پیشنهاد تیرنگ به ستاد استانی کرونا در پی دستور جدید رئیس جمهور؛
در راستای دستور رئیس جمهور و اطلاعیه ستاد ملی کرونا با توجه به وضعیت قرمز مازندران، از طرف گروه رسانه ای تیرنگ به ستاد استانی کرونا پیشنهاد می گردد در جهت بهبود وضعیت کرونایی استان و ان شاءالله خروج از وضعیت قرمز، در ادامه اجرای طرح جدید محدودیت‌های کرونایی در استان، از یک پنجم نیروها در ادارات بکارگیری گردد.
کد خبر: ۹۱۹۴۸۵
تاریخ انتشار: ۰۶ آذر ۱۳۹۹ - ۱۹:۳۴ 26 November 2020

تیرنگ- گروه بهداشت: دور جدید محدودیت های کرونایی از یکم آذر با مصوبه ستاد ملی مقابله با کرونا به منظور قطع زنجیره شیوع این ویروس، در ۱۶۰ شهر به مدت دو هفته تعداد کارکنان ادارات به یک سوم کاهش پیدا کرده بود.

اما در راستای حصول نتایج بهتر، گویا تصمیمات جدیدی اتخاذ شد که در ادامه به آن می پردازیم.

رئیس ‌جمهور درادامه اجرای طرح جدید محدودیت‌های کرونایی در کشور، خواستار کاهش حداکثری حضور کارمندان در ادارات شد

تاکید رئیس جمهور به حضور حداقلی کارکنان در ادارات

حسن روحانی روز گذشته درجلسه هیات دولت، با اشاره به مشکلات و نقاط ضعف موجود درخصوص تراکم جمعیتی در حوزه حمل‌ونقل به‌ویژه در اتوبوس و مترو در برخی از ساعات روز، گفت: «این موضوع در جلسه روسای کمیته‌های تخصصی کرونا این موضوع موردتوجه قرار گرفته، بنابراین تصمیم گرفتیم از شنبه هفته آینده وزرا و مدیران دستگاه‌‌های اجرایی به حداقل ضروری حضور کارمندان در ادارات اکتفا کنند و بخش‌هایی که حضور آنها ضرورتی ندارد را تعطیل کنند تا شاهد خلوت‌تر شدن اتوبوس‌ها و مترو باشیم و شرایط بهتری برای سلامتی مردم جامعه فراهم شود».

رئیس جمهور درادامه سخنانش گفت: «به همه وزرا دستور داده شد که این یک سوم کارمندهایی که در نقاط قرمز گفتند سر کار بیایند، اگر حضور آنها برای هفته آینده ضرورت ندارد، مجازند هر مقدار می‌خواهند کاهش دهند. این یک‌سوم، بشود یک چهارم و یک پنجم یا هر مقداری که ضروری می‌دانند و دستور بدهند در هفته آینده کارمندان هر مقداری که ضرورت ندارد، سر کار نیایند».

رفع هرگونه موانع در اجرای دقیق بخشنامه جدید

به‌دنبال این دستور، قرارگاه عملیاتی ستاد ملی مقابله با کرونا در اطلاعیه شماره ۳ خود نسبت به ایجاد هرگونه مانع در اجرای دقیق بخشنامه اداری و استخدامی مبنی بر کاهش حضور کارکنان در ادارات، تاکید کرد.

در بخش دیگری از این اطلاعیه آمده است: «براساس مصوبات ستاد ملی مدیریت کرونا و به منظور کاهش تردد کارکنان و شهروندان در طول دوره اجرای محدودیت‌ها، به جز مراکز درمانی، انتظامی و اضطراری، فعالیت تمامی ادارات و دوایر رسمی و اجرایی در صف و ستاد، باید به‌گونه‌ای سامان باید که با تقویت ارائه خدمات غیرحضوری و الکترونیک و ضمن عدم بروز خلل و وقفه در ارائه خدمات ضروری به مردم، متناسب با وضعیت هشدار اعلام شده در شهرهای قرمز، شهرهای نارنجی و شهرهای زرد، حضور کارکنان خود را متناسب با بخشنامه سازمان اداری و استخدامی کشور، کاهش دهند».

این اطلاعیه تاکید کرده است که «هرگونه اتخاذ تصمیم و صدور دستور در هر سطح که مانع از اجرای این مصوبه و تحقق بخشنامه سازمان اداری و استخدامی کشور در این خصوص باشد، خلاف صریح مقررات و ضوابط جاری کشور است و با متخلفین برابر قانون اکیدا برخورد می‌شود».

قرارگاه عملیاتی ستاد ملی مقابله با کرونا همچنین از کارمندان و کارکنان هر یک از دوایر در بخش‌های دولتی یا عمومی که شاهد کوتاهی در اجرای این مقررات هستند، درخواست کرده تا مراتب را به بازرسی وزارت کشور و استانداری‌ها یا سازمان اداری و استخدامی کشور اعلام کنند.

در ادامه این اطلاعیه خواستار اجتناب از حضور در صفوف و تجمعات شده و اعلام کرده است که با هرگونه زمینه‌سازی برای اخلال در تحقق فاصله‌گذاری اجتماعی برخورد قانونی خواهد شد.

مازندران نیروهای اداری خود را به یک پنجم کاهش دهد

در راستای دستور رئیس جمهور و اطلاعیه ستاد ملی کرونا با توجه به وضعیت قرمز مازندران، از طرف گروه رسانه ای تیرنگ به ستاد استانی کرونا پیشنهاد می گردد در جهت بهبود وضعیت کرونایی استان و ان شاءالله خروج از وضعیت قرمز، در ادامه اجرای طرح جدید محدودیت‌های کرونایی در استان، از یک پنجم نیروها در ادارات بکارگیری گردد.

چرا که بر اساس توصیه مسئولان بهداشت و کارشناسان مربوطه، محیط ادارات با توجه به رفت و آمدهای مکرر می تواند یکی از مراکز شیوع ویروس کرونا باشد.

همچنین انتظار می رود مردم شریف مازندران هم در رفت و آمدها و عبور و مرور درون شهری خود نیز نهایت دقت را به خرج دهند تا این مهم هرچه زودتر حاصل شود.

برچسب ها: مازندران
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار