مفید غلامی‌راد رییس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی مازندران با حضور در واحد جهاد دانشگاهی مازندران با محمدرضا شافعیان رییس این نهاد دیدار کرد.
کد خبر: ۹۱۲۲۰۹
تاریخ انتشار: ۰۶ آبان ۱۳۹۹ - ۰۹:۵۳ 27 October 2020

مفید غلامی‌راد رییس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی مازندران در دیدار با رئیس جهاد دانشگاهی این استان با بیان اینکه به دنبال آن هستیم تا دانشگاه‌ها در کنار مسائل آموزشی به برطرف کردن مسائل موجود در جامعه نیز ورود کنند اظهار کرد: دانشگاه‌های ما همچنان در درون خود هستند و ساختار آنها اجازه نمی‌دهد نقش‌آفرینی کنند.

وی با بیان اینکه جهاد دانشگاهی می‌تواند تسهیل‌گر ورود دانشگاه‌ها به مسائل توسعه‌ای استان به ویژه در مباحث آموزشی و پژوهشی باشد گفت: بسیاری از دانشگاه‌ها هنوز به کمک حل مسائل مازندان نیامدند و با توجه به اعلام آمادگی رییس جهاد دانشگاهی مازندران، این نهاد می‌تواند در این زمینه کمک کار باشد.

رییس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی مازندران در ادامه با تاکید بر اینکه برخی مشکلات در این استان حاد است، تصریح کرد: پسماند زباله تغییر کاربری اراضی کشاورزی و مسائل زیست محیطی بخشی از مشکلات مهم این استان محسوب می‌شود.

غلامی‌راد با اشاره به اینکه جهاد دانشگاهی باید از ظرفیت‌های مناسب خود برای درآمدزایی استفاده کند خاطرنشان کرد: با توجه به ظرفیت‌های موجود مباحثی چون گردشگری کشاورزی با محوریت آب‌بندان می‌تواند برای جهاد دانشگاهی موثر واقع شود.

وی با بیان اینکه سرآنه تولید زباله در مازندران بسیار بالا است و با وجود اعتبار مناسبی که برای رفع معضل زباله تخصیص داده شد هنوز مشکلات پابرجاست اظهار کرد: با وجود تولید زباله فراوان پسماند در این استان تفکیک نمی‌شود و نمی‌توان بر روی آن کار اقتصادی انجام داد، به همین دلیل در راستای پیشنهادهای رییس جهاد دانشگاهی مازندران، این نهاد با ارائه یک طرح قابل اجرا می تواند در این زمینه ورود کند.

رییس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی مازندران به فضای ساختمان اداری جهاد دانشگاهی نیز اشاره کرد و گفت که با تخصیص اعتبار مناسب به دنبال رفع مشکل ساختمان اداری این نهاد هستیم.

وی تاکید کرد: با توجه به پیشنهاد رییس جهاد دانشگاهی مازندران، این نهاد در حوزه‌هایی همچون پسماند و پزشکی طرح خود را به سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی ارائه دهد و به این موضوع ورود کند که چرا مشکل زباله در این استان حل نشده و چه راهکاری وجود دارد.

غلامی‌راد با تاکید بر اینکه جهاد باید بر روی پژوهش‌های مسئله محور این استان ورود کند و طرح داشته باشد گفت: به عنوان مثال جهاد این موضوع را بررسی کند که چگونه محصولات تولیدی این استان وارد بازار شود تا بیشترین درآمد را برای تولیدکننده در این استان داشته باشد.

وی با تاکید بر اینکه باید به سازمان‌ها و نهادها توانمندی‌های آموزشی و پژوهشی جهاد را معرفی کرد یاداور شد: جهاد در کنار دستگاه‌های اجرایی می تواند کار بر زمین مانده را احیا و اجرایی کند.

غلامی‌راد با تاکید بر اینکه جهاد دانشگاهی توانایی دارد تا به جای طرح‌های خرد پروژه‌های اساسی و بزرگ را ارائه دهد اظهار کرد: پیدا کردن چالش‌ها و فرصت‌ها از سوی جهاد دانشگاهی و ارائه راهکار یک اصل محسوب شود.

پیش از این محمدرضا شافعیان رییس جهاد دانشگاهی مازندران نیز با اشاره به ظرفیت‌های جهاد دانشگاهی در این استان با بیان اینکه جهاد دانشگاهی نهادی انقلابی است که مورد عنایت مقام معظم رهبری قرار گرفته گفت: جهاد دانشگاهی می تواند با توجه به ظرفیت‌های خود در مسیر توسعه مازندران در خط مقدم قرار داشته باشد.

وی تصریح کرد: سابقه بالای جهاد دانشگاهی در برخورد علمی، پژوهشی، فناوری و فرهنگی با مسائل مختلف، نیازمند توجه دستگاه‌های اجرایی در مازندران است.

رئیس جهاد دانشگاهی مازندران در ادامه با بیان اینکه این نهاد دارای ۶ مرکز آموزشی در شهرهای بهشهر، ساری، بابل، بابلسر، پردیس دانشگاه مازندران و آمل است که جهت ارائه آموزش های کوتاه مدت تخصصی برای ورود به بازار کار، برای متقاضیان، دوره‌های مورد نیاز را برگزار می‌کند، اظهار کرد: همچنین در حوزه آموزش‌های بلند مدت نیز دانشگاه علمی کاربردی جهاد دانشگاهی مازندران در بابل به عنوان قطب حوزه "آی تی" دانشگاه های علمی کاربردی استان مشغول به فعالیت است.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار