اخبار و عملکرد حوزه انتظامی مازندران در 5 آبان توسط معاونت اجتماعی فرماندهی نیروی انتظامی مازندران به خبرنگار تابناک از کل استان از غرب تا شرق به شرح زیر به حضور تقدیم می گردد.
کد خبر: ۹۱۲۱۱۲
تاریخ انتشار: ۰۵ آبان ۱۳۹۹ - ۱۷:۲۴ 26 October 2020

به گزارش تابناک مازندران ، اخبار و عملکرد کلی نیروی انتظامی استان مازندران در 5 آبان ماه سال 1399 به حضور تقدیم می گردد

بر اساس این گزارش، اخبار کامل نیروی انتظامی مازندران در  5 آبان بشرح زیر است:.

سامانه 197 ناجا نزدیک ترین کانال ارتباطی مردم با پلیس

فرمانده انتظامی استان مازندران با حضور در سامانه 197 دفتر نظارت همگانی بازرسی استان در دیدار با مردم به مشکلات آنان رسیدگی کرد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری پلیس، سردار مرتضی میرزایی در حاشیه دیدار مردمی در سامانه 197 دفتر نظارت همگانی بازرسی استان، گفت : مراجعه کنندگان به این دفتر عموما شهروندانی هستند که به نوعی با نیروی انتظامی ارتباط دارند و دچار مشکل یا وقفه ای در کار شده اند

وی تصریح کرد: در این دیدارهای چهره به چهره سعی داریم در چهارچوب مقررات و تاجایی که اجازه می دهد مشکلات مردم را رسیدگی کنیم

میرزایی با اشاره به حضور معاونان وظیفه عمومی، بازرسی، نیروی انسانی و فرمانده انتظامی شهرستان ساری در سامانه 197، افزود : در این نوع دیدارها سعی بر این است که معاونت ها و پلیس های تخصصی که موضوعات بیشتری در حوزه ماموریت هایشان است در کنار فرمانده استان حصور داشته باشند.

فرمانده انتظامی استان مازندران در پایان خاطر نشان کرد : تمامی فعالیت های مربوط به نشست های مسئولان در دفتر نظارت همگانی 197 با رعایت کامل پروتکل های بهداشتی برقرار است و مردم می توانند سایر موارد را به صورت تلفنی پیگیری کنند.


____________________________


کشف 57 کیلوگرم انواع موادمخدر در طرح پاکسازی نقاط آلوده

رئیس پلیس مبارزه با موادمخدر استان مازندران از کشف 57 کیلوگرم انواع موادمخدر در طرح پاکسازی نقاط آلوده و مقابله با خرده فروشان موادمخدر در سطح استان خبر داد .

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری پلیس، سرهنگ علیرضا ثقفی با اعلام این خبر، گفت: در راستای مقابله بی امان با قاچاق موادمخدر و خرده فروشان و همچنین برخورد با معتادان متجاهر، طرح پاکسازی نقاط آلوده و مقابله با خرده فروشان موادمخدر طی هفته گذشته در سطح استان به مرحله اجرا در آمد.

وی تصریح کرد: در این طرح با انجام اقدامات اطلاعاتی و تحقیقات پلیسی و شناسایی نقاط آلوده و جرم خیز بیش از 267 متهم به خرده فروشی موادمخدر دستگیر شدند.

رئیس پلیس مبارزه با موادمخدر استان مازندران از کشف 57 کیلوگرم انواع موادمخدر خبر داد و افزود: در این خصوص 9 دستگاه خودرو به همراه 3 دستگاه موتورسیکلت و لوازم استعمال موادمخدر، کشف شد .

سرهنگ ثقفی از استمرار این طرح در طول سال خبر داد و افزود: پلیس در برخورد با خرده فروشان موادمخدر و پاکسازی نقاط آلوده از هیچ تلاشی فروگذار نخواهد کرد.

_______________________


بازداشت عامل ترویج چالش مومو در بابل

فرمانده انتظامی شهرستان بابل از شناسایی عامل ترویج بازی مومو که به انگیزه سرگرمی و ایجاد وحشت در همسالان خود مرتکب این عمل شد، خبر داد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری پلیس، سرهنگ سید محسن جعفری با اعلام این خبر، گفت: در پي طرح شکايت مسئولان یکی از مدارس شهرستان بابل مبني بر ارسال پيام ها و کليپ هاي تهديد آميز موسوم به چالش مومو برای وی و برخی دانش آموران یک مدرسه، موضوع برای بررسي در دستور کار کارآگاهان پليس فتای این فرماندهی قرار گرفت.

وی تصریح کرد: با بررسی های به عمل آمده و انجام اقدامات فنی و اطلاعاتی مشخص شد، فردی با استفاده از یک خط تلفن همراه اقدام به ارسال پيام به ناظم مدرسه و همکلاسي هاي خود در قالب چالش مومو می کند .

فرمانده انتظامی شهرستان بابل، اظهار کرد: با شناسایی متهم و هماهنگي قضائی این فرد دستگیر و سيم کارت و دستگاه تلفن همراه که در اختيار وي بوده کشف شد.

سرهنگ جعفری ، افزود: برابر اظهارات مالک سیم کارت مشخص شد اين سيم کارت براي انجام تکاليف مدرسه در اختيار فرزندش بود که اقدام به ارسال پيام هاي تهديد آميز از آن طريق می کرد.

وی افزود: متهم که تحت تاثير چالش مومو قرار گرفته بود انگيزه خود از این کار را سرگرمي در بين همکلاسيان خود اعلام کرد .

سرهنگ جعفری از تشکیل پرونده برای متهم ومعرفی وی به مرجع قضائی خبر داد و افزود: با توجه به روند آموزش دانش آموزان در فضای مجازی و استفاده مداوم آنها از اینترنت، والدین باید بر نحوه استفاده فرزندان خود نظارت بیشتری داشته باشند.

______________________


چه کسانی کرونا را جدی نمی گیرند؟

در شرایط فعلی کرونا دنیا را تحت تاثر خود قرار داده است،بیش از یک میلیون و یک صد و 50هزار نفر را به کام مرگ فرستاده و حدود 43میلیون نفر را مبتلا، اقتصاد بسیاری از کشور ها را فلج کرده، تیتر یک همه روزنامه های جهان و رسانه های داخلی و خارجی شده است و تقریبا کسی نیست که با واژه کوید 19 و یا کرونا آشنا نشده و یا آنرا نشنیده و دراطرافمان بسیارند افرادی که بخاطر ابتلاء عزیزانشان به کرونا یا داغدار شدهاند.

یا اینکه برای حفظ بقاء خود و یا عزیزانشان به شدت در تکاپو بو

masoud pashna, [۲۶.۱۰.۲۰ ۱۷:۲۵]
ده و شرایط بدی را سپری می کنند و خلاصه اینکه در حالی که کرونا تقریبا سبک زندگی افراد را در جهان تحت تاثیر قرار داده است با این وجود اما هستند کسانی که هنوز کرونا را باور نداشته و در زندگی جدید خود تغییری ایجاد نکرده اند،

آنها در ترددهای خود معمولا یا از ماسک استفاده نکرده و به برنامه های بهداشتی ارائه شده از سوی مبادی صاحب ربط هیچ توجهی ندارند،در حالی که رسانه ها و مسئولان بهداشتی تاکید شدیدی بر استفاده از ماسک و رعایت برنامه های بهداشتی دارند، آنها متاسفانه حتی با غرور به عدم استفاده از ماسک ورعایت نکردن برنامه های بهداشتی برای پیشگیری از ابتلاء به کرونا توجهی ندارند.

سوالی که پیش می آید،این دسته از افراد چرا برخلاف جریان واقعی اتفاقات جامعه رفتار می کنند،ویا برمبنای ضرب المثل معروف "برخلاف جریان آب شنا می کنند"؟

شاید در چند پاراگراف زیر بتوان گوشه ای از پاسخی را که باید داد.

1-این افراد به احتمال هنوز خطر را احساس نمی کنند،از نظر روانشناسی معمولا افراد باهوش و استعداد تغییرات پیرامون و خطرات و تهدیدات را بسیار سریع تر از دیگران احساس کرده و اقدامات لازم را خیلی زودتر از بقیه برای انجام اقدامات پیشگیرانه انجام می دهند.

با این وجود افرادی که پروتکل های بهداشتی را رعایت نمی کنند کسانی هستند که از هوش و استعداد لازم برخوردار نبوده،با این وجود در حالی که آنها می توانند زمینه انتشار ویروس کرونا را در جامعه مهیا نمایند باید برنامه ویژه ای برای اینگونه افراد و حتی مجازات آنها با هدف پیشگیری از انتشار کوید 19 در نظر گرفت.

2- بسیاری از افراد به نظر به دلیل سپری نمودن مشکلات سخت و شدید در زندگی گذشته خود،دچار اختلالت و بیماری های روانی مثل افسردگی و حتی درماندگی آموخته شده بوده و احساس ناامیدی بر آنها بویژه در مواجه با مشکلات ناشی از کوید 19 حاکم شد و به احتمال تصور می کنند رفتارشان بر کنترل این ویروس هیچ تاثیری نخواهد داشت.

3- بسیاری نیز به دلایلی سرخوردگی ها و سرکوب شدن ها در طول زندگی گذشته خود،با توجه به شرایط مهیا شده به احتمال به دنبال جلب توجه بوده و بانزدن ماسک و عدم رعایت برنامه های بهداشتی در پی جلب نظر اطرافیان به سوی خود می باشند،این گونه افراد در زندگی به احتمال نیاز به تعلق و پذیرش شان نادیده گرفته شده است.

4-خیلی ها نیز از جایگاه قدرت طلبی با این مشکل برخورد می نمایند،شاید در پی جلب توجه اطرافیان و با اینکه هنوز به ویروس کرونا مواجه نشدند در حالی که حتی به برنامه های بهداشتی نیز توجهی ندارند،خواهان به رخ کشیدن قدرت خود برای دیگران می باشند،این درحالی است که شاید ناقل ویروس کوید 19 باشند.

5-بسیاری از افراد دیگر،زندگی و محل کارشان از نظر جغرافیایی در مکانی قرار دارد که تراکم جمعیت در آنها اندک می باشد،ارتباط پایین با دیگران احتمال ابتلاء را کم کرده و این به احتمال به نظر خیلی ها در این مناطق کرونایی وجود نداشته و یا بدنشان از قدرت ویژه ای در برخورد با کرونا برخوردار می باشدو آنان کرونا را جدی نگیرند،اما این باور،باوری غلط بوده و ضریب آلودگی به کرونا را در این مناطق بالا می برد.

در هر صورت اگر افراد کرونا را جدی نگیرند به هر دلیل ممکن،چه این عدم باور کرونا دلایل روانی و شخصی داشته ویا دلایل اجتماعی و حتی جغرافیایی داشته باشد،کرونا خیلی جدی تر از تصوری است که ما در موردش داریم.

نگارنده : سرهنگ دوم قاسم گرجی اداره آموزش همگانی و مشارکت عمومی مازندران.

_________________________________%


سارق بدل انداز طلا در فریدونکنار دستگیر شد

فرمانده انتظامی شهرستان فریدونکنار از دستگیری سارق حرفه ای بدل انداز که در پوشش خریدار با جایگزین کردن طلای تقلبی در طلافروشی های اقدام به سرقت می کرد خبر داد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری پلیس، سرهنگ "حسن هاشم پور " با اعلام این خبر، گفت: در پی کسب خبری مبنی بر سرقت طلاجات در طلا فروشی ها با تعویض طلای قلابی به جاری طلای اصلی، موضوع به صورت ویژه در دستور کار پلیس آگاهی قرار گرفت .

وی با اشاره به اینکه ماموران پلیس آگاهی با انجام یک سری اقدامات فنی و پلیسی سارق را شناسایی کردند، افزود: با شناسایی محل اختفای سارق و با هماهنگی قضائی متهم در اقدامی غافلگیرانه دستگیر شد.

فرمانده انتظامی شهرستان فریدونکنار، گفت: متهم در تحقیقات پلیس ابتدا منکر هرگونه ارتکاب بزه انتسابی شد اما در ادامه با ارائه شواهد و قرائن موجود لب به اعتراف گشود و به 13 فقره سرقت طلا اعتراف کرد.

سرهنگ هاشم پور با اشاره به اینکه ارزش ریالی طلاهای سرقتی 600 میلیون ریال برآورد شده، افزود: متهم بعد از تشکیل پرونده برای انجام مراحل قانونی تحویل مرجع قضائی شد.

وی تصریح کرد: پلیس همواره برخورد با مخلان نظم و امنیت را با جدیت در دستور کار خود قرار داده و به هیچ وجه اجازه نخواهد داد تا امنیت و آرامش جامعه مختل شود.

masoud pashna, [۲۶.۱۰.۲۰ ۱۷:۲۵]
.

____________________


سارق قطعات داخل خودرو در بابل دستگیر شد

- فرمانده انتظامی شهرستان بابل از دستگیری سارق سابقه دار با 12 فقره سرقت قطعات داخل خودرو و کابل برق خبر داد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری پلیس، سرهنگ سید محسن جعفری در تشریح این خبر، گفت: در پی وقوع چندین فقره سرقت قطعات خودرو و کابل برق در شهرستان بابل ، موضوع در دستور کار ماموران انتظامی این فرماندهی قرار گرفت.

فرمانده انتظامی شهرستان بابل ، تصریح کرد : با انجام اقدامات اطلاعاتی ماموران موفق به شناسایی متهم شدند.

"سرهنگ جعفری" خاطرنشان کرد : متهم با هماهنگی قضائی در عملیاتی ضربتی دستگیر شد و تاکنون به 12 فقره سرقت از قطعات داخل خودرو و کابل برق شهری اعتراف کرد.

فرمانده انتظامی شهرستان بابل در خاتمه از شهروندان خواست: توصيه هاي پليس در حفظ و نگهداري اموال خود را جدي بگيرند و در صورت مشاهده هرگونه موارد مشكوك موضوع را سريعا ازطریق سامانه110 به مركز فوريت هاي پليسي اطلاع دهند.

______________________


کشف موتورسیکلت قاچاق در سوادکوه شمالی

فرمانده انتظامی سوادکوه شمالی از کشف یک دستگاه موتور سیکلت سنگین قاچاق به ارزش 3 میلیارد ریال خبر داد .

به گزارش خبرنگار پايگاه خبري پليس، سرهنگ "حمیدرضا فرهودی" با اعلام این خبر، گفت: ماموران یگان امداد در حین بازرسی و كنترل خودروهاي عبوري به یک دستگاه خودروی وانت مشکوک شدند و آن را متوقف کردند.

وي ادامه داد: ماموران در بازرسي از این خودرو یک دستگاه موتورسیکلت سنگین 1300 سی سی قاچاق کشف کنند که برابر اعلام کارشناسان ارزش آن 3 میلیارد ریال برآورد شده است.

فرمانده انتظامي سوادکوه شمالی در پايان با اشاره به تحویل موتورسیکلت قاچاق به مراجع ذیصلاح، خاطر نشان كرد: در اين راستا یک نفر دستگير و پس از تشكيل پرونده براي سير مراحل قانوني تحويل مراجع قضائی شد.

_____________________


دستگیری اراذل واوباش در شهرستان سیمرغ

فرمانده انتظامی شهرستان سیمرغ از دستگیری 3 اراذل و اوباش در سطح این شهرستان که با قدرت نمایی برای شهروندان ایجاد ناامنی و رعب و وحشت می کردند، خبر داد .

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری پلیس، سرهنگ "حسین اسدی" با اعلام این خبر ، گفت: در پی وقوع چندین فقره نزاع و درگیری و ایجاد ناامنی، رعب و وحشت برای شهروندان، موضوع در دستور کار ماموران انتظامی این فرماندهی قرار گرفت.

وی تصریح کرد: با انجام اقدامات اطلاعاتی و تحقیقات گسترده پلیسی، متهمان به نزاع و درگیری از اراذل و اوباش شهرستان، شناسایی و با هماهنگی قضائی در عملیاتی ضربتی و غافلگیرانه دستگیر شدند.

سرهنگ اسدی با هشدار به اراذل و اوباش از شهروندان خواست؛ در صورت مشاهده فعالیت این افراد مراتب را از طریق شماره 110 به مرکز فوریت های پلیسی اطلاع دهند و مطمئن باشند پلیس این اجازه و فرصت را از اراذل و اوباش سلب خواهد کرد .


____________________


باند کلاهبرداری میلیاردی در محمودآباد

فرمانده انتظامی شهرستان محمودآباد از انهدام باندی که با جعل اسناد و مدارک اقدام به فروش مال غیر می کردند به ارزش 5 میلیارد ریال خبر داد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری پلیس، سرهنگ "محمود حسین زاده" با اعلام این خبر، گفت: در پی طرح شکایت فردی اهل و ساکن شهرستان نور مبنی بر افرادی با اسناد جعلی اقدام به کلاهبرداری از وی کرده‌اند، موضوع به صورت ویژه در دستور کار پلیس آگاهی قرار گرفت.

وی گفت: ماموران با انجام اقدامات فنی و پلیسی و تحقیقات از مالباخته موفق به شناسایی محل اختفای کلاهبرداران در شهرستان محمودآباد شدند.

فرمانده انتظامی شهرستان محمودآباد با اشاره به دستگیری متهمان به جعل و کلاهبرداری، گفت: برابر تحقیقات پلیس متهمان در شهرستان نور با جلب اعتماد و با استفاده از اسناد جعلی اقدام به فروش مال غیر شامل زمین و املاک می کردند.

حسین زاده با اشاره به اینکه در این عملیات یک مرد و 2 زن دستگیر شدند، خاطر نشان کرد: متهمان در بازجویی های به عمل آمده به کلاهبرداری به ارزش5 میلیارد ریال اعتراف کردند.

سرهنگ حسین زاده با بیان اینکه متهمان برای سیر مراحل قانونی تحویل مرجع قضائی شدند، یاد آور شد: پلیس با کسانی که باعث سلب آسایش شهروندان شوند برابر قانون رفتار خواهد کرد و اجازه جولان به هنجارشکنان و کلاهبرداران را نمی دهد.

_____________________


کشف 3 تن چوب جنگلي قاچاق در ساري

فرمانده انتظامی شهرستان ساری از کشف 3 تن چوب آلات جنگلي قاچاق در این شهرستان خبر داد.

به گزارش خبرنگار پايگاه خبري پليس، سرهنگ "ناصر علی صفر پور" با اعلام اين خبر افزود: در راستاي مبارزه با قاچاق محصولات و فرآورده های جنگلی، ماموران پاسگاه انتظامی هولار این فرماندهی در مسیر حوزه استحفاظي به یک خودروی نیسان حامل چوب مشکوک شدند.

فرمانده انتظامی شهرستان ساری، تصریح کرد: ماموران خودروی مور

masoud pashna, [۲۶.۱۰.۲۰ ۱۷:۲۵]
د نظر را متوقف و راننده آن را دستگیر کردند .

وی، خاطرنشان کرد: ماموران در بازرسی از خودروی متهم 3تن چوب جنگلی قاچاق که متهم آن را به صورت غير قانوني از جنگ های این شهرستان برداشت کرده بود کشف کردند.

سرهنگ صفرپور، اظهار داشت: محصولات قاچاق کشف شده به اداره منابع طبیعی شهرستان تحویل و متهم نیز پس از تشکیل پرونده به مرجع قضائی معرفی شد.

فرمانده انتظامی شهرستان ساری در پايان با اشاره به اينكه قطع درختان جنگلی، به تاراج بردن منابع ملي بوده و تبعات زيست محيطي زيادي در پي دارد، از شهروندان خواست: در صورت مشاهده فعاليت غيرقانوني قاچاقچيان چوب و محصولات حاصل از چوب مراتب را سريعا به پليس 110 اطلاع دهند.

____________________________


کشف 14 کیلو تریاک در شهرستان چالوس

جانشین فرمانده انتظامی شهرستان چالوس از دستگیری زوج قاچاقچی موادمخدر و کشف 14کیلو تریاک در شهر "مرزن آباد" خبر داد

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری پلیس، سرهنگ"حمید عابدی نیا" در تشریح جزئیات این خبر، افزود: در پی کسب خبری مبنی بر فعالیت یک زوج در امر تهیه و توزیع مواد مخدر در محور کندوان، موضوع در دستور کار پلیس مبارزه با موادمخدر و کلانتری 13 مرزن آباد قرار گرفت .

وی تصریح کرد: با انجام اقدامات اطلاعاتی و تحقیقات پلیسی، ماموران پلیس دریافتند، متهمان به قاچاق موادمخدر با استفاده زا یک دستگاه خودرو اقدام به انتقال موادمخدر از محور کندوان به شهر مرزن آباد می کنند.

جانشین فرمانده انتظامی چالوس، اظهار کرد: با هماهنگی قضائی ماموران در عملیاتی ضربتی و غافلگیرانه خودروی متهمان را در این محور متوقف کردند و در بازرسی از آن موفق شدند، 14 کیلوگرم تریاک کشف کنند.

سرهنگ عابدینی نیا، افزود: متهمان پس از تشکیل پرونده برای سیر مراحل قانونی تحویل مرجع قضائی و با قرار مناسب روانه زندان شدند.

______________________

کشف 16 فقره سرقت اماکن خصوصی در تنکابن

فرمانده انتظامی شهرستان تنکابن از کشف 16 فقره سرقت اماکن خصوصی با دستگیری 4 متهم خبر داد .

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری پلیس، سرهنگ محمد صادق شاه نظری با اعلام این خبر، افزود : در پي وقوع چندين فقره سرقت اماکن خصوصی، مزارع و باغات در سطح شهرستان و نارضايتي مردم در اين خصوص ضمن اجرای طرح مقابله با سارقان، موضوع به صورت ويژه در دستور کار ماموران انتظامی این فرماندهی قرار گرفت.

وی تصریح کرد: با انجام اقدامات اطلاعاتی و تحقیقات پلیسی 4 سارق شناسایی و در عملیات غافلگیرانه دستگیر شدند که در بازرسی از محل سکونتا این افراد مقادیری وسایل سرقتی کشف شد.

وی تصریح کرد : متهمان در تحقیقات و بازجویی های فنی پلیس به 16 فقره سرقت از انباری، مزارع و ساختمان های نیمه کاره اقرار کردند.

فرمانده انتظامی شهرستان تنکابن با اشاره به این که رعایت مسائل امنیتی، هشدارهای انتظامی و استفاده از تجهیزات ایمنی مناسب از مهمترین عوامل پیشگیری از سرقت به شمار می روند، از شهروندان خواست: درصورت مشاهده هرگونه موارد مشکوک مراتب را در اسرع وقت به مرکز فوریت های پلیسی 110 اعلام دارند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار