امام جمعه ساری با اشاره به مصوبه ‌ستاد جهش تولید ‌برای اختصاص زمین برای توسعه کشت گلخانه‌ای در مازندران گفت:‌ با گذشت دو ماه از این مصوبه، هنوز اقدام‌ اجرایی صورت نگرفته است.
کد خبر: ۹۰۹۶۷۵
تاریخ انتشار: ۲۵ مهر ۱۳۹۹ - ۱۵:۰۷ 16 October 2020

آیت الله محمدباقر محمدی لائینی در خطبه‌های امروز نماز جمعه مرکز مازندران در مصلای جمعه ساری با تسلیت رحلت نبی مکرم اسلام (ص) و سبط اکبرش امام حسن مجتبی (ع)، اظهار داشت: پیشاپیش سالروز شهادت امام هشتم شیعیان را گرامی می‌داریم. امیدواریم ماه‌های محرم و صفر که ماه‌های مصیبت اهل بیت عصمت و طهارت بوده، عزاداری‌ها مقبول درگاه الهی بوده باشد.

وی افزود: همه مومنان را به تقوای الهی دعوت می‌کنیم چرا که انسان با تقوا از حلال و حرام دوری و دنبال اقدامات محرمات نخواهد کرد و در این روزها که پیامبر گرامی اسلام (ص) دچار مشکلات و مسائلی هستند آنها را با عمل صالح و با تقوا خوشنود کنیم. انسان با تقوا فردی مسلمان و شیعه واقعی اثنی عشری خواهد بود.

نماینده ولی فقیه در مازندران با اشاره به اینکه آغاز خلقت از خداوند بوده و باریتعالی خلقت را از عدم شروع کرده است و سرآغاز هستی و خلقت خداوند بزرگ است، تصریح کرد: خداوند بزرگ مخلوقاتی را آفریده که بی نظیر هستند و خلقت خداوند کپی از چیزهای دیگر و شبیه‌سازی شده نیست.

لائینی با بیان اینکه نبی مکرم اسلام (ص) نخستین مخلوق خداوند بوده که نبی باریتعالی ملقب گرفته است، افزود: نبی مکرم اسلام سبب شد تا بسیاری از افراد عصر او از جاهلیت دور شوند. خدای بزرگ بدیع است و مخلوقات او بی نظیر بوده و بی نظیرترین مخلوقش پیامبر اسلام بوده چرا که ایشان دارای صفت علم، اخلاق، مردم دوستی، مردم‌داری و اخلاق خوش و حسن او را بی نظیر کرده است.

وی با اعلام اینکه فقدان نبی مکرم اسلام مصیبتی بزرگ برای حضرت فاطمه زهرا (س) بوده است، گفت: دخت نبی مکرم اسلام همواره در مسیر حق تعالی بوده و دوستدار ایشان بوده است.

خطیب نماز جمعه مرکز استان در خطبه دوم نماز جمعه ساری با اشاره به اینکه بهترین سفارشات به مومنان در این جایگاه امر تقوا و پرهیزگاری است، تصریح کرد: هیچ صفت و لباسی بهتر از لباس تقوا برای پوشش از آفات و آسیب‌ها برای انسان در دنیا و آخرت نیست. اگر دل صرف تقوا شود بدن را حفظ و جلوی گناه چشم، دست، گوش و سایر اعضا و جوارح انسان را می‌گیرد.

لائینی با بیان اینکه تقوا تخریب کنننده گناه است و باید دل را شایسته تقوا کرد تا در زندگی سعادتمند و متقی بود، افزود: با تقوایی و درست کرداری صفت بارز نبی مکرم اسلام و اولیا الهی بوده است.

امام جمعه ساری با اشاره به اینکه مازندران این روزها معطر به شهدای مدافع حرم شده است، گفت: مردم این استان ولایی و شهیدپرور همواره در تعظیم شعائر اسلامی و حفظ تمامیت ارضی اثرگذار بودند.

وی با بیان اینکه مردم در ترویج وقف نقش آفرین بیشتری باشند، افزود: سرمایه‌گذاری در وقف بسیار موثر بوده و دارای سود دنیوی و اخروی است. وقف نوعی سرمایه‌گذاری آخرتی بوده و همواره ماندگار است. از دست اندکاران ترویج فرهنگ وقف در استان تقدیر می‌کنم.

لائینی با اشاره به فرمایشات اخیر مقام معظم رهبری در دانشگاه افسری امام علی (ع)، تصریح کرد: به تعبیر ایشان ترسیدن و خالی کردن میدان عقلانی نیست و ترسوها نباید اسم عقلانیت را بیاورند. توان مدیریتی در برخی بخش‌های اقتصادی کشور از منظر ایشان ضعیف است. بنابراین در جنگ اقتصادی نباید مدیران ضعیف و غیرمتعهد داشته باشیم.

امام جمعه ساری با بیان اینکه لازمه رفع مشکلات اقتصادی کشور داشتن مدیران جهادی است، تصریح کرد: الگوگیری از سیره و منش خانواده شهدا موجب می‌شود چشم مسئولان بیشتر باز شود و مردم انتظار دارند که مسئولان بیشتر با چشم باز کار کنند و رهبری از نحوه مدیریت اقتصادی کشور گله‌مند و ناراضی هستند. در فرصت باقیمانده در سال جهش تولید باید نسبت به تقویت صنایع تبدیلی و کشت گلخانه ای بتوانیم در کاهش بیکاری و افزایش ضریب اشتغال نقش آفرینی کنیم.

وی با اشاره به مصوبه دو ماه اخیر ستاد جهش تولید استان برای اختصاص زمین برای توسعه کشت گلخانه ای در مازندران، تصریح کرد: متاسفانه با گذشت دو ماه از این مصوبه هنوز اقدامی اجرایی صورت نگرفته که نمونه‌ای از ناکارآمدی اقتصادی است.آمریکا به دنبال ایجاد منافع اقتصادی برای ایران نبوده و جز ضرر و زیان برای ایران سودی ندارد.

منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار