مدیرکل دامپزشکی استان مازندران گفت:مرگ پرندگان مهاجر در سواحل بابلسر آنفلوانزا نبود.
کد خبر: ۹۲۳۴۷۷
تاریخ انتشار: ۲۲ آذر ۱۳۹۹ - ۱۴:۴۰ 12 December 2020

به گزارش تابناک مازندران ، سید حسین رضوانی گفت: طی گزارشی از سوی اداره کل حفاظت محیط زیست در خصوص مرگ 12 بال پرنده مهاجر از نوع بالکان در سواحل بابلسر کارشناسان دامپزشکی فوراً نسبت به نمونه برداری و ارسال نمونه های اخذ شده به آزمایشگاه دامپزشکی اقدام کردند.

مدیرکل دامپزشکی استان مازندران افزود: خوشبختانه بر اساس آزمایشات سرولوژی و مولکولی انجام شده و پس از بررسی نتایج آزمایشگاهی مشخص شد این پرندگان بر اثر ابتلا به آنفلوانزای فوق حاد پرندگان تلف نشدند.

وی تاکید کرد: استان مازندران همچنان با 2 کانون اعلام شده قبلی به عنوان استان پرخطر در بحث پرندگان مهاجر آبزی مطرح است که پیش بینی می کنیم در صورت عدم رعایت مقررات و ضوابط بهداشتی خطری جدی متوجه سلامت شهروندان باشد، بنابراین هشدار می دهیم مردم از شکار ، خرید و فروش این پرندگان جداً خودداری کنند.

رضوانی افزود: صنعت پرورش مرغ در استان عاری از بیماری آنفلوانزای فوق حاد پرندگان بوده و خوشبختانه تا کنون ردپای این ویروس در صنعت پرورش مرغ پیدا نشد و هیچ گزارشی مبنی بر بروز این بیماری در استان نداشتیم و شهروندان می توانند با رعایت ضوابط بهداشتی با در نظر گرفتن هشدارهای بهداشتی دامپزشکی نسبت به تهیه و مصرف مرغ های بسته بندی شده با آرامش خاطر اقدام کنند.

وی خاطرنشان کرد: مردم هر گونه تلفات غیر عادی پرندگان مهاجر آبزی در تالاب ها وآب بندان ها را به ادارات دامپزشکی و یا محیط زیست گزارش دهند ورسانه ها نیز برای جلوگیری از تشویش اذهان عمومی اخبار مربوط به آنفلوانزای فوق حاد پرندگان را از کانال دامپزشکی پیگیری کنند.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار