معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منطقه ای وزیر کشور گفت:مازندران در سال ۹۵ با نرخ بیکاری ۱۱.۶ درصد در رتبه نوزدهم کشور قرار داشت که در سال ۹۸ با ۹.۴ درصد در رتبه نهم قرار گرفته که ۱۰ رتبه ارتقا پیدا کرده است.
کد خبر: ۹۱۱۳۶۱
تاریخ انتشار: ۰۲ آبان ۱۳۹۹ - ۱۲:۴۵ 23 October 2020

ایسنا:بابک دین پرست در کارگروه اشتغال و ستاد تسهیل و رفع موانع تولید استان مازندران با اشاره به این که در سال ۹۵ نرخ بیکاری کشور ۱۲.۴ درصد بوده که در سال ۹۸ به ۱۰.۶ درصد رسیده است، اظهارکرد: مازندران در سال ۹۵ با نرخ بیکاری ۱۱.۶ درصد در رتبه نوزدهم کشور قرار داشت که در سال ۹۸ با ۹.۴ درصد در رتبه نهم قرار گرفته که ۱۰ رتبه ارتقا پیدا کرده است.

وی ادامه داد: میانگین نرخ بیکاری در تابستان امسال در کشور بر اساس اعلام مرکز آمار ۹.۵ و در مازندران ۷.۷ درصد بوده است که در قیاس با تابستان گذشته که ۸.۹ درصد بوده ۱.۲ درصد کاهش داشته است.

دین پرست یادآور شد: کاهش نرخ بیکاری در این شرایط سخت معنای بسیاری مهمی دارد که تحقق این مهم در گرو تلاش و اهتمام همه متولیان امر در استان مازندران است.

قائم مقام رییس ستاد تسهیل و رفع موانع تولید کشور خاطرنشان کرد: مازندران در بخش شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی در سال ۹۸ رتبه پنجم در میان ۳۱ استان کشور کسب کرده است و با رتبه ۸۰ تا ۱۰۰ در گروه نخست قرار دارد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار