اخبار و عملکرد حوزه انتظامی مازندران در 18 آذر توسط معاونت اجتماعی فرماندهی نیروی انتظامی مازندران به خبرنگار تابناک از کل استان از غرب تا شرق به شرح زیر به حضور تقدیم می گردد.
کد خبر: ۹۲۲۵۳۳
تاریخ انتشار: ۱۸ آذر ۱۳۹۹ - ۱۸:۳۶ 08 December 2020

به گزارش تابناک مازندران ، اخبار و عملکرد کلی نیروی انتظامی استان مازندران در 18 آذر  ماه سال 1399 به حضور تقدیم می گردد.

بر اساس این گزارش، اخبار کامل نیروی انتظامی مازندران در 18  آذر بشرح زیر است:

 

برگشت 44 هزار خودرو از مبادی ورودی شهرستان ها در مازندران

فرمانده انتظامی استان مازندران از برگشت 44 هزار خودرو در اجرای طرح محدودیت های تردد در شهرستان های با وضعیت قرمز و نارنجی کرونایی سطح استان خبر داد.

سردار "مرتضی میرزایی" در گفت و گوی اختصاصی با خبرنگار پایگاه خبری پلیس با اعلام این خبر، گفت: ا هدف پیشگیری و مقابله با ویروس کرونا و در راستای تدابیر ستاد ملی مقابله با کرونا محدودیت های ترافیکی و ممنوعیت تردد در شهرستان های با وضعیت قرمز و نارنجی از اول آذرماه جاری در سطح استان به اجرا درآمد.

وی از اجرای این طرح در 56 نقطه از مبادی ورودی استان و شهرستان ها خبر داد و تصریح کرد: در استان مازندران پنج شهرستان دارای وضعیت قرمز و سایر شهرستان ها دارای وضعیت نارنجی هستند.

فرمانده انتظامی استان مازندران با اشاره به اینکه از آغاز اجرای این طرح تاکنون بیش از 44 هزار دستگاه خودرو از مبادی ورودی شهرهای استان برگشت داده شدند، افزود: طی این مدت بیش از 11 هزار و 600 خودرو به دلیل نقض قوانین و مقررات مربوط به محدودیت های ترافیکی در شهرهای با وضعیت قرمز و نارنجی از 500 هزار تومان تا یک میلیون تومان اعمال قانون شدند.

وی با بیان اینکه این محدودیت ها شامل خودروهای امدادی و درمانی، انتظامی، حمل بار و مسافر نمی شود، تصریح کرد: ممنوعیت های تعیین شده برای کارکنان دستگاه های دولتی که محل سکونت آنها با محل کار آن ها در یک نقطه قرار ندارد، هموطنانی که نوبت عمل جراحی دارند و افرادی که دارای احضاریه زمان حضور در موعد مقرر تعیین شده هستند با ارائه مدارک مثبته شامل نخواهد شد.

سردار میرزایی همچنین از اعمال محدودیت های تردد از ساعت 21:00 شب تا 4:00 بامداد در شهرها خبر داد و افزود: با استفاده از دوربین های پایش تصویری نسبت به نظارت و کنترل شهرها توسط پلیس راهور اقدام و در صورت مشاهده خودروها نسبت به اعمال قانون اقدام خواهد شد.

وی از سایر خودروهایی که قصد تردد های بین شهری را دارند، خواست: برای تردد در شهرهای فاقد کنارگذر و یا کمربندی از معابر شهری که برای این منظور در نظر گرفته شده، بدون هرگونه توقف در طول مسیر اقدام کنند.

سردار میرزایی با اشاره به اجرای طرح بازدید از واحدهای صنفی در راستای پیشگیری از شیوع بیماری کرونا در سطح استان، گفت: در این راستا با همکاری کارشناسان اداره صمت، بهداشت و درمان و اصناف از 10 هزارو 305 واحد صنفی سطح استان بازدید شد که 456 واحد صنفی به دلیل عدم رعایت شیوه نامه های بهداشتی و دستورالعمل های صادره پلمب شدند.

فرمانده انتظامی استان مازندران از همکاری خوب شهروندان، کسبه ها و رانندگان وسایل نقلیه در اجرای هرچه بهتر این طرح با پلیس قدردانی کرد و گفت: پیشگیری و مقابله با ویروس کرونا نیازمند عزم ملی و همگانی است و هم افراد جامعه در راستای پیشگیری از این بیماری باید به وظیفه شهروندی خود عمل کنند.


---------------------------------------------------------------


کشف سرقت لوازم خانگی به شیوه بیهوشی در بابلسر

فرمانده انتظامی شهرستان بابلسر از شناسایی و دستگیری سارق لوازم خانگی که با بیهوش کردن رانندگان خودروهای باری اقدام به سرقت لوازم می کرد، خبر داد .

سرهنگ"حسین زارع" در گفت و گو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس، گفت : در پی کسب خبری مبنی بر وقوع چندین فقره سرقت لوازم خانگی از رانندگان خودروهای باری در شهرستان بابلسر، موضوع به صورت ویژه در دستور کار پلیس آگاهی قرار گرفت.

وی تصریح کرد: با انجام اقدامات اطلاعاتی و تحقیقات فنی و بررسی صحنه سرقت ، کارآگاهان پلیس آگاهی دریافتند، سارق پس از سفارش لوازم خانگی از استان های غربی کشور با جلب اعتماد فروشندگان و ارسال لوازم خانگی توسط خودروی باری به شهرستان بابلسر، راننده را به منزلی که قبلا با مدارک جعلی اجاره کرده بود هدایت و با پذیرایی از راننده با آب میوه یا چای مسموم، او را بیهوش و اقدام به سرقت لوازم خانگی می کرد.

فرمانده انتظامی شهرستان بابلسر، افزود: با شناسايي سارق این فرد با هماهنگي قضائي در عملياتي غافلگيرانه دستگير شد.

سرهنگ زارع با اشاره به کشف خودرو و اموال سرقتی در مخفیگاه متهم، تصریح کرد: متهم در تحقيقات اوليه منكر سرقت شده ولی با توجه به ارائه مدارك و مستندات به 2 فقره سرقت اعتراف کرد.

فرمانده انتظامی شهرستان بابلسر ، اظهار کرد : متهم پس از تشکیل پرونده به مرجع قضائی معرفی و با قرار مناسب روانه زندان شد.

همچنین به شهروندان توصیه کرد: از اعتماد به افراد غریبه و قبول مواد خوراکی و نوشیدنی از کسانی که مدت زمان کوتاهی از آشنایی شما با آنها می گذرد و شناختی از وی ندارید خودداری کنید.


--------------------------------

masoud pashna, [۰۸.۱۲.۲۰ ۱۸:۳۴]
-------------------------------


کشف 3 تن چوب قاچاق در بابل

فرمانده انتظامي شهرستان بابل،از کشف 3 تن چوب جنگلي قاچاق در یکی از واحدهای تولیدی این شهرستان خبر داد..

به گزارش خبرنگار پايگاه خبري پليس،سرهنگ"سید محسن جعفری"درتشريح اين خبر،گفت: در راستاي طرح مبارزه با قاچاق چوب و فراورده های جنگلی، طرح بازدید از کارگاه های تولیدی محصولات چوبی و کنترل محورهای مواصلاتی در این شهرستان به اجرا در آمد.

فرمانده انتظامي شهرستان شهرستان بابل ، افزود: در اجرای این ماموریت، ماموران پلیس آگاهی با همکاری عوامل منابع طبیعی این شهرستان از واحدهای تولیدی محصولات چوبی این شهرستان بازدید کردند.

سرهنگ جعفری،افزود: در این بازدیدها، ماموران در بازرسی از یکی از این واحدهای تولیدی 30 اصله در خت جنگلي به ارزش حدود 150 ميليون ريال كشف کردند.

وی افزود: متصدی این واحد تولیدی نیز دستگیر و پس از تشکيل پرونده براي سير مراحل قانوني تحويل مرجع قضائي شد .

فرمانده انتظامي شهرستان بابل: از عزم راسخ پليس براي برخورد با پديده قاچاق کالا خبر داد و به شهروندان توصيه كرد:در صورت مشاهده هرگونه قاچاق کالا مراتب را سريعاً به پليس 110 اطلاع دهند.


---------------------------------------------------------------


دستگیری عامل افیونی در محمودآباد

فرمانده انتظامی شهرستان محمودآباد از دستگیری یک قاچاقچی موادمخدر و کشف 4کیلو و 800 گرم تریاک در این شهرستان خبر داد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری پلیس، سرهنگ محمود حسین زاده در تشريح اين خبر، گفت: در پی کسب خبری مبنی بر حمل و جابجایی مواد مخدر توسط یک قاچاقچی مواد مخدر در شهرستان محمودآباد، موضوع در دستور کار ماموران پليس مبارزه با مواد مخدر قرار گرفت.

فرمانده انتظامی شهرستان محمودآباد، افزود: با انجام بررسي های ميداني، متهم که قصد انتقال موادمخدر از یکی از شهرهای جنوبی به این شهرستان را داشت شناسایی شد.

سرهنگ حسین زاده، تصريح کرد : پس از هماهنگي‌ با مرجع قضائي متهم در یک عمليات ضربتی در ورودی این شهرستان دستگیر و در بازرسی از خودروی وی 4 کیلو 800 کیلوگرم تریاک کشف شد.

وی در خاتمه، به شهروندان توصيه كرد: در صورت اطلاع از فعاليت قاچاقچيان و فروشندگان موادمخدر و يا هرگونه اخلال در نظم و امنیت عمومي مراتب را به مرکز فوريت‌هاي پليسي110 اطلاع دهند.


---------------------------------------------------------------


خانواده شهدا پرچمداران فرهنگ مقاومت و ازخودگذشتگی

فرمانده انتظامي شهرستان نکا در ديدار با خانواده شهيد"یاسر سپید رو"، خانواده هاي معظم شهدا را پرچمداران فرهنگ مقاومت و ازخودگذشتگی برشمرد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری پلیس، در سالگرد شهادت شهید"یاسر سپید رو" سرهنگ"قاسم عزیزی" به منظور گرامیداشت یاد و خاطره شهدا و تکریم خانواده آنان با خانواده این شهید والا مقام دیدار کرد .

فرمانده انتظامی شهرستان نکاد در این دیدار، بیان داشت:خانواده شهدا پرچمداران فرهنگ مقاومت و از خودگذشتگی می باشند.

وي، يادآور شد: آن چه که به اين کشور عظمت داده، سلاحی بازدارنده و خاري در چشم دشمنان است ياد و خاطره شهيدان است و باید قدر این عزت را بدانیم.

سرهنگ عزیزی خطاب به خانواده شهيد اذعان داشت :امروز همه به امنيتي که عزيزان شما به اين كشور بخشيده اند غبطه مي خورند و ما در مقابل اين جانفشاني ها به آنها افتخار کرده و تکليف و امانت سنگيني که همانا پاسداري از خون شهداست را در لباس پلیس بر دوش خود احساس مي کنيم.

شایان ذکر است؛ شهید استواریکم "یاسر سپیدرو" روز سه شنبه (12 آذر سال 98) برای مقابله با ناامن کنندگان حریم امنیت کشور در شهرستان شادگان استان خوزستان به درجه رفیع شهادت نائل آمد.


---------------------------------------------------------------


کشف 31 فقره سرقت در طرح ارتقاء امنیت اجتماعی گلوگاه

جانشین انتظامي شهرستان گلوگاه از اجرای طرح ارتقاء امنیت اجتماعی و کشف 31فقره سرقت در این شهرستان خبر داد.

به گزارش پايگاه خبري پليس، سرهنگ " اسماعیل حسن زاده " در تشریح این خبر، گفت: به منظور برقراری نظم و امنیت پایدار و برخورد با هنجارشکنان اجتماعی، طرح ارتقاء امنیت اجتماعی در این شهرستان به اجرا در آمد .

جانشین انتظامی شهرستان گلوگاه، افزود: در اجرای این طرح، ماموران پس از هماهنگی های قضائی، با انجام اقدامات اطلاعاتی موفق به شناسایی و دستگیری 24سارق و مالخر اموال اموال مسروقه و غیره در این شهرستان شدند .

سرهنگ حسن زاده، خاطر نشان کرد: متهمان در بازجویی های به عمل آمده تاکنون 31فقره سرقت اماکن خصوصی,منزل،سیم برق و...در این شهرستان اعتراف کردند .

جانشین انتظامی شهرستان گلوگاه ضمن قدرداني از مشارکت مردم ودستگاه های دولتی با تاکید بر افزایش ضریب ایمنی وامنیتی از شهروندان خواست: هشدارها و آموزش پلیسی را جدی گرفته و در صورت برخ

masoud pashna, [۰۸.۱۲.۲۰ ۱۸:۳۴]
ورد با هرگونه موارد مشکوک مراتب را سریعا با پلیس110در میان بگذارند و پلیس را در تامین و حفظ امنیت پایدار در جامعه یاری کنند.


---------------------------------------------------------------


دستگیری 4 سارق اماکن خصوصی در میاندورود

فرمانده انتظامی شهرستان میاندورود از دستگیری 4 سارق حرفه ای اماکن خصوصی و منزل با 10 فقره سرقت خبر داد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری پلیس، سرهنگ علی داداش تبار با اعلام این خبر، گفت: در پی وقوع چندین فقره سرقت از اماکن خصوصی و منزل در شهرستان میاندورود، موضوع در دستور کار پلیس آگاهی قرار گرفت .

وی تصریح کرد : ماموران اداره مبارزه با سرقت پلیس آگاهی با انجام اقدامات اطلاعاتی و بررسی های همه جانبه موفق به شناسایی 4 سارق حرفه ای در این ارتباط شدند.

فرمانده انتظامی شهرستان میاندورود ، خاطر نشان کرد: با هماهنگی قضائی متهمان دستگیر و در تحقیقات به عمل آمده تاکنون به 10 فقره سرقت اماکن خصوصی و منزل در این شهرستان اعتراف کردند .

سرهنگ داداش تبار با اشاره به کشف مقادیری اموال سرقتی از مخفیگاه این افراد، به شهروندان توصیه کرد: ضمن رعایت هشدارهای انتظامی، درصورت مشاهده موارد مشکوک مراتب را در اسرع وقت به مرکز فوریت های پلیسی 110 اعلام دارند.


---------------------------------------------------------------


سارق اماکن خصوصی در ساری دستگیر شد

فرمانده انتظامی شهرستان ساری از شناسايي و دستگيري سارق اماکن خصوصی با 9 فقره سرقت خبر داد.

سرهنگ "ناصر علی صفر پور" در گفت و گو با خبرنگار پايگاه خبري پليس، گفت: در پي وقوع چندین فقره سرقت از اماکن خصوصی، موضوع در دستور کار ماموران پاسگاه انتظامی هولار این فرماندهی قرار گرفت.

فرمانده انتظامی شهرستان ساری، تصریح کرد: ماموران با انجام اقدامات اطلاعاتی و تحقیقات پلیسی فردی را که دارای سوابق متعدد کیفری در این شهرستان بوده است به عنوان مظنون شناسایی و دستگیر کردند.

سرهنگ صفرپور، افزود: متهم در بازجویی های به عمل آمده تاکنون به 9 فقره سرقت اماکن خصوصی در یک هفته گذشته اعتراف کرد و پس از تشکیل پرونده به مرجع قضائی معرفی شد.

صفرپور ضمن هشدار به صاحبان اماکن خصوصی، ساختمان های نیمه کاره و در حال ساخت از آن ها خواست ضمن استفاده از نگهبان، پس از اتمام ساعت کاری از رها کردن وسایل و تجهیزات ساختمانی در محل اجتناب کرده و وسایل مذکور را در جای امن و قابل اطمینان نگهداری کنند.


---------------------------------------------------------------


پلمب 15 واحد صنفی متخلف در نکا

فرمانده انتظامی شهرستان نکا از پلمب 15 واحد صنفی متخلف در این شهرستان خبر داد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری پلیس،سرهنگ "قاسم عزیزی" در تشریح این خبر، گفت: به منظور پیشگیری از شیوع ویروس کرونا در سطح جامعه، طرح کنترل و نظارت بر صنوف در این شهرستان به اجرا در آمد .

فرمانده انتظامی شهرستان نکا، تصریح کرد: در اجرای این طرح ماموران پلیس نظارت بر اماکن عمومی این فرماندهی با همکاری ماموران اداره صنعت، معدن و تجارت به صورت روزانه از واحدهای این شهرستان بازدید می کنند .

وی از پلمب 15واحد صنفی به دلیل بی توجهی به هشدارها و عدم رعایت دستورالعمل های صادرشده در این شهرستان خبر داد و گفت: در اجرای این طرح به 48 واحد صنفی اخطار و به بیش از 85 واحد صنفی دیگر نیز تذکر داده شد .

سرهنگ عزیزی از تداوم و استمرار اقدامات كنترلي و طرح های نظارتي تا پایان ریشه کنی ویروس کرونا خبر داد و از عموم شهروندان خواست: در صورت مشاهده هرگونه تخلف در صنوف، موضوع را به مركز فوريت هاي پليسي 110 اطلاع دهند.


---------------------------------------------------------------


كشف 4700 هزار نخ سیگار قاچاق در نوشهر

فرمانده انتظامي شهرستان نوشهر از كشف 4 هزار و 700 نخ سیگار قاچاق در این شهرستان خبر داد.

به گزارش خبرنگار پايگاه خبري پليس، سرهنگ"قاسم محمدی"در تشریح این خبر گفت: در اجراي طرح مبارزه با قاچاق کالا، مأموران پلیس امنیت عمومی از فعالیت یک قاچاقچی محصولات دخانی در این شهرستان با خبر شدند.

فرمانده انتظامی شهرستان نوشهر، افزود: در این راستا، ماموران پس از هماهنگی های قضائی متهم را دستگیر و در بازرسی از واحد صنفی وی 4 هزار و 700 نخ انواع سيگار و 57 کارتن تنباکو فاقد مدارک گمرکی که به صورت غیر قانونی وارد کشور شده بود كشف کردند.

وی ارزش سیگار قاچاق کشف شده را بالغ بر 19 میلیون ریال عنوان و تصریح کرد: متهم نیز برای سير مراحل قانوني تحويل مرجع قضایی شد.

فرمانده انتظامي نوشهر در پايان با اشاره به اثرات سوء قاچاق كالا بر اقتصاد كشور، از استمرار اجرای طرح مبازه با قاچاق کالا و ارز در راستای حمایت از تولدات داخلی و اشتغال جوانان خبر داد .


---------------------------------------------------------------


موبایل قاپ حرفه‌ای با

masoud pashna, [۰۸.۱۲.۲۰ ۱۸:۳۴]
24 فقره سرقت به دام افتاد

فرمانده انتظامی "شهرستان بابل" از دستگیری موبایل قاپ حرفه‌ای با 24 فقره سرقت در اين شهرستان خبر داد.

سرهنگ " سیدمحسن جعفری " در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس، بیان داشت : در پی وقوع چندین فقره موبایل قاپی در شهرستان بابل توسط راكب موتورسيكلت، موضوع به صورت ویژه در دستور کار پلیس آگاهی قرار گرفت.

وي افزود: ماموران آگاهی با انجام اقدامات فني و اطلاعاتي، موفق شدند سارق حرفه‌ای را شناسايي و در یک اقدام غافلگیرانه این فرد را در مخفيگاهش دستگير کنند.

فرمانده انتظامی شهرستان بابل با بيان اينكه در بازرسي از مخفيگاه متهم، 24 دستگاه گوشی موبایل، 2 دستگاه لپ تاپ و 2دستگاه تبلت مسروقه كشف شد، تصريح كرد: كارشناسان ارزش اموال مكشوفه را یک ميليارد ريال برآورد كرده‌اند.

سرهنگ "سیدمحسن جعفری" با بیان اینکه متهم در بازجويي اوليه به 24 فقره موبایل قاپی اعتراف كرد، به شهروندان توصیه کرد: در هنگام مکالمه با تلفن همراه خود در کوچه‌های خلوت و تاریک، مراقب اطراف خود باشند.


---------------------------------------------------------------


کشف 900 کیلوگرم گوشت مرغ غیرمجاز در شهرستان چالوس

جانشین انتظامی شهرستان چالوس از کشف 900 کیلوگرم مرغ منجمد غیرمجاز در انباری در شهرستان چالوس خبر داد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری پلیس، سرهنگ عابدی نیا در تشریح این خبر، افزود: ماموران اداره نظارت بر اماکن عمومی پلیس امنیت عمومی شهرستان چالوس با همکاری ماموران اداره بهداشت و کارشناسان اداره صمت موفق به کشف 900 کیلوگرم مرغ منجمد شدند.

وی افزود: در بررسی های کارشناسی مشخص شد، متهم با خرید مرغ های منجمد و آب کردن یخ های آن، مرغ ها را به صورت غیر بهداشتی خرد کرده و به عنوان کشتار روز با قیمت گزاف در بین مردم عرضه می کرد.

سرهنگ عابدی نیا به شهروندان هشدار داد: برای خرید مواد غذایی از فروشگاه های معتبر و قابل اعتماد خرید کنند و هرگونه اخبار در خصوص احتکار و تخلفات صنفی را به پلیس گزارش کنند.


---------------------------------------------------------------


کشف 2 دستگاه موتورسنگین قاچاق در جویبار

فرمانده انتظامی شهرستان جویبار از کشف یک دستگاه موتورسیکلت قاچاق به ارزش یک میلیارد و 500 میلیون ریال در این شهرستان خبر داد .

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری پلیس، سرهنگ"غلامرضا جعفری" در تشریح این خبر، گفت: در اجرای طرح سراسری مبارزه با کالای قاچاق و با دریافت گزارش های مردمی مبنی بر نگهداری 2 دستگاه موتورسیکلت غیرقانونی و قاچاق توسط فردی در شهرستان جویبار، بررسی موضوع در دستور کار ماموران پلیس امنیت عمومی این فرماندهی قرار گرفت .

فرمانده انتظامی شهرستان جویبار، افزود: ماموران پلیس امنیت عمومی این فرماندهی با انجام اقدامات اطلاعاتی و با همکاهنگی با دادستان محترم به آدرس مورد نظر مراجعه و در بازرسی از مخفیگاه متهم 2 موتورسیکلت سنگین قاچاق کشف کردند.

سرهنگ جعفری، تصریح کرد: پس از هماهنگی های قضائی موتورسیکلت متهم که فاقد هرگونه مدارک گمرکی، شناسایی و مالکیت بود نیز توقیف شد .

سرهنگ جعفری با بیان اینکه ارزش تقریبی موتورسیکلت های قاچاق برابر اعلام کارشناسان یک میلیارد و 500 میلیون ریال است، اظهار داشت: موتورسیکلت های توقیفی به پارکینگ منتقل و پس از تشکیل پرونده تحویل اداره تعزیرات حکومتی شد.

جعفری با اشاره به این که مبارزه با قاچاق کالا اقدامی برای حفظ و استقرار امنیت کشور است از مردم خواست: برای مقابله با ناهنجاری های اجتماعی هرگونه اطلاعات و اخباری را در زمینه مسائل امنیتی و انتظامی به مرکز فوریت های پلیسی 110 اعلام دارند .


---------------------------------------------------------------


دستگيري سارقان به عنف خودرو در آمل

فرمانده انتظامي شهرستان آمل از شناسايي و دستگيري 2 سارق به عنف خودرو در اين شهرستان خبر داد .

به گزارش خبرنگار پايگاه خبري پليس، سرهنگ ذات الله رضوانی با اعلام این خبر، گفت: در پي وقوع یک فقره سرقت به عنف خودرو با تهديد چاقو در يکي از محورهاي مواصلاتي شهرستان آمل، موضوع در دستور کار پليس آگاهي قرار گرفت.

وي افزود: مأموران با انجام اقدامات اطلاعاتی و تحقیقات گسترده پلیسی، سارقان زورگیر را که در بیمارستانی بر اثر جراحات ناشی از درگیری با افرادی نامعلوم بستری شده بودند،شناسایی و دستگير کردند .

سرهنگ رضوانی، خاطر نشان کرد: متهمان پس از درمان در تحقیقات و بازجوئي های فنی پليس به زورگيري و سرقت از مالباخته اعتراف کردند و پس از طی مراحل قانونی روانه زندان شدند.

فرمانده انتظامي شهرستان آمل در پايان با بيان اينکه رانندگان بايد توجه داشته باشند که شب ها و صبح زود از سوار کردن مسافران مشکوک پرهيز کنند، از شهروندان خواست: در صورت مشاهده هرگونه موارد مشکوک موضوع را سريعا از طريق سامانه 110 به پليس اطلاع دهن

masoud pashna, [۰۸.۱۲.۲۰ ۱۸:۳۴]
د.


---------------------------------------------------------------


کشف 2 تن مرکبات سرقتی در بهشهر

فرمانده انتظامی شهرستان بهشهر از دستگیری سارقان مرکبات و کشف 2 تن مرکبات سرقتی در این شهرستان خبر داد .

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری پلیس، سرهنگ "حسن عنایتی گنجی " در تشریح این خبر، گفت: در پی وقوع چندین فقره سرقت مرکبات از باغات خلیل شهر این شهرستان، موضوع در دستور کارماموران انتظامی کلانتری 12 این فرماندهی قرار گرفت

فرمانده انتظامی شهرستان بهشهر، تصریح کرد: در اجرای این ماموریت، ماموران انتظامی کلانتری 12 با انجام اقدامات اطلاعاتی سارقان را شناسایی کردند .

سرهنگ عنایتی گنجی، خاطرنشان کرد: پس از هماهنگی های قضائی متهمان درعملیاتی ضربتی حین سرقت دستگیر شدند و در بازجویی های به عمل آمده تاکنون به 3 فقره سرقت مرکبات از باغات این شهرستان اعتراف کردند.

عنایتی گنجی از کشف 2 تن مرکبات از متهمان خبر داد و گفت : متهمان پس از تشکیل پرونده به مرجع قضائی معرفی شدند.

فرمانده انتظامی شهرستان بهشهربا اشاره به اینکه رعایت مسائل امنیتی، هشدارهای انتظامی و استفاده از تجهیزات ایمنی مناسب از مهمترین عوامل پیشگیری از سرقت به شمار می روند از شهروندان خواست: در صورت مشاهده هرگونه موارد مشکوک مراتب را در اسرع وقت به مرکز فوریت های پلیسی 110 اعلام دارند.


---------------------------------------------------------------


کشف 3 تن چوب آلات جنگلي قاچاق در آمل

فرمانده انتظامي شهرستان آمل از كشف 3 تن چوب جنگلي قاچاق با توقیف یک دستگاه وانت نیسان در این شهرستان خبر داد.

به گزارش خبرنگار پايگاه خبري پليس، سرهنگ ذات الله رضوانی با اعلام این خبر، افزود: در اجرای طرح مبارزه با قاچاق فرآورده های جنگلی و در پي کسب خبری مبنی بر قاچاق چوب در یکی از روستاهای حومه شهرستان آمل، موضوع در دستور کار ماموران انتظامی این فرماندهی قرار گرفت.

وی تصریح کرد: ماموران کلانتری 12 این فرماندهی در حین گشت زنی از سطح حوزه مشکوک به خودروی وانت نیسان شدند که پس از بازدید از خودرو موفق به كشف 3 تن چوب جنگلي قاچاق شدند.

سرهنگ رضوانی، افزود: چوب های قاچاق مکشوفه به اداره منابع طبیعی شهرستان تحویل و متهم پس از تشكيل پرونده به مرجع قضائی معرفی شد.

فرمانده انتظامی آمل، عنوان داشت: طبيعت جزئي از حيات و زندگي انسان است که به امانت در اختيار نسل هاي قبل بوده و به ما رسيده و ما نيز بايد آن را به نسل های آینده تحويل دهيم.


---------------------------------------------------------------


نقش خیرین امنیت ساز در توسعه امنیت اجتماعی

مشارکت مردم برای کاهش آسیب‌ های اجتماعی و افزایش امنیت در جامعه ضروری است بنابراین از ظرفیت خیرین و تشکل‌ های مردمی در بخش‌های مختلف باید برای تشکیل مجمع خیرین امنیت ساز استفاده شود.

خیریه و انجام دادن کارهای عام المنفعه خیر و یا اموری که تنها اقشاری خاص و ضعیف از آن سود می برند، همواره دارای تاثیراتی فراتر از نفس کار خیر به تنهایی بوده است، این گونه کارها در دنیای امروز به سرعت و توسط فضای مجازی در جوامع پخش شده و تاثیرات بسیار خوبی را از خود بر جای می گذارد.

اهدا کردن داوطلبانه یک مال که می تواند وقت، پول و یا حتی چیزهای کوچکتر باشد بر افراد و جامعه تاثیرات مثبت خواهد داشت، حقیقت انفاق و تعاون در دین اسلام از منزلت ویژه‌ای برخوردار است که نتیجه آن جایگاه سازمان‌های خیریه در جامعه است.

نقش مشارکت مردمی و سازمان‌های خیریه در بهبود و ارتقاء سطح زندگی اقشار آسیب‌پذیر بسیار حائز اهمیت است، چراکه روند خدمات‌ رسانی به این اقشار، بوروکراسی و پیچیدگی مراحل اداری دولتی را ندارد و افراد نیازمند می‌توانند در کمترین زمان به خدمات مورد نیاز خود دست یابند و از طرف دیگر نیز فعالیت این نهادها، کمکی به دولت برای افزایش رفاه جامعه است؛ به ‌طوری‌ که نقش مشارکت‌ های مردمی در زلزله و سیل‌های اخیر کشور غیرقابل انکار بوده و این نهادهای مردم محور، نقش بازوی قدرتمند دولت‌ را در حمایت از اقشار آسیب ‌دیده ایفا کردند.

خیل عظیم کمک‌های مردمی و فعالان اقتصادی در جامعه امکان‌پذیر نخواهد بود، مگر با اعتماد عمومی که بر فعالیت این نهادهای خیریه در جامعه جریان دارد.

امنیت یک تولید اجتماعی است که قشرها و افراد مختلف در آن دخیل هستند، مشارکت مردمي در تحقق امنيت پايدار يکي از مهم ترين سرمايه هاي اجتماعي پليس جامعه محور اسلامي است که از رهگذر اين رويکرد اثر گذار، مردم و پليس توانسته اند مساعي خويش را در حفظ سلامت فرد و جامعه و پيشگيري از جرایم و آسيب هاي اجتماعي به نحو موفقي به انجام برسانند.

مشارکت مردم برای کاهش آسیب‌ های اجتماعی و افزایش امنیت در جامعه ضروری است بنابراین از ظرفیت خیرین و تشکل‌ های مردمی در بخش‌های مختلف باید برای تشکیل مجمع خیرین امنیت ساز استفاده شود.

masoud pashna, [۰۸.۱۲.۲۰ ۱۸:۳۴]
مقام معظم رهبری (مدظله العالی) در این زمینه فرمودند: نیروی انتظامی به تنهایی نمی تواند امنیت را برقرار کند بلکه حمایت های مادی و معنوی مردم می تواند به فراهم آوردن تجهیزات و به بازسازی بافت فرسوده اماکن در شأن خود مردم و رفاه و آسایش آنان اثرگذار باشد.

پلیس مسئول ارتقاء و گسترش امنیت در جامعه است، اما برای ایجاد این امنیت، همه ارگان‌ها و نهادهای جامعه مسئولیت دارند، خیرین امنیت ساز با حمایت ‌های معنوی و مالی خود، بازوان توانمند نیروی انتظامی در افزایش آرامش عمومی وتوسعه امنیت اجتماعی خواهند بود آنان، بستر بروز جرایم وآسیب های اجتماعی که تهدیدی جدی برای سلامت و پویایی جامعه است را از بین برده و احساس آرامش و توسعه امنیت اجتماعی را به ارمغان می آورند.

خيرين کشور ما انسان هاي با اخلاصي هستند که با تمسک به خداوند و اهل بيت عليهم السلام به انجام امور خير اقدام مي کنند و در چنين شرايطي به جاست که خيران، توسط مسوولان و رسانه ها با نيازهاي جامعه آشنا شوند تا با فکر روشن به فعاليت بپردازند.

امروز نیروی انتظامی این افتخار را دارد تا در مقابل قانون ‌گریزان و قانون‌شکنان که خلاف نظم عمومی حرکت می‌کنند، با قاطعیت بایستد و پناهگاه مردم آسیب ‌دیده باشد و در این راه نیازمند همکاری مردم و خیرین امنیت ساز است و دستان پر مهر آنان را به گرمی می فشارد.

باید همه مردم ما به این باور برسند که امنیت است که بستر توسعه در بخش های مختلف می‌شود، وقتی به این میزان از درک رسیدن قطعا خود در تولید و پایداری امنیت نقش آفرین خواهند بود.

تقویت امنیت اجتماعی نیاز به مشارکت خیرین که نقشی سازنده در جامعه دارند را دارد از مولفه‌های اصلی یک جامعه آرمانی امنیت و آرامش موجود در آن بوده و تلاش و اهتمام نیروی انتظامی نیز بر این است تا بتوانیم زمینه‌ساز تقویت و ارتقای هر چه بیشتر امنیت در جامعه باشیم.

خوشبختانه در حال حاضر احساس امنیت در ایران اسلامی در سطح بالایی بوده که این امر زمینه‌ ساز ایجاد بستری مناسب برای فعالیت‌های اجتماعی به شمار می‌رود و تداوم این روند همچنان جزو اولویت ‌ها به شمار می‌رود که در این حوزه اقدامات خوبی صورت گرفته و شاهد حضور فعال خیرین در تعاملات انجام شده بوده که تقویت و ارتقای امنیت موجود نشان دهنده تأیید این موضوع خواهد بود .

نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران به عنوان بخشی از جامعه، مسئول حفظ امنیت و آسایش و رفاه عمومی مردم و سازمانی خدمتگزار است. گستردگی دامنه مسئولیت و چالش ‌های فراوان پیش روی پلیس از یک طرف و وظیفه سنگین برقراری امنیت اجتماعی از طرف دیگر، ضرورت پلیس مقتدر و در عین حال مردمی بیش از پیش نمایان می‌شود.

اما باید توجه داشت هنگامی که صحبت از سرمایه ‌اجتماعی و اقتدار پلیس می‌شود هم باید روابط اجتماعی افراد جامعه وهم به ویژگی‌های فردی وهم به ویژگی‌ها‌ و خصوصیات سازمانی پلیس توجه شود.

خیرین امنیت ساز با حمایت های معنوی و مالی خود بستر بروز جرایم و آسیب های اجتماعی که تهدیدی جدی برای سلامت و نشاط جامعه است را از بین برده و ارمغان آور افزایش احساس آرامش و توسعه امنیت اجتماعی هستند.

و اما نقش خیرین در کاهش آسیب های اجتماعی را می توان در حمایت از خانواده زندانیان و جلوگیری از تبعات منفی مشکلات اقتصادی بر زندگی آنان، فراهم کردن زمینه اشتغال برای زندانیان و خانواده آنان با ایجاد واحدهای تولیدی و مساعدت از طریق تفاهم نامه با ادارات فنی و حرفه ای و جهاد کشاورزی و... برشمرد.

همچنین کاهش آسیب های جدی اجتماعی و خانوادگی از قبیل طلاق و...، مساعدت خیرین در مناسبت ها و جشن های مختلف مانند برگزاری جشن گلریزان برای آزادسازی زندانیان جرائم غیر عمد، توزیع سبد کالا در ایام مختلف از سال به خانواده های زندانیان، مساعدت مالی به دانش آموزان خانواده های زندانیان درایام بازگشایی مدارس از دیگر اقدامات خیرین امنیت ساز است.

احداث کمپ ترک اعتیاد در جهت درآمدزایی پایدار برای انجمن هاو حمایت هر چه بیشتر از زندانیان و خانواده های آنها درامر پیشگیری از اعتیاد،کمک های مومنانه در ایام کرونا به خانواده های آسیب دیده نیز از جمله این حمایت ها است .

ما بايد در کتاب زندگي سطري به ياد ماندني باشيم نه حاشيه اي از ياد رفتني لذا براي آنکه عمل خير ما به يادگار بماند، بايد متناسب با روش هاي علمي و اصولي به انجام کار خير بپردازيم و چه سعادتی بالاتر از آن که امنیت جامعه ای را ارتقاء بخشیم.

اميدواريم تا با همکاري و تعامل روزافزون خيرين امنيت ساز و دیگر سازمان هاي خدماتي، در ایام کرونایی دغدغه پليس در تامين و حفظ امنيت کاهش يابد و با تمسک به فرامين مقام معظم رهبري(مدظله العالي) امنيت پايدار و توسعه يافته، در جاي جاي میهن اسلامی ایران طنین انداز شود.

سردار مرتضی میرزایی فرمانده انتظامی استان مازندران

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار