طی بررسی به عمل آمده بیش از یک‌سوم این افراد به‌طور قطعی با یک بیمار دچار علائم تنفسی، تماس نزدیک داشتند و و این تماس نزدیک در حدود بیش از نیمی در خانواده و محل کار بوده و شرکت در مراسم و اجتماعات نیز در رده های بعدی قرار داشتند.
کد خبر: ۹۱۹۴۷۶
تاریخ انتشار: ۰۶ آذر ۱۳۹۹ - ۱۸:۵۷ 26 November 2020

به گزارش تابناک مازندران ، عضو کارگروه اپیدمیولوژی و آمار معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بابل گفت: همچنان مهمانی‌های خانوادگی بیشترین مکان ابتلا به کرونا در بابل محسوب می‌شود.

بر اساس این گزارش از روابط عمومی و امور بین الملل دانشگاه علوم پزشکی بابل، دکتر حسینعلی نیک بخت از گزارش ردیابی تماس بیماران مشکوک به کرونا در شهرستان بابل با همکاری واحد بیماریهای واگیر دانشگاه خبر داد و تصریح کرد: مهمانی‌های خانوادگی همچنان بیشترین مکان های ابتلا به کرونا در بابل محسوب می‌شود.

وی اظهار کرد: میانگین سنی در افراد بستری ۵۶ و بیماران سرپایی ۴۵ سال بود که به‌طورکلی میانگین سنی بیماران از ابتدای بیماری تاکنون به‌طور کمی روند کاهشی داشته و میانگین سنی بیماران بستری همچنان حداقل یک دهه بیشتر است.

عضو کارگروه اپیدمیولوژی و آمار معاونت بهداشتی با اشاره به اینکه افراد مسن تر همچنان باید در اولویت برنامه های پیشگیری و مراقبت قرار گیرند، گفت: در بابل مدت‌زمان شروع علائم تا دریافت درمان ۲ روز بوده است.

نیک‌بخت با اشاره به اینکه کلیه بیماران به‌طور متوسط کمتر از ۴۸ ساعت در بابل شناسایی می‌شوند، تصریح کرد: طی بررسی به عمل آمده بیش از یک‌سوم این افراد به‌طور قطعی با یک بیمار دچار علائم تنفسی، تماس نزدیک داشتند و و این تماس نزدیک در حدود بیش از نیمی در خانواده و محل کار بوده و شرکت در مراسم و اجتماعات نیز در رده های بعدی قرار داشتند.

وی با اشاره به اینکه آموزش به خانواده‌ها و نظارت بر رعایت پروتکل‌های بهداشتی در محل کار و عدم حضور کارکنان مبتلا به مدت حداقل دو هفته مورد تأکید است، بیان کرد: زنگ خطر فعلی، عدم پایبندی ۷۰ درصد از افراد بیمار به قرنطینه خانگی دوهفته‌ای است که این مقدار در پایان مهرماه ۷۵ درصد بوده است.

عضو کارگروه اپیدمیولوژی و آمار معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بابل گفت: علاوه بر آموزش باید فرهنگ‌سازی و حمایت‌های اجتماعی و روانی صورت گیرد که همکاری‌های بین بخشی را می‌طلبد.

نیک‌بخت اظهار کرد: مراسم و مهمانی‌های خانوادگی با ۳۵ درصد، بازارچه‌های محلی با ۲۸ درصد، حضور در مراکز خدماتی بیش از ۲۱ درصد و حضور در مراکز خرید بزرگ مثل هایپرمارکت ها بیش از ۱۷ درصد محل تردد افراد مبتلا به کرونا طی ۱۴ روز قبل از شروع علائم بوده است که قابل‌توجه بوده و همچنان آموزش، فرهنگ‌سازی و نظارت بیشتر را می‌طلبد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار