مدیرکل پزشکی قانونی استان مازندران از افزایش یک درصدی نزاع در این استان خبر داد. از موارد اعلام شده ۱۲۴۴ نفر مرد و مابقی زن هستند.
کد خبر: ۹۱۸۰۰۷
تاریخ انتشار: ۰۱ آذر ۱۳۹۹ - ۱۰:۰۹ 21 November 2020

علی عباسی آمار معاینات انجام شده مهر ماه سال جاری در استان را ۱۹۰۰ نفر اعلام کرد و افزود : این رقم در مقایسه با مدت مشابه سال قبل یک درصد افزایش داشت.

وی گفت: از موارد اعلام شده ۱۲۴۴ نفر مرد و مابقی زن هستند.

مدیرکل پزشکی قانونی استان مازندران یادآورشد: بر اساس این گزارش بیشترین نزاع به ترتیب مربوط به شهرهای ساری ومیاندرود با ۲۰۷، آمل با ۱۵۲ و بابل ۱۲۶ نفر و کمترین موارد نزاع در شهر سوادکوه با ۱۹ نفر ثبت شده است.

عباسی با تاکید بر اینکه نزاع و درگیری بیشترین دلیل مراجعه افراد به مراکز پزشکی قانونی است، تصریح کرد: بخش قابل توجهی از افراد به دنبال وقوع نزاع و درگیری از طرف مراجع قضایی و انتظامی به مراکز پزشکی قانونی ارجاع می شود که بر اساس نوع و میزان آسیب دیدگی با توجه به قانون مجازات اسلامی برای آنان گواهی صادر می شود.

وی یکی از دلایل بالا بودن آمار نزاع را پائین بودن سطح تحمل افراد در جامعه دانست و گفت: می توان با آموزش مهارت های زندگی به خصوص در سنین پایین میزان تحمل افراد را در شرایط استرس بالا برد تا افراد به جای درگیری فیزیکی، با بحث، گفت وگو و تفاهم مشکلات فی ما بین را حل و فصل کنند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار