیبت داشت، این تیم هم نتیجه نمی گرفت. 


ستاره تیم در جمع آبی پوشان ماند اما پس از دو سال هیچگاه به سمت تمدید کردن نرفت. آخرین حضور او در لیگ قهرمانان آسیا 2020 بود. او دیر به قطر رفت و دیر به جمع هم تیمی هایش اضافه شد. در شرایطی که استقلالی ها منتظر بودند تیم به مهره وابسته نباشد، در همان 45 دقیقه اول بازی با الشرطه فهمیدند که حضور کریمی  الزامی است. او در گل تساوی تاثیر داشت و در بازی با الاهلی با یک گل و یک پاس گل درخشید و آخرین بازی اش با پیراهن آبی ها با یک کاشته زیبا به پاختاکور همراه شد.


این بازیکن در فصل گذشته به طور میانگین در هر دیدار یک پاس کلیدی برای هم تیمی هایش مهیا می کرد و او در میان تمامی هافبک های لیگ برتر در زمینه خلق موقعیت، بالاترین آمار و بهترین عملکرد را به نام خودش کرد اما مدیران استقلال در نهایت موفق به حفظ این بازیکن نشدند تا او با قراردادی راهی لیگ ستارگان قطر شده و به تیم القطر این کشور بپیوندد. انتخابی که در ابتدا بد به نظر می رسید چرا که القطر در رده آخر جدول رده بندی قرار داشت.


القطر باشگاه جدید علی کریمی در سال 1961 با نام الاروبا تاسیس شد. آنها در سال 1972 به الاستقلال تغییر نام دادند که در آن زمان، نام استقلال ایران، باشگاه تاج بود. الاستقلال بلافاصله پس از تغییر نام، قهرمان لیگ قطر شد. تا سال 1981 با این نام بازی کردند و سپس قطر اسپورت کلاب شدند. نامی که تاکنون آن را حفظ کرده اند.


زمانی که کریمی به القطر پیوست، آنها در 15 دیدار قبلی خود در لیگ ستارگان و جام حذفی از 15 بازی خود، 2 بازی را برده بودند و در 9 دیدار متحمل شکست شده بودند و با عملکرد فاجعه بار، با کسب 3 امتیاز از 5 بازی، در رده دوازدهم جدول دوازده تیمی لیگ ستارگان قطر قرار داشتند.

 

 

 


پس از حضور علی کریمی در این تیم، او در هفته ششم لیگ ستارگان قطر، 90 دقیقه در ترکیب تیمش در برابر الوکره به میدان رفت و آنها با نتیجه یک بر صفر از سد مهمان خود گذشتند و استارت موفقیت های این تیم، از آن بازی زده شد.


القطر یا همان الاستقلال سابق، در بازی های بعدی نیز العربی و الخور را با نتیجه سه بر صفر شکست داد. آنها در هفته های نهم و دهم لیگ قطر، با نتایج 3 بر یک و چهار بر یک توانستند العربی و الاهلی را مغلوب کنند و با انقلابی که در این تیم به پا شد، از قعر جدول به رده پنجم رسیدند.


القطر که در 5 دیدار ابتدایی لیگ و بدون علی کریمی تنها 3 بار موفق به گلزنی شده بود و 7 گل نیز دریافت کرده بود، حالا در 5 بازی دوم و با حضور کریمی، 14 بار موفق به گلزنی شده اند و تنها 2 بار دروازه شان را باز شده دیده اند.


حضور علی کریمی در این تیم، جان تازه ای به تیم القطر داده و گویا پیوستن او به این تیم، یک شوک عجیبی را به این تیم داده است. حالا آنها به خودباوری عجیبی رسیده اند و گویا قصد دارند به ندای درونشان پاسخ دهند. ندایی که با حضور کریمی در این تیم به وجود آمد و آن، حضور در لیگ قهرمانان آسیاست. باید دید کریمی و الاستقلال سابق تا چه اندازه به این ندا پاسخ خواهند داد.

لطفا مارا در شبکه های اجتماعی یاری کنید:

اینستاگرام تابناک سمنان
Email: semnantabnak@gmail.com
منبع: ورزش سه

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار