افزایش بستری روزانه تعداد بیماران مبتلا به کووید-۱۹ در بیمارستان‌های بابل طی ۴۸ ساعت گذشته ، وضعیت نارنجی این شهرستان را پررنگ‌تر و آن را به وضعیت قرمز نزدیک‌تر کرده است.
کد خبر: ۹۲۱۱۲۲
تاریخ انتشار: ۱۳ آذر ۱۳۹۹ - ۱۶:۵۹ 03 December 2020

بر اساس اعلام دانشگاه علوم پزشکی مازندران ، در ۴۸ ساعت گذشته ۶۴ بیمار جدید مبتلا به کرونا در این شهرستان شناسایی و بستری شدند و آمار مجموع بیماران بستری هم اکنون به ۱۸۳ نفر رسیده است.

بررسی های آمار روزانه بیماران جدید کرونایی بستری در بابل نشان می دهد که روند نوسانی گذشته که در نهایت کفه ترازو را به نفع آمار بیماران بهبود یافته و ترخیصی سنگین می کرد در حال تغییر است و هر روز بر میزان اشغال تخت های بیمارستانی توسط بیماران جدید مبتلا به کووید-۱۹ اضافه می شود.

در حالی که همزمان با آغاز طرح محدودیت های جامع و هوشمند کرونایی از اول آذر ماه میانگین بستری روزانه بیماران جدید کووید-۱۹ در این شهرستان ۱۷ نفر بود ، اکنون روزانه به بیش از ۳۰ نفر رسیده است. آمار کل بستری های کرونایی هم که اول آذر ۱۴۷ نفر بود اکنون به ۱۸۳ نفر افزایش یافته است.

نکته منفی و هشدار دهنده این است که طی ۲۴ ساعت گذشته در حالی ۳۰ بیمار جدید کرونایی در بیمارستان های بابل بستری شدند که آمار بیماران بهبود یافته ترخیصی تنها ۱۷ نفر بود. در واقع تنها در این مدت ۱۳ تخت جدید بیمارستان بابل به اشغال بیماران کرونایی درآمده است.

همچنین آمار بستری بیماران کرونایی با حال نامساعد در بخش مراقبت های ویژه هم ۱۰ روز پیش به کمتر از ۳۰ نفر رسیده بود ، اکنون به ۳۸ نفر افزایش یافته است.

پرسه مرگ در دور همی‌های خانوادگی

فرماندار بابل در واکنش به تحلیل آماری خبرنگار ایرنا از وضعیت کرونایی شهرستان گفت : علی رغم هشدارهای اعلام شده دورهمی های خانوادگی همچنان ادامه دارد و در صورت تکرار همین رویه بابل بار دیگر به وضعیت قرمز کرونایی خواهد رسید.

قربانعلی ولیزاده بورا افزود : تمامی محدودیت های اعمال شده تنها به خاطر حفظ جان مردم است و اگر مردم نخواهند در این طرح همکاری کنند موفقیت بزرگی حاصل نمی شود.

وی گفت : در حال حاضر حدود ۶۵ درصد بابلی ها از ماسک استفاده می کنند در صورتی که بنا به نظر کارشناسان این آمار باید به ۹۵ درصد برسد. فاصله ما بسیار زیاد است. مردم خودشان باید به فکر سلامتیشان باشند چون فعلا راهکار قهری برای نپوشیدن ماسک نداریم .

این مسئول افزود : در حال حاضر بازار بابل در حالت نیمه تعطیل قرار دارد . مردم باید با رعایت پروتکل های بهداشتی و فاصله گذاری های اجتماعی تلاش کنند تا بابل از وضعیت نارنجی به زرد برسد و بعضی از محدودیت های اعمال شده برداشته شود نه اینکه با عدم رعایت پروتکل ها بابل را به وضعیت قرمز نزدیک کنند.

وی ادامه داد : مردم نه تنها برای حفظ جان عزیزان خود باید پروتکل ها را رعایت کنند ، بلکه باید به فکر کادر درمانی دانشگاه علوم پزشکی بابل هم باشند. این عزیزان بیش از ۹ ماه به صورت شبانه روزی در حال خدمت رسانی به مردم هستند. همه زندگیشان به خاطر حفظ سلامتی مردم زیر و رو شده است. از لحاظ جسمی و روحی و روانی خسته شده اند. خانواده هایشان هم از این وضعیت آسیب دیده اند. پس همه باید شرایط حساس را درک کنیم.

فرماندار بابل هشدار داد : اگر بستری روزانه بیماران کرونایی افزایش یابد و بابل به وضعیت قرمز برسد ، محدودیت های کرونایی شدیدتری اعمال خواهد شد و شرایط برای بازاریان و شهروندان سخت تر می شود. معیشت بخش زیادی از مردم دچار آسیب می شود.

وی از همه شهروندان خواست تا با رعایت سه مثلث طلایی فاصله گذاری اجتماعی، استفاده از ماسک و شست و شوی درست دست ها زمینه قطع انتقال این ویروس و برداشتن محدودیت های کرونایی را فراهم کنند.

دانشگاه علوم پزشکی بابل شهرستان بیش از ۵۲۰ هزار نفری بابل را با هفت بیمارستان تحت پوشش دارد. پنج بیمارستان آیت الله روحانی ، میناگر ، شهید بهشتی ، یحیی نژاد و کودکان امیرکلا بیماران کرونایی را پذیرش می کنند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار