اداره کل بازرسی استانداری مازندران اعلام کرد که شیوع کرونا در اواخر سال گذشته و مخالفت استاندار با تعدیل نیروی انسانی در شرایط سخت اقتصادی کشور سبب شده است تا نمره ارزیابی این مجموعه از سوی وزارت کشور تحت تاثیر قرار گیرد.
کد خبر: ۹۱۰۸۹۲
تاریخ انتشار: ۳۰ مهر ۱۳۹۹ - ۰۹:۳۰ 21 October 2020

ارزیابی عملکرد استانداری های کشور به استناد مصوبه شورای عالی اداری و در راستای استقرار نظام جامع مدیریت عملکرد در دستگاه های اجرایی موضوع فصل یازدهم قانون مدیریت خدمات کشوری از سوی وزارت کشور در شاخص های عمومی و اختصاصی انجام می شود و نتایج ارزیابی عملکرد سال ۹۸ نیز بتازگی اعلام شده است.

اداره کل بازرسی استانداری مازندران اعلام کرد که ارزیابی عملکرد سال ۹۸ این مجموعه به خاطر تاخیر قرارگیری عملکرد در سایت ارزیابی به دلیل شیوع ویروس کرونا و ابتلای تعدادی از کارکنان استان به این ویروس تحت تاثیر قرار گرفته است.

به گزارش روابط عمومی استانداری مازندران ، در اطلاعیه اداره کل بازرسی استانداری آمده است : انتشار آخرین آمارها در این حوزه برخی سئوالات را در میان افکار عمومی ایجاد نموده است که ضروری است اطلاع رسانی و شفاف سازی لازم در این زمینه صورت گیرد تا با نگاهی درست و واقع گرایانه به این مساله توجه شود.

در این اطلاعیه آمده است : این ارزیابی در ۲ محور اختصاصی و عمومی صورت گرفته و برابر اعلام کتبی وزارت کشور در ۲ سال متوالی ۹۷ و ۹۸ در مجموع امتیازات و از چهار سطح کیفی عالی، خوب ، متوسط و ضعیف ، استانداری مازندران در سطح خوب قرار گرفته است.

اطلاعیه اضافه می کند : در زمینه ارزیابی عملکرد محورهای اختصاصی ، استانداری مازندران موفق به تحقق حدود ۹۲ درصد اهداف تخصصی در زمینه سیاسی، اقتصادی و اجتماعی و ... شده و در شاخص های عمومی نیز به استناد آمارها به صورت کلی عملکرد خوب و قابل توجهی داشته است، اما تنها در دو شاخص نمره کمتری کسب نموده که این موضوع تاثیر خود را بر میانگین کلی ارزیابی گذاشته است.

در توضیح اداره کل ارزیابی عملکرد استانداری مازندران آمده است : در شاخص هایی مانند استقرار نظام مدیریت عملکرد و بهبود فضای کسب و کار نیز عدم وجود زیرساخت و بعضی از مسائل فنی به علاوه عدم تخصیص اعتبار کافی، برخی از چشم اندازهای مورد نظر محقق نشده است . همچنین در زیر شاخص هایی مانند کاهش نیروهای قراردادی و کاهش پست سازمانی و ... دغدغه استاندار مازندران بر جلوگیری از هر گونه تعدیل نیرو آن هم در شرایط فعلی اقتصادی بوده که این موضوع یکی از دلائل کاهش امتیاز در شاخص عمومی مدیریت سرمایه انسانی به شمار می رود.

اداره کل بازرسی استانداری مازندران یاد آور شد : ارزیابی انجام شده بر اساس شاخص های ابلاغی انجام می شود که بسیاری از عملکردها در این شاخص ها دیده نشده و به عبارتی بعضی از شاخص های عملکردی یک دستگاه را در بر نمی گیرد ، لذا انبوهی از موفقیت های استان در بخش های مختلف در شاخص ارزیابی لحاظ نشده و یا نمره کمتری به آن اختصاص داده شد.

در اطلاعیه این اداره کل آمده است : ارزیابی طبق روال معمول با بارگزاری مستندات پس از پایان سال و در ابتدای سال جدید انجام می پذیرد که در سال جاری متاسفانه با شیوع ویروس کرونا همزمان شد و استان مازندران به عنوان سومین استان درگیر با ویروس کرونا در آن زمان شرایط سخت و ناگواری را سپری کرد و به دلیل عدم تجربه و شناخت کافی از این ویروس بر اساس مصوبه ستاد پیشگیری کرونا ویروس کشور و اعلام وضعیت قرمز، محدودیت هایی نظیر تعطیلی ادارات، به کارگیری یک سوم نیروها را به همراه داشته است که در این راستا حسب مصوبه ستاد پیشگیری کرونا استان در جهت حفظ جان هم استانی های عزیز این مصوبه با پیگیری زیاد در تمامی ادارات و از جمله استانداری اعمال شد.

اداره کل بازرسی استانداری مازندران یادآور شد : از این جهت تعداد زیادی از کارشناسان مربوطه به دلیل اجرای طرح فوق و درگیر شدن خود و اعضای خانواده به ویروس کرونا و ضرورت قرنطینه و درمان، متاسفانه انجام بموقع بارگذاری های مستندات برای اموری که اجرایی شده بود محقق نشد ، ضمن اینکه غالب استان های بالای جدول در آن دوران از لحاظ ویروس کرونا در شرایط سفید بوده و حتی درگیری خاصی در این زمینه نداشته اند. البته این مسئله نافی برخی از کم کاری ها در بعضی از واحدهای ستادی نبوده که تذکرات و برخورد لازم در زمان مقتضی توسط مسئولین استانداری انجام خواهد شد.

اداره کل بازرسی استانداری مازندران برای ارزیابی عملکرد استانداری در سال ۹۸ مردم را به سایت استانداری به آدرس www.ostan-mz.ir ارجاع داد.

در روزهای اخیر برخی رسانه های جایگاه عملکرد استانداری مازندران در رتبه ۲۸ میان استانداری های کشور را مستمسک قرار دادند و خواهان بررسی این عملکرد ضعیف از سوی نمایندگان استان در مجلس شدند.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار