رئیس شبکه بهداشت‌ و درمان محمودآباد گفت که طی یک هفته اخیر با توجه به افزایشی بودن شناسایی بیماران جدید مبتلا به کووید- ۱۹ ، وضعیت کرونایی شهرستان هم اکنون قرمز شده است.
کد خبر: ۹۲۰۸۰۳
تاریخ انتشار: ۱۲ آذر ۱۳۹۹ - ۱۳:۱۶ 02 December 2020

رئیس شبکه بهداشت‌ و درمان محمودآباد گفت که طی یک هفته اخیر با توجه به افزایشی بودن شناسایی بیماران جدید مبتلا به کووید- ۱۹ ، وضعیت کرونایی شهرستان هم اکنون قرمز شده است.

عباس توان در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: با وجود اینکه انتظار می رفت پس از ایجاد محدودیت های جدید روند کاهشی ابتلا به کووید-۱۹ را شاهد باشیم ، اما متاسفانه روند بیماری در این شهرستان سیر صعودی به خود گرفته است و همچنان هم ادامه دارد.

وی گفت : اگر میزان افراد مبتلا به کووید-۱۹ روزانه ۱۰ نفر به ازای هر صد هزار نفر جمعیت در شهرستان باشد وضعیت شهرستان قرمز خواهد شد که در روزهای اخیر در محمودآباد تعداد مبتلایان به این میزان رسیده است.

فرماندار محمود آباد با اظهار این که در منظر عمومی مردم و اصناف پروتکل های بهداشتی را مانند زدن ماسک رعایت می کنند ، افزود : رعایت پروتکل های بهداشتی در اصناف و بازار شرایط خوبی دارد ولی مهم ترین علت تشدید شیوع کرونا در محمودآباد برگزاری مراسم و دورهمی ها است.

وی علت اصلی قرمز شدن وضعیت کرونایی شهرستان را برپایی تجمعات اعم از برگزاری مراسم و دورهمی خانوادگی دانست و گفت : متاسفانه با وجود شرایط کرونایی حاکم همچنان شاهد برگزاری مراسم همچون تولد، عروسی و ترحیم در سطح شهرستان هستیم.

توان افزود : بر اساس بررسی های انجام شده بیشتر مبتلایان جدید به بیماری کووید- ۱۹ در شهرستان در مراسم ها حضور داشتند و از آنجا مبتلا شدند.

وی با بیان اینکه شهرستان محمودآباد تنها یک بیمارستان برای پذیرش بیماران کرونایی دارد ، افزود: در حال حاضر وضعیت تخت های بیمارستان و پرسنل مطلوب است ولی با افزایش روند صعودی در این شهرستان با مشکل رو به رو خواهیم شد.

رئیس شبکه بهداشت و درمان محمودآباد هم ضمن تاکید بر اینکه با تبدیل وضعیت کرونایی شهرستان به رنگ قرمز محدودیت های جدیدی در شهرستان اجرا خواهد شد ، گفت : توقع ما این است با همراهی مردم با محدودیت های جدید بتوانیم از وضعیت قرمز خارج شویم و به وضعیت نارنجی برگرددیم.

محدودیت های جامع و هوشمند مقابله با کرونا از شنبه اول آذر ماه با تقسیم بندی وضعیت کرونایی شهرهای کشور به قرمز ، نارنجی و زرد به مدت دو هفته به اجرا گذاشته شد. طبق مصوبه ستاد ملی مقابله با کرونا در این مدت ورود خودروهای دارای پلاک غیربومی به استان ها ممنوع است. خودروهای بومی هم حق ورود به شهرهای دارای وضعیت قرمز را ندارند. تردد خودرویی شبانه از ساعت ۲۱ تا چهار بامداد در شهرهای قرمز ممنوع است. ستاد برای هرگونه تخلف از این محدودیت ها جریمه ۲۰۰ هزار تومانی ، ۵۰۰ هزار تومانی و یک میلیون تومانی تعیین کرده است.

محمودآباد یکی از شهرستان های ساحلی و پرتردد استان مازندران است که بیش از صد هزار نفر جمعیت دارد.

در حال حاضر در بین ۲۲ شهرستان مازندران، شهرستان های آمل ، بهشهر، ساری،محمودآباد ، نور و گلوگاه در وضعیت قرمز قرار دارند . بر اساس آخرین آمار بیش از ۸۵۰ نفر در بیمارستان های استان بستری هستند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار