معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی مازندران خبر داد
معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی مازندران از تامین ۳۲۰۰ واکسن آنفلوآنزا برای کودکان پرخطر زیر ۵ سال در مازندران خبر داد.
کد خبر: ۹۱۹۴۷۵
تاریخ انتشار: ۰۶ آذر ۱۳۹۹ - ۱۸:۴۹ 26 November 2020

معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی مازندران از تامین ۳۲۰۰ واکسن آنفلوآنزا برای کودکان پرخطر زیر ۵ سال در مازندران خبر داد.

محمد رضا شیران در گفت‌وگو با ایسنا با اشاره به اینکه تامین ۳۲۰۰ عدد واکسن آنفلوآنزا برای کودکان زیر ۵ سال پرخطر در مازندران و توزیع آن در داروخانه های دولتی هلال احمر و ۱۳ آبان صورت گرفته است، اظهار کرد: ۱۲۰۰ واکسن به هلال احمر و ۱۲۰۰ واکسن دیگر به داروخانه ۱۳ آبان تحویل شد و باقیمانده در شبکه بهداشت و درمان ۲۰ شهرستان توزیع می شود.

معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی مازندران با بیان اینکه ۱.۵‌ میلیون دوز واکسن آنفلوآنزا وارد کشور شد، خاطرنشان کرد: تامین این میزان واکسن کافی نبوده و به همین دلیل در درجه اول کودکان و بیماران زمینه ای در دستور کار دریافت واکسن آنفلوآنزا قرار گرفتند.

شیران با اشاره به نرخ قیمت واکسن آنفلوآنزا، گفت: نرخ قیمت واکسن آنفولانزا نزدیک به ۲۰۰ هزار تومان تعیین شده و متقاضیان باید در مرحله اول درخواست خود را در سامانه "تیتک" که سامانه ردیابی، رهگیری و کنترل اصالت دارو است، ثبت کنند.

وی در پاسخ به اینکه‌ آیا سالمندان و گروه‌های دیگر مردم عادی نیز می‌توانند از این سهمیه استفاده کنند، اظهار کرد: باید ببینیم‌ چقدر استقبال دریافت واکسن آنفلوآنزا در گروه‌ کودکان زیر ۵ سال پر خطر صورت‌ می‌گیرد، اگر استقبال در گروه کودکان کم بود، ضمن مکاتبه با وزارتخانه، سهمیه کودکان پرخطر زیر ۵ سال را به وزاتخانه برای سالخوردگان تغییر داده می‌دهیم.

معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی مازندران، ادامه داد: در شروع پیک امسال خوشبختانه شیوع آنفلوآنزا کم بوده و این مهم باید تداوم یابد.

شیران گفت: خانواده‌های دارای کودکان زیر ۵ سال پرخطر که دارای بیماری خاص و زمینه ای از جمله بیماری های قلبی و ریوی، دیالیزی، پیوندی، تالاسمی، آسم و ... می توانند به داروخانه های هلال احمر و ۱۳ آبان مراجعه کرده و با ارائه مدارک هویتی و نسخه پزشک متخصص واکسن را دریافت کنند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار