حسن اسحاقی مدیرکل شیلات مازندران با همراهی محمد رضا شافعیان رئیس جهاد دانشگاهی مازندران ظهر امروز از مجتمع تولیدی تحقیقاتی سردار شهید سپهبد حاج قاسم سلیمانی جهاد دانشگاهی در راستای توسعه مباحث شیلاتی در چپکرود جویبار بازدید کرد.
کد خبر: ۹۱۱۸۰۵
تاریخ انتشار: ۰۴ آبان ۱۳۹۹ - ۱۱:۴۸ 25 October 2020

مدیرکل شیلات مازندران ابتدا از ظرفیت جهاد دانشگاهی مازندران در این سایت تحقیقاتی همچون آبندان پرورش ماهی ۳۰ هکتاری و در ادامه از مجتمع نیمه صنعتی تولید جلبک، آبندان‌های پرورش ماهی گرمابی و نیز پرورش ماهی خاویار بازدید کرد.

حس اسحاقی مدیرکل شیلات مازندران در حاشیه این دیدار به ایسنا گفت: جهاد دانشگاهی مازندران ظرفیت‌های بالقوه بسیار مناسبی دارد که استفاده بهینه‌ای از آن نشده است.

وی با بیان اینکه این ظرفیت اگر از بالقوه به بالفعل تبدیل شود بازدهی بسیار مناسبی از نظر علمی و اقتصادی ایجاد خواهد شد.

مدیرکل شیلات مازندران با اشاره به اینکه به دنبال کمک به مجموعه جهاد دانشگاهی هستیم تصریح کرد:کارشناس تخصصی اداره‌کل شیلات را به مجموعه جهاد دانشگاهی مازندران معرفی کردیم و تصمیم گرفته شد جلسه کمیته تخصصی به صورت ماهانه و مجزا در جهاد دانشگاهی برگزار شود.

وی با تاکید بر اینکه به دنبال اجرایی شدن مفاد تفاهم‌نامه منعقد شده با جهاد دانشگاهی مازندران هستیم خاطرنشان کرد: موضوعاتی چون پرورش ماهی در استخرهای مکانیزه. تولید بچه‌ماهی. استفاده از ریزجلبک‌ها در پرورش ماهیان خاویاری در این بازدید به بحث گذاشته شد.

محمدرضا شافعیان رئیس جهاد دانشگاهی نیز ضمن قدردانی از مدیرکل شیلات و هیئت همراه گفت: جهاد دانشگاهی ظرفیت‌های بسیار خوبی برای اجرای مباحث تحقیقاتی و علمی شیلاتی در مجتمع تولیدی تحقیقاتی سردار سلیمانی دارد و امیدواریم با هم‌افزایی و تلاش علمی این ظرفیت‌ها را بارور سازیم.

به گزارش ایسنا چندی پیش تفاهم‌نامه همکاری علمی، پژوهشی، فناوری و آموزشی میان جهاد دانشگاهی و اداره‌کل شیلات مازندران منعقد شده بود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار