بیانیه نماینده عالی دبیر کل اتحادیه جوانان جهان اسلام:
نماینده عالی دبیر کل اتحادیه جوانان جهان اسلام خواستار برخورد جدی و قاطع مسئولین با تهیه کنندگان و انتشاردهندگان تصاویر نامناسب در تکیه معاون الملک کرمانشاه شد.
کد خبر: ۹۲۱۸۳۵
تاریخ انتشار: ۱۶ آذر ۱۳۹۹ - ۱۵:۰۰ 06 December 2020

به گزارش‌ خبرگزاری تابناک کرمانشاه نماینده عالی دبیر کل اتحادیه جوانان جهان اسلام در استان کرمانشاه رحمت جلیلیان، بیانیه ای در جهت تقبیح و محکومیت تهیه و انتشار تصاویر نامناسب در تکیه تاریخی و مذهبی معاون الملک صادر کرد.
متن بیانیه به شرح زیر است:

امروز عزاداری امام حسین سبب بقا و نجات بشریت است، مرثیه خوانی امام حسین ابتدا در هستی توسط خداوند آغاز و ذات اقدس الهی اولین مصیبت خوان امام حسین(ع) بوده است و به برکت همین مصیبت خوانی توبه حضرت آدم قبول شد.

بدون شک نهضت حسینی را می‌توان مهمترین منبع حیات بخش جریان تشیع و نهضت‌های عدالتخواه و آزادی بخش در طول تاریخ دانست که به مثابه چراغ راه، راهبرد مبارزه را برای یک مجاهدین راه حق ترسیم کرده است، نهضت اسلامی مردم ایران نیز با الگوگیری از قیام امام حسین توانست بر رژیم ستمشاهی غلبه کرده و در برابر استکبار جهانی استقامت کند.

حال در شهری که در طول تاریخ به دروازه راه کربلا معروف است در یکی از اماکنی که از قدیم الایام مراسمات عزاداری امام حسین در آن برگزار می‌شود در اقدامی نامتعارف عده ای به نام فعالیت های ورزشی و فرهنگی در مکان مقدس و تاریخی تکیه معاون الملک،حرمت ها را شکستند.

اگر در روز عاشورای سال ۶۱ عده‌ای حرامی نعل تازه به اسب هایشان زدن و بدن پسر پیغمبر را لگد کوب کردند امروز عده ای با انتشار این تصاویر که شئونات اخلاقی در آن رعایت نشده و گویای بی احترامی به حرمت ها، نظام مقدس اسلامی و نادیده انگاشتن ارزش های جامعه است خون به جگر امام زمان(عج) کردند و این نشان از بی توجهی تامِ میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان به این ارزش ها است.

به عنوان یک خدمتگزار و کسی که دغدغه مند مسائل فرهنگی است از ضابطین، مسئولان قضایی و استاندار کرمانشاه درخواست می کنم حساسیت های جامعه و مردم امام حسینی شهری که همواره میزبان زائرین کربلا است در نظر داشته و مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان را که در امور فرهنگی قصور کرده برکنار شود و از این موضوع به سهولت عبور نکنند.

دستگاه نظارتی لازم است با اشراف اطلاعاتی از ساده اندیشی پرهیز کند و افرادی را برای مناصب کلیدی و حساس تایید و تعیین کند که از بطن جامعه، دغدغه مند و دارای دیدگاه ملی و مذهبی قابل قبول باشند.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار