دکتر آزیتا قنبرپور از عدم مراجعه بانوان به پزشک بدلیل خجالت و عدم آگاهی برای درمان بیماری های بی اختیاری ادراری و اختلالات کف لگن خبر داد.
کد خبر: ۹۱۱۱۹۵
تاریخ انتشار: ۰۱ آبان ۱۳۹۹ - ۱۳:۴۸ 22 October 2020

به گزارش تابناک مازندران ، دکتر آزیتا قنبرپور جراح و متخصص زنان دانشگاه علوم پزشکی بابل با اشاره به اینکه اختلالات کف لگن با علائمی همراه هست که شایع ترین علامت خروج توده از واژن یا به زبان ساده افتادگی رحم، افتادگی مثانه، افتادگی روده می باشد، گفت: علائم شایع اختلالات کف لگن علائم اداری بوده که شامل بی اختیاری ادرار یا مشکل در تخلیه ادار و علائم گوارشی شامل مشکل در دفع مدفوع و بی اختیاری مدفوع می باشد.
بر اساس این گزارش از روابط عمومی و امور بین الملل دانشگاه علوم پزشکی بابل، وی بیان داشت: بی اختیاری اداری در خانم ها با افزایش سن زیاد می شود و انواع مختلفی دارد میتواند با بی اختیاری هنگام سرفه، عطسه، بلند کردن اجسام سنگین همراه باشد که همان بی اختیاری استرسی نامیده می شود .
فلوشیپ اختلالات کف لگن و بی اختیاری ادرار دانشگاه علوم پزشکی بابل با اشاره به اینکه در تعدادی از خانم ها مشکلاتی مانند فوریت در دفع ادار شایع تر بوده است ، بیان داشت: دلایل مختلفی برای این اختلالات وجود دارد که از شایع ترین آن می توان به افزایش سن ، زایمان های متعدد، انجام کارهای سنگین، بیماری های مزمن ریوی همراه با سرفه مزمن و یبوست و یائسگی اشاره نمود.
دکتر آزیتا قنبرپور اذعان داشت: تعداد زیادی از خانم ها با این مشکلات دست به گریبان هستند ولی متاسفانه بدلیل خجالت و یا عدم آگاهی از روش های درمانی به پزشک مراجعه نمی کنند و خود را محکوم به تحمل شرایط سخت می دانند.
وی در همین راستا ادامه داد و گفت: با توجه به افزایش امید به زندگی در سراسر دنیا، این انتظار می رود که همه افراد بخصوص خانم های هر جامعه که رکن اساسی خانواده را تشکیل می دهند از سلامت جسمانی و روانی مناسب برخوردار باشند.
متخصص زنان و زایمان با بیان اینکه عدم درمان این علائم میتواند در دراز مدت سبب افسردگی و بدنبال آن انزوای فردی و اجتماعی شده و کیفیت زندگی فرد به شدت تحت تاثیر قرار داده و مختل نماید، عنوان کرد: به همین دلیل آگاهی بانوان از روش های درمانی بسیار حائز اهمیت است.
وی ادامه داد: برای این اختلالات درمان های مختلفی در نظر گرفته می شود که بسته به شرایط بیمار و شدت درگیری می تواند از تغییرات ساده در سبک زندگی مانند کاهش وزن ، تمرینات ساده ورزشی و فیزیوتراپی تا درمان های داروئی و در نهایت درمان جراحی متفاوت باشد.
دکتر آزیتا قنبرپور گفت: امیدواریم که با مراجعه به پزشک متخصص و پیشگیری و درمان بموقع، بتوانیم شاهد بانوان سالم تر، شادتر و با کیفیت زندگی بالاتر باشیم.

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار