مدیر اجرایی سی‌ و سومین جشنواره بین‌المللی فیلم‌های کودکان و نوجوانان اصفهان گفت: داوری آثار بخش ملی این جشنواره به صورت برخط و توسط کودکان و نوجوانان ۵ تا ۱۵ سال سراسر کشور انجام می‌شود.
کد خبر: ۹۱۱۴۴۹
تاریخ انتشار: ۰۲ آبان ۱۳۹۹ - ۲۰:۵۶ 23 October 2020

ایمان حجتی افزود: همه گیری کرونا موجب شد تا این بار به جای آنکه کودکان و نوجوانان به سینما بروند و پای تماشای فیلم های جشنواره بنشینند، سینما به خانه آنها برود و با شعار "هرخانه یک سینما، هر کودک یک داور"، داورانی به شمار همه کودکان و نوجوانان ایرانی، آثار ارسالی به این رویداد بین المللی را تماشا و امتیازدهی کنند.

وی ادامه داد: شیوع ویروس کرونا در ایران و به ویژه اصفهان، موجب شده تا هنرمندان، اهالی رسانه، داوران داخلی و بین المللی در این دوره،  به اصفهان سفر نکنند و برهمین اساس، داوری بخش بین الملل جشنواره به صورت برخط خواهد بود.

مدیر اجرایی سی‌ و سومین جشنواره بین‌المللی فیلم‌های کودکان و نوجوانان اصفهان با بیان اینکه این نخستین جشنواره بین المللی سینمای است که در ایران به صورت برخط برگزار می شود،  اظهار داشت: این جشنواره مطابق با فراخوان اعلام شده، به صورت برخط در حال برگزار است و اکران آثار پویانمایی، کوتاه ملی، بخشی از آثار بین الملل، وب سری، بخش کرونا و چهارمین المپیاد فیلم سازی نوجوانان در همین بستر انجام می‌شود.

وی اضافه کرد: این جشنواره که امروز ۲ آبان ۱۳۹۹ به پایان می رسد به دلیل همه گیری کرونا بیشتر رویدادهای مهم بین المللی لغو یا به سال آینده موکول شده است و به دلیل رعایت حقوق تهیه کنندگان آثار و موضوعات مرتبط با امنیت فیلم ها، بخش مسابقه آثار سینمای ایران به صورت فیزیکی و محدود در خانه جشنواره در تهران و اصفهان اکران شد.

حجتی خاطرنشان کرد: امسال به خاطر شرایط ویژه در جهان و ایران به دلیل شیوع بیماری کرونا آثار قابل توجهی  شامل ۴۹۸ اثر از جمله ۳۷۴ اثر ایرانی و ۱۲۴ اثر خارجی به این جشنواره ارسال شده است.

وی گفت: ۳۷۴ اثر ایرانی شامل ۱۲ فیلم سینمایی بلند، ۲۱ فیلم ویدئوی بلند، ۱۹۷ فیلم کوتاه، ۵۱ انیمیشن کوتاه و۹۳ وب سری است.

به گفته وی ۸۴۲ اثر برای شرکت در چهارمین المپیاد فیلمسازی نوجوانان که بطور همزمان با جشنواره برگزار و نوجوانان ۱۲ تا ۱۷ سال را شامل شد ارائه شده که ۴۳۹ اثر در بخش ایده شامل ۴۲۲ اثر با تمرکز بر محورهای اصلی جشنواره و ۱۷ اثر با محوریت کرونا، ۴۰۳ اثر کوتاه در بخش فیلم شامل ۲۰۰ فیلم داستانی، ۴۴ مستند، ۲۴ تجربی و ۱۳۵ انیمیشن - ۳۲ اثر در بخش کوتاه پویانمایی و سینمایی ملی هم رقابت کردند که ۲ اثر "آب سرد"  هادی کیانی فالورجانی و "جبران می‌کنیم"جمال احمدی از اصفهان حضور دارند.

حجتی ادامه داد: سه فیلم "سلیم" از وحید پاکزاد، "خداحافظ سینما" از یاسر احمدی و پویانمایی "سفر در سفر" از احمدرضا نصری از اصفهان در بخش ویدیویی حاضر هستند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار