ورزش کریکت با حضور سرمربی تیم ملی ایران به طور رسمی فعالیت خود را در شهرستان آمل آغاز کرد.
کد خبر: ۹۱۱۶۹۳
تاریخ انتشار: ۰۳ آبان ۱۳۹۹ - ۱۶:۰۳ 24 October 2020

ورزش کریکت با حضور سرمربی تیم ملی ایران به طور رسمی فعالیت خود را در شهرستان آمل آغاز کرد.

بهزاد منصوری رئیس هیئت انجمن‌های ورزشی شهرستان آمل در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار داشت که راه اندازی کمیته کریکت درپی تقاضا واستقبال علاقمندان به این رشته ورزشی درشهرستان آمل بوده که با موافقت وفراهم شدن شرایط از سوی هیئت انجمن‌های ورزشی مازندران ایجاد شد.

وی افزود: خوشبختانه ظرفیت‌های خوبی در شهرستان آمل در رشته کریکت وجود دارد و با توجه به زمین مناسب برای آموزش وبرنامه های تمرینی می‌توان به رشد وتوسعه این ورزش نوپا در شهرستان آمل به عنوان پیشرو وپیشگام درمازندران امیدوار شد.

کریکت در ۱۷ استان کشور

سرمربی تیم ملی کریکت ایران که درآیین افتتاحیه کمیته کریکت شهرستان آمل حضور داشت، گفت: کمیته کریکت واین رشته ورزشی تاکنون در حدود ۱۷ استان کشور راه اندازی شده و خوشبختانه روند توسعه آن در کشور قابل قبول هست.

رادوزهی افزود: درچند سال گذشته لیگ کریکت مردان وزنان برگزار می‌شد و به دنبال برگزاری دوباره لیگ در کشور به منظور شناسایی استعدادهای جدید هستیم.

کریکت ورزشی گروهی که در فضای باز با چوب و توپ در یک زمین چمن بیضی شکل بین دو تیم ۱۱ نفری بازی برگزارمی شود. در مرکز زمین کریکت یک محوطه‌ی خاکی به طول ۲۲ یارد (۲۰.۱۲ متر) وجود دارد به این قسمت «پیج» گفته می‌شود.و به دو خط سفید کریزمی گویند. چوب بازی «ویکت» نام دارد.

توپ کریکت به اندازه‌ی مشت می‌باشد و سطح آن از چرم و مرکز آن از چوب پنبه پر شده است. کریکت اکنون دربیش از صد کشور بازی می‌شود و یکی از پر طرفدارترین ورزش کشورهای هند، پاکستان، بنگلادش و سریلانکا است و در انگلیس، ولز، استرالیا، کنیا، زیمباوه، نپال، نیوزیلند، افریقای جنوبی ووجود دارد.

این ورزش در ایران که در خطه شهرستان چابهار که هم مرز با کشور پاکستان است، نخستین بار شد و اکنون دراستانهای کشور درحال راه اندازی است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار